autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Alfa Romeo Junior: Η Νέα Premium πρόταση στα μικρά SUV

2/11/2024
Alfa Romeo Junior: Η Νέα Premium πρόταση στα μικρά SUV
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τολμηρό σχέδιο με στοιχεία από το παρελθόν
Πλούσιο infotainment με ψηφιακούς και γλωσσικούς βοηθούς
Ηλεκτρική αλλά και ήπια υβριδική με τελική στα 200 χλμ. /ώρα
Υβριδικό από 29.900 και ηλεκτρικό από 39.900 ευρώ

Τολμηρό σχέδιο με στοιχεία από το παρελθόν

Μπορεί να πέρασε από «μύρια κύματα» ελέω ονοματοθεσίας, αλλά η Alfa Romeo κατάφερε να μπει στον «χορό» των premium μικρών SUV με την νέα Junior. Ένα όνομα το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της εταιρείας, μιας και το 1966, έκανε την εμφάνισή του το μοντέλο GT 1300 Junior. Ήταν η ανάγκη της εταιρείας να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία μετά την Giulia Sprint GT coupe και τα κατάφερε, καθώς οι πωλήσεις του GT 1300 Junior ξεπέρασαν τις 92.000 μονάδες.

Όπως και τότε, έτσι και τώρα οι Ιταλοί στοχεύουν ψηλά, θέλοντας να αφήσουν το δικό τους «αποτύπωμα» στον χώρο. Η παρουσίαση της Junior έγινε υπό άκρα λαμπρότητα, στον αριστοκρατικό δρόμο Via Monte Napoleone στο Μιλάνο τον περασμένο Απρίλιο.

Το Μιλάνο είναι συνδετικός κρίκος μεταξύ της Alfa Romeo, καθώς αποτελεί τόσο τη γενέτειρα της εταιρείας όσο και μητρόπολη της μόδας, «υποχρεώνοντας» έτσι τους ίδιους τους Ιταλούς στην ανάγκη ενός μοντέλου με εμφάνιση που ξεχωρίζει. Με ύψος τα – σχεδόν – 1,54 μέτρα, η Junior αποτελεί από τα χαμηλότερα μοντέλα της κατηγορίας της, γεγονός που την θέτει συγκρίσιμη με μικρομεσαία μοντέλα όπως η Giulietta. H κλασσική γρίλια είναι διαθέσιμη σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, τις «Scudetto» και «Leggenda», με τη δεύτερη να βασίζεται στα σπορ μοντέλα της εταιρείας από τις δεκαετίες του 1920 και του 1930.

Ακόμη, τονίζοντας το παρελθόν, οι Ιταλοί έβαλαν «πινελιές» όπως τα χερούλια που είναι κρυμμένα στην πίσω κολόνα, όπως υπήρξαν στα μοντέλα 147 και 156, αλλά και το απότομο χαμήλωμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το λεγόμενο «Coda Tronca» (=κοντή ουρά), λεπτομέρεια που είδαμε στην Giulia TZ τη δεκαετία του 1960 και με ρόλο την ενίσχυση της αεροδυναμικής.

Πλούσιο infotainment με ψηφιακούς και γλωσσικούς βοηθούς

Στο εσωτερικό, το μάτι πάει άμεσα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, του οποίου το κυκλικό design με όνομα «Cannocchiale», βασίζεται στους παραδοσιακούς πίνακες. Το τιμόνι είναι μικρού μεγέθους, η μίζα απουσιάζει και στη θέση της βρίσκουμε κουμπί εκκίνησης του κινητήρα απέναντι από τον τεμπέλη. Ακόμη, στη βασική έκδοση, τα μπροστινά καθίσματα μπορούν να προσαρμοστούν κατά έξι διαφορετικούς τρόπους, ενώ στην έκδοση «Spiga», το κάθισμα του οδηγού έρχεται με λειτουργία μασάζ.

Eκτός από την έκδοση Spiga, μπορούμε να βρούμε τα καθίσματα στις παραλλαγές «Icona» και «Corsa». Σε ό,τι αφορά τον αποθηκευτικό χώρο, το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει 400 λίτρα, ενώ με πεσμένα τα πίσω καθίσματα, ο αριθμός αυτός αναβαθμίζεται στα 1.265 λίτρα.

Στα της τεχνολογίας, μπροστά από τον τεμπέλη, μας περιμένει μια υποδοχή USB, μέρος της κεντρικής κονσόλας. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκουμε μια οθόνη μεγέθους 10,25 ιντσών με λογισμικό Alfa system TM Connect, μέσω του οποίου ρυθμίζονται το infotainment και λειτουργίες όπως οι ψηφιακοί βοηθοί. Ακόμη, διατίθεται γλωσσικός βοηθός, ενώ αναμένεται και η ετερόχρονη εγκατάσταση τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.

Επίσης, στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ο πλοηγός θα προσφέρει την λειτουργία με όνομα «EV routing», εντός της οποίας περιέρχονται πάνω από 600.000 σημεία φόρτισης πανευρωπαϊκά και με διαρκή, online ενημέρωση. Τέλος, το λειτουργικό σύστημα «My Remote» υποστηρίζει (μέσω χρήσης smartphone) και την εξ αποστάσεως λειτουργία, όπως το άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών.

Ηλεκτρική αλλά και ήπια υβριδική με τελική στα 200 χλμ. /ώρα

Το νέο μοντέλο κυκλοφορεί τόσο ως ήπια υβριδικό, με παρουσία βενζινοκινητήρα, όσο και με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η πρώτη Alfa της ιστορίας με αυτό το κινητήριο σύστημα. Στην ηλεκτρική έκδοση, η ενέργεια αντλείται από μπαταρία 54 kWh, με την εταιρεία να αναφέρει αυτονομία 410 χιλιομέτρων και χρόνο φόρτισης με συνεχές ρεύμα 100 kW από το 20 στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα.

Μάλιστα, οι Ιταλοί έχουν φροντίσει για την παρουσία δύο διαφορετικών ηλεκτρικών εκδόσεων του μοντέλου, την «Elettrica» με ισχύ 158 ίππων και την σπορ «Veloce» με 284 ίππους. Η τελευταία μάλιστα πιστοποιεί τον σπορ της χαρακτήρα, διαθέτοντας χαμηλή ανάρτηση στα 25 mm, ζάντες 20 ιντσών και σπορ σύστημα φρένων.

Παρά την μεγάλη μπαταρία της, η ηλεκτρική Junior έχει χαμηλό βάρος (γύρω στους 1,6 τόνους, συμπεριλαμβανόμενου και του οδηγού) και αποδεικνύεται ιδιαίτερα δραστήρια στο δρόμο. Οι Ιταλοί αναφέρουν πως η έκδοση των 158 ίππων μπορεί να κάνει τα 0-100 χλμ. ώρα σε 9 δλ. και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ. /ώρα. Η ήπια υβριδική έκδοση Ibrida κάνει τα 0-100 χλμ. /ώρα σε 5,9 δλ. και έχει τελική ταχύτητα τα 200 χλμ. /ώρα.

Σε ό,τι αφορά την αμιγώς υβριδική Junior Ibrida, διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λτ. με απόδοση 138 ίππων. Το ηλεκτρικό στοιχεία κρύβεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt, καθώς κι έναν ηλεκτροκινητήρα 21 Kw, καθιστώντας την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ενεργή κατά περιόδους.

Υβριδικό από 29.900 και ηλεκτρικό από 39.900 ευρώ

Όλες οι Junior είναι στάνταρ εξοπλισμένες με το σύστημα ελέγχου δυναμικής οδήγησης «Alfa D.N.A.». Η διάταξη και τα γραφικά του ψηφιακού κεντρικού οργάνου προσαρμόζονται αυτόματα σε όλους τους τρόπους οδήγησης: Στη λειτουργία «DYNAMIC», η απόκριση από το τιμόνι και το πεντάλ γκαζιού ήταν ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου. Η λειτουργία «NATURAL» προσφέρεται για τις καθημερινές συνθήκες οδήγησης, ενώ στο «ADVANCED EFFICIENCY» όλα τα συστήματα λειτουργούν με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και βέλτιστης απόδοσης.

Ο βασικός εξοπλισμός κάθε μονάδας, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξι αερόσακους, προβολείς full LED, πίσω φώτα LED, τιμόνι με επένδυση από συνθετικό δέρμα υψηλής ποιότητας, οθόνη infotainment (όπως αναφερθήκαμε παραπάνω), εκκίνηση δίχως κλειδί, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες και άλλα.

Ακόμη, στο σπορ πακέτο εξοπλισμού βρίσκονται σπορ καθίσματα διά χειρός (από την εξειδικευμένη στους αγώνες) SABELT. Αμφότερες οι υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις διατίθενται, εκτός από τη βασική έκδοση «Junior» και ως πλούσια εξοπλισμένη έκδοση «Speciale». Στην χώρα μας, το υβριδικό μοντέλο ξεκινά από τα 29.900 ευρώ, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό από τα 39.900 ευρώ.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε