autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Polo Mk2F: Το Facelift του μοντέλου

25/8/2021

Με περιορισμένη παραγωγή, το πρώτο VW Polo GT G40, είναι ένα αρκετά σπάνιο αυτοκίνητο, το οποίο δεν κυκλοφόρησε ευρέως. Τον Αύγουστο του 1990, η εταιρεία έκανε ένα εκτεταμένο facelift στο μοντέλο, που έγινε γνωστό με τον κωδικό Mk2F. Τα φώτα έγιναν ορθογώνια, οι προφυλακτήρες μεγάλωσαν και το αμάξωμα έγινε πιο στρογγυλεμένο και κατά 10% πιο αεροδυναμικό. Παράλληλα, το εσωτερικό αναβαθμίστηκε και απέκτησε στοιχεία που παρέπεμπαν στον μεγαλύτερο αδελφό, το Golf. Οι 3 επιλογές αμαξωμάτων διατηρήθηκαν, όπως διατηρήθηκε και η έκδοση GT, η οποία ήταν η πιο γρήγορη της γκάμας, με 75 ίππους.

Kοινοποίησε το »


Το 1991 ήρθε η ώρα να ηχήσει ξανά το χαρακτηριστικό σφύριγμα του G-Lader, και αυτή τη φορά μαζικά. Η VW λάνσαρε το Polo G40, το οποίο, ελέω προσθήκης καταλύτη, απέδιδε 3 ίππους λιγότερο από πριν. Εξωτερικά χρησιμοποιήθηκαν οι sport προφυλακτήρες του GT με την κόκκινη ρίγα καθώς και οι μαύρες πλαστικές προσθήκες στα φτερά, ενώ το κόκκινο σήμα στην μάσκα, το χαμηλότερο κατά 2 cm αμάξωμα και οι πλεκτές ζάντες της BBS έκαναν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει περισσότερο στο δρόμο και να υποδηλώνει τον δυναμικό χαρακτήρα του. Αυτά που δεν φαίνονταν, ήταν τα μεγαλύτερα και αεριζόμενα φρένα εμπρός. Στο εσωτερικό, οι επενδύσεις των καθισμάτων είχαν το εμβληματικό καρό σχέδιο Le Mans.



Την επόμενη χρονιά, έγιναν μικρές οπτικές αναβαθμίσεις στο μοντέλο. Λευκά εμπρός φλας και σκούρα πίσω φανάρια «φρέσκαραν» ελαφρώς το Polo Mk2F, το οποίο όδευε προς το τέλος της καριέρας του. Το 1994 έκανε το ντεμπούτο της η 3η γενιά του VW Polo, η οποία ήταν ριζικά ανανεωμένη. Ο αντικαταστάτης του G40 ήταν ατμοσφαιρικός 1600 κυβικών, διέθετε 120 ίππους και παρουσιάστηκε το 1998 με την ονομασία GTI. Η υπερτροφοδότηση στο Polo άργησε να έρθει, αφού έκανε ξανά την εμφάνισή της το 2005, με τον φημισμένο 1.8 20VT. O G-Lader είχε περάσει πια στα αζήτητα.

Ενώ το Polo G40, τόσο στην πρώτη όσο και στη facelift εκδοχή του, έγραψε ιστορία ως αγωνιστικό, στο περίφημο G40 Cup, εμπορικά δεν σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Όταν έφτασε η ώρα να κυκλοφορήσει μαζικά το 1991, το μοντέλο βασιζόταν σε ένα αμάξωμα που ήταν ήδη 10 ετών, και διέθετε λιγότερες ανέσεις από τους ανταγωνιστές του. Η τιμή πώλησης του αυτοκινήτου, ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από αυτή του μεγαλύτερου, και πιο πλούσια εξοπλισμένου, Golf MK2 GTI. Εκτός αυτού, ο G-Lader, παρόλο που δεν είχε σημαντικές ατέλειες, χρειαζόταν σωστή συντήρηση, προκειμένου να αποφευχθούν οι φθορές. Αυτό δεν ήταν πρόβλημα για όσους το γνώριζαν, αλλά η VW δήλωνε πως ο συγκεκριμένος υπερσυμπιεστής δεν είχε μεγάλες απαιτήσεις όσον αφορά τα service. Ως αποτέλεσμα, οι ζημιές που τύχαιναν από έλλειψη συντήρησης, οδήγησαν σε αναφορές περί αναξιοπιστίας.



Κοιτώντας πίσω στο παρελθόν, θεωρούμε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ως ένα cult και ασυνήθιστο hot hatch της αυγής των 90s, το οποίο ξεχώρισε επειδή δεν ακολούθησε την πεπατημένη, ενώ παράλληλα ήταν ο προπομπός των γρήγορων εκδόσεων των μοντέλων που πωλούνται μέχρι σήμερα. Για αυτό άλλωστε η σπάνια θέα ενός VW Polo G40 στο δρόμο, με τον «κομπρέσσορα» να σφυρίζει υπερήφανα, μας τραβάει άμεσα και επιτακτικά την προσοχή.
 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »