autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
9 φωτογραφίες »

VW Polo G40: Το υπερτροφοδοτούμενο Polo που δεν είχε turbo

25/8/2021

Το πρώτο «καυτό» VW Polo είχε 116 άλογα από 1300 κυβικά, χάρη στο μηχανικό υπερσυμπιεστή G-Lader. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία του cult Polo που δεν ακολούθησε την πεπατημένη.

Τα VW Polo GTI είναι γνωστά για τις γρήγορες επιδόσεις τους, χάρη στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν. Το 1987, η VW δημιούργησε έναν πύραυλο τσέπης βασισμένο στο Polo, το οποίο, λόγω του μηχανικού υπερσυμπιεστή που διέθετε, είχε μετατραπεί σε λύκο με μορφή προβάτου. Αυτή είναι η ιστορία ενός ιδιαίτερα σπάνιου αυτοκινήτου, του κλασσικού Polo G40, που αποτελεί ένα θρύλο για τους θαυμαστές της εταιρείας από το Wolfsburg.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Το γρήγορο μικρό της VW  έκανε το ντεμπούτο του το 1987. Μέχρι τότε, η πιο sport έκδοση ήταν η GT, η οποία εμφανίστηκε το 1979 και ήταν μία εκδοχή του Polo Mk1 η οποία διέθετε κινητήρα 60 ίππων και δυναμική εμφάνιση, χάρη σε ένα spoiler στον εμπρός προφυλακτήρα και φαρδύτερους τροχούς.



Το 1981, παρουσιάστηκε το Polo 2ης γενιάς, το οποίο κυκλοφόρησε σε 3 εκδόσεις αμαξώματος, μία 2θυρη sedan και 2 3θυρες, οι οποίες ονομάζονταν «hatchback» και «coupe». Η δεύτερη  εκδοχή, ξεχώριζε χάρη στην κεκλιμένη πίσω κολώνα. Την επόμενη χρονιά γνωρίσαμε το νέο Polo GT, το οποίο κυκλοφόρησε μόνο με το coupe αμάξωμα, αφού είχε πιο sport εμφάνιση. Ο κινητήρας 1,3 λίτρου απέδιδε 75 ίππους και επιτάχυνε το αυτοκίνητο από τα 0 στα 100km/h μέσα σε 11,5 δευτερόλεπτα. Εμφανισιακά, το GT ξεχώριζε από τα απλά μοντέλα χάρη στα διπλά εμπρός φανάρια και ένα spoiler χαμηλά στον προφυλακτήρα. Εσωτερικά, τα νέα καθίσματα και το στροφόμετρο συμπλήρωναν το δυναμικό χαρακτήρα του Polo GT. Στον τομέα της ανάρτησης, τοποθετήθηκε μία αντιστρεπτική ράβδος πίσω, ενώ τα φρένα απέκτησαν υποβοήθηση.

Η κατηγορία των hatchbacks ήταν και είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, και οι αντίπαλες εταιρείες παρουσίαζαν ολοένα και πιο γρήγορες εκδόσεις, οι οποίες έπαιρναν μέρος στη μάχη των hot-hatch. Από τη στιγμή που τα απλά Polo σημείωναν εμπορική επιτυχία, έχοντας ξεπεράσει τις 1 εκατομμύριο πωλήσεις, η VW αποφάσισε να προχωρήσει με τη δημιουργία ενός πραγματικά καυτού μοντέλου.



Θέλοντας να διατηρηθεί ένας μικρός κινητήρας κάτω από το καπό του επίσης μικρού αυτοκινήτου, οι μηχανικοί της εταιρείας κατάλαβαν πως η υπερτροφοδότηση ήταν μονόδρομος. Σε αντίθεση με το δημοφιλές Renault 5 Turbo, προτιμήθηκε η λύση του μηχανικού υπερσυμπιεστή, με απώτερο σκοπό να εξελιχθούν μελλοντικές τεχνολογίες. Η χρονιά ήταν το 1985, και μόλις είχε γεννηθεί το VW Polo GT G40, το οποίο παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης και μπήκε σε παραγωγή το 1987, αρχικά σε 500 μονάδες, όλες σε μαύρο χρώμα, με σκοπό να πάρει homologation η αγωνιστική έκδοση. Σχεδόν όλοι από τους πρώτους 500 νέους κατόχους του αυτοκινήτου ήταν εργαζόμενοι στην VW. Έπειτα, κατασκευάστηκαν άλλα 2000 αντίτυπα, εκ των οποίων τα 500 ήταν ξανά αποκλειστικά μαύρα, για την αγορά της Γαλλίας.



Ο κινητήρας του οχήματος εξακολουθούσε να έχει χωρητικότητα 1272cc, αλλά πλέον απέδιδε 116 ίππους και 148Nm ροπής, χάρη στον διάσημο μηχανικό υπερσυμπιεστή G-Lader, που προσέφερε άμεση δύναμη χωρίς το διαβόητο lag του turbo. Αυτή η ισχύς έκανε το γρήγορο Polo να επιταχύνει από τα 0 στα 100km/h σε 8,1 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι 195km/h. Χάρη σε αυτές τις επιδόσεις, η VW απέσπασε 2 ρεκόρ αντοχής στην κατηγορία των 1300cc για μέγιστη ταχύτητα για χρόνο μεγαλύτερο των 24 ωρών, καθώς και για απόσταση μεγαλύτερη των 5.000km.
Προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις καλύτερες επιδόσεις, τα φρένα αναβαθμίστηκαν. Παράλληλα, οι ζάντες αλουμινίου ήταν οι θρυλικές πεντάκτινες Hockenheim 13 ιντσών.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε