Στην Ευρώπη, το A3 Sportback θα κυκλοφορήσει με τέσσερις εκδόσεις κινητήρων: 1.0 TFSI, 1.5 TFSI και 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος. Η Audi εξηλεκτρίζει το compact πεντάθυρο αυτοκίνητο: εκτός από τον 1.5 TFSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, ο οποίος θα εισαχθεί σύντομα μετά την κυκλοφορία στην αγορά, η μάρκα θα επεκτείνει την προσφορά κατά τη διάρκεια του έτους προσθέτοντας ένα plug-in υβριδικό μοντέλο σε δύο παραλλαγές ισχύος. Περαιτέρω εκδόσεις κινητήρων TDI και TFSI θα προστεθούν στη συνέχεια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με μονάδα μετάδοσης κίνησης quattro και μοντέλου με CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο). Όλοι οι κινητήρες διακρίνονται από μεγάλη ροπή, εξελιγμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και υψηλή απόδοση.
Ο ισορροπημένος: ο 1.0 TFSI τριών κυλίνδρων
O 1.0 TFSI στο A3 Sportback 30 TFSI είναι ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας. Έχει ισχύ 110 PS και παρέχει ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Ο συμπαγής κινητήρας ζυγίζει μόλις 88 κιλά και ο στροφαλοθάλαμος είναι τέλεια ισορροπημένος ώστε η διαδρομή του να είναι ομαλή και ιδιαιτέρα πολιτισμένη ακόμα και χωρίς άξονα εξισορρόπησης. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ένα σημαντικό στοιχείο της θερμικής διαχείρισης και είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Όπως και ο στροφαλοθάλαμος, έχει το δικό της κύκλωμα ψύξης. Η τροποποιημένη διαδικασία καύσης Miller είναι μια περαιτέρω τεχνολογία που αυξάνει την απόδοση. Προσφέρει πλεονεκτήματα ειδικά για το μερικό φορτίο - όπου ο κινητήρας λειτουργεί με λιγότερη από τη μέγιστη δυνατή απόδοση - δηλ. το εύρος στο οποίο ο κινητήρας λειτουργεί πιο συχνά.
Ο αποδοτικός: 1.5 TFSI με CylinderOnDemand (COD)
Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας στο A3 Sportback 35 TFSI έχει απόδοση 150 ίππων και παράγει ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,4 δευτερόλεπτα και το αυτοκίνητο έχει μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. Το βασικό χαρακτηριστικό του 1.5 TFSI είναι το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD), το οποίο απενεργοποιεί προσωρινά τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε χαμηλά και μεσαία φορτία. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαφρύς χάρη στο στροφαλοθάλαμο αλουμινίου. Οι επενδύσεις κυλίνδρων έχουν στρώση σιδήρου που μειώνει σημαντικά την τριβή. Η μονάδα ψύξης επιτρέπει την αποτελεσματική θερμική διαχείριση, βοηθούμενη από την πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.
Ο εξηλεκτρισμένος: ο 1.5 TFSI ως mildhybrid
O 1.5 TFSIεξοπλισμένος με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα έχει την ίδια ισχύ με τον αδελφό του κινητήρα, ωστόσο, είναι ακόμα πιο αποδοτικός. Ένας εκκινητήρας με ιμάντα (BAS) είναι εγκατεστημένος στη μηχανή εσωτερικής καύσης. Τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48-Volt που ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ένας μετατροπέας τάσης συνδέει το συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt. Κατά την τυπική λειτουργία, το σύστημα MHEV επιτυγχάνει πλεονέκτημα κατανάλωσης καυσίμου έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Όταν ο οδηγός επιβραδύνει ή εφαρμόζει ελαφρώς το φρένο, το BAS μπορεί να ανακτήσει έως και 12 kW ισχύος και να τροφοδοτήσει αυτήν την ισχύ στη μπαταρία. Κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλή ταχύτητα, βοηθά τον TFSI με ισχύ μέχρι 9 kW και ροπή 50 Nm. Σε ορισμένες καταστάσεις οδήγησης, διαχειρίζεται τα φορτία έτσι ώστε η απόδοση του κινητήρα να αυξηθεί περισσότερο.
Διαχειρίζεται επίσης την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας 48 Volt. Διατηρεί αρκετή ισχύ για να επιτρέψει στο A3 Sportback να κινηθεί με τον κινητήρα σβηστό σε πολλές περιπτώσεις. Στη συνέχεια, το BAS επανεκκινεί γρήγορα και ανεπαίσθητα τον TFSI, ακριβώς όπως στο τέλος της φάσης start/stop, η οποία φάση – αξίζει να τονιστεί – ξεκινά ήδη από υπολειπόμενη ταχύτητα 22 χλμ./ώρα.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr