Twin Spark: Η επαναστατική τεχνολογία της Alfa-Romeo
Διαβάστηκε από 5787 αναγνώστες - 1/6/2021
Είτε είστε λάτρεις της Alfa Romeo, είτε όχι, σίγουρα θα έχετε ακούσει για την τεχνολογία Twin-Spark της ιταλικής εταιρείας. Ας δούμε ποιο ήταν το χαρακτηριστικό γνώρισμα των εν λόγω μοτέρ και ποια τα πλεονεκτήματά τους.
Υπάρχουν αρκετές τεχνολογίες που έχουν ταυτιστεί με συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Μία εξ αυτών είναι η Twin-Spark, τεχνολογία που ταυτίστηκε για πολλά χρόνια με τους κινητήρες της Alfa Romeo και το λογότυπο της κοσμούσε το καπάκι κινητήρων δημοφιλών ιταλικών μοντέλων σχεδόν από τα μέσα της δεκαετίας του 80. Άλλωστε, με αυτό τον τρόπο κατάφεραν οι Ιταλοί να πάρουν σημαντικό προβάδισμα ισχύος έναντι άλλων, ανταγωνιστικών μοντέλων.
Με τον όρο «Twin-Spark», η Alfa Romeo αναφέρεται στους κινητήρες που φέρουν και δεύτερο μπουζί σε κάθε κύλινδρο. Δεν πρόκειται για τεχνολογία που ξεκίνησε από την Alfa Romeo, μιας και παλαιότερα παρόμοιες πρακτικές είχαν εφαρμοστεί και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως για παράδειγμα η Mercedes-Benz και η Porsche. Βέβαια, η πρώτη φορά που είδαμε την εν λόγω τεχνολογία σε επίπεδο μαζικής παραγωγής ήταν σε μοντέλα της Alfa Romeo.
Όλα ξεκίνησαν εν έτει 1986, σε τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης της Alfa Romeo, οι οποίοι εξοπλίζονταν αρχικά με μονό εκκεντροφόρο και στη συνέχεια με διπλούς εκκεντροφόρους, αλλά και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Η «καρδιά» της τεχνολογίας Twin-Spark δεν είναι κάτι άλλο πέρα από τα δύο μπουζί εντός του θαλάμου, με στόχο την ταχύτερη δυνατή διάδοση του μετώπου της φλόγας σε όλο το μείγμα. Τα κύρια πλεονεκτήματα στην προκειμένη περίπτωση ήταν τρία, με το πρώτο να σχετίζεται με τη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσης του κινητήρα. Ταυτόχρονα υπήρξε θετικό αντίκτυπο στις εκπομπές ρύπων, ενώ η ισχύς δεν έμεινε ανεπηρέαστη.Πιο συγκεκριμένα, στους δίλιτρους κινητήρες της Alfa Romeo, η ισχύς αυξήθηκε έως και κατά 10 ίππους.
Μερικά χρόνια αργότερα, αντί για δύο ίδια μπουζί, οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρείας τοποθέτησαν ένα κύριο μπουζί και ένα υποστηρικτικό, με το πρώτο να έχει μέγεθος14 χλστ. και το δεύτερο 10. Το πρώτο ήταν υπεύθυνο για την έναυση της καύσης και το δεύτερο είχε υποστηρικτικό ρόλο συμβάλλοντας εκτός των άλλων και στον καθαρισμό του υπολειπόμενου καυσίμου.
Η τεχνολογία Twin-Spark ενσωματώθηκε για πολλά χρόνια στους κινητήρες της Alfa Romeo, αλλά τα πλεονεκτήματα που παρείχε έγιναν πολύ πιο έντονα όταν εμφανίστηκαν οι τεχνολογίες άμεσου ψεκασμού. Σε αυτές στράφηκαν πολλές εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Alfa Romeo.
Κάπως έτσι, οι «τίτλοι τέλους» για τη συγκεκριμένη τεχνολογία ήρθαν το 2010, με το τελευταίο αυτοκίνητο που εξοπλιζόταν με την εν λόγω τεχνολογία να είναι η Alfa Romeo 147. Το όνομα της ιταλικής εταιρείας ταυτίστηκε με την τεχνολογία Twin Spark και μία μεγάλη μερίδα των οπαδών της λάτρεψαν τους συγκεκριμένους κινητήρες, αν και υπήρξαν αρκετές διαμαρτυρίες σχετικά με την κατανάλωση τους.