Στην έκδοση της δοκιμής, η ελληνική αντιπροσωπεία διαθέτει ένα iPhone που έχει εγκατεστημένο το BMW app. Πρόκειται για μία εφαρμογή που κάνει τη διαδραστικότητα του αυτοκινήτου με το τηλέφωνο παιχνιδάκι, αφού καθιστά το interface της εφαρμογής ελεγχόμενο από το iDrive. Μέσα από το BMW app, ο χρήστης μπορεί να αξιολογήσει και να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά και την κατανάλωση του αυτοκινήτου, καθώς παρέχονται σχετικές οδηγίες από το application.
Παράλληλα, μέσω αυτού, το τηλέφωνο (που συνδέεται ενσύρματα) αποτελεί την «πύλη εισόδου» του αυτοκινήτου στο internet (μέσω 3G), πράγμα που σημαίνει ότι, εύκολα μπορείτε να τσεκάρετε τα μηνύματα σας η να μπείτε στο facebook.
Εσωτερικό – άνεση: Κορυφαία ποιότητα, μέτρια άνεση
Η BMW 316i έχει μακρύ μεταξόνιο που βοηθάει στο δρόμο αλλά και στους χώρους στο εσωτερικό. Έτσι, οι διαστάσεις είναι καλές όσον αφορά στα γόνατα των πίσω και τα κεφάλια, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων είναι καλός για τα 4,6 + μέτρα του μήκους του μοντέλου. Ωστόσο, το τούνελ του άξονα της πίσω κίνησης περιορίζει αρκετά τις δυνατότητες φιλοξενίας ενός τρίτου πίσω επιβάτη. Επίσης η χωροταξική μελέτη τοποθετεί τον οδηγό σε ένα περιβάλλον που είναι εξαιρετικό για σπορτίφ οδήγηση, αλλά μάλλον είναι αρκετά σφιχτό – στενό για καθημερινή χρήση. Αυτό, φυσικά, δε στερεί τη BMW από την κορυφαία ποιότητα κατασκευής αλλά και την προσεγμένη εργονομία, έτσι όπως προκύπτει από το αναβαθμισμένο σύστημα χειρισμού iDrive και τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων. Στην έκδοση της δοκιμής “Luxury” υπάρχουν δερμάτινες επενδύσεις αλλά και διακοσμητικά σε απομίμηση ξύλου που καθιστούν ακόμα πιο έντονη την αίσθηση προσοχής στη λεπτομέρεια κατασκευής και τονίζουν τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Δύναμη και οικονομία
Ο κινητήρας που δίνει κίνηση στη συγκεκριμένη έκδοση της 3άρας, μας είναι γνωστός από την 316i. Πρόκειται για τον 1.600άρη TwinPower Turbo, με turbo και άμεσο ψεκασμό, ο οποίος εδώ αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής (+ 34 ίππους και 30 Nm ροπής σε σχέση με την 316i). Η δέσμη οικολογικών μέτρων Efficient Dynamics σημαίνει πως, εκτός από σύστημα Start&Stop, έχει δοθεί περισσότερη προσοχή στην αεροδυναμική και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το αυτόματο κιβώτιο έχει ρυθμιστεί, ώστε να αλλάζει σχέσεις με στόχο τη βέλτιστη κατανάλωση, ενώ υπάρχει standard η λειτουργία Eco Pro στο σύστημα Driving Experience Control (διακόπτης ελέγχου οδηγικής εμπειρίας). Αυτό, εκτός από τα σημεία αλλαγών στις θέσεις του αυτόματου κιβωτίου, κάνει πιο ήπια την απόκριση στο γκάζι, επηρεάζοντας τη λειτουργία του κλιματισμού. Αποτέλεσμα όλων αυτών, μια μέση κατανάλωση της τάξης των 5,3 λτ./100 χλμ. (5,4 λτ./100χλμ. με αυτόματο κιβώτιο), που είναι μικρότερη από την πιο αδύναμη έκδοση της γκάμας (316i), παρΆ όλο που οι επιδόσεις είναι καλύτερες. Για την ακρίβεια τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε 1,3 δλ. γρηγορότερα από την 316i, ενώ 1 δλ. νωρίτερα διεκπεραιώνονται και οι ρεπρίζ.
Στο δρόμο: ¶νετη και σπορ
Στην έκδοση Luxury της δοκιμής, η πολυτέλεια του τίτλου δεν αφορά μόνο στην εμφάνιση, αλλά περνάει και στο δρόμο. Και όχι γιατί αυτή η BMW έχει κάτι έξτρα στην ανάρτησή της (στις Sport εκδόσεις η ανάρτηση έχει σπορ ρυθμίσεις), αλλά ακριβώς γιατί έρχεται με το εργοστασιακό σετάρισμα.
Έτσι, στο αποτέλεσμα είναι δύσκολο να βρεις ψεγάδια. Θα γράψουμε πάλι για το κορυφαίο πλαίσιο που παρασύρει όλο το οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου στο… σωστό δρόμο. Ακρίβεια, σταθερότητα, συγκρότηση και αυτοπεποίθηση χαρακτηρίζουν κάθε αντίδραση του αυτοκινήτου, στις στροφές, τις αλλαγές πορείας και τον ανοιχτό δρόμο.
Το σωστό ζύγισμα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να πλασάρεται σωστά στη στροφή, χρησιμοποιώντας το ροπάτο μοτέρ και είτε να βγαίνει με τα «τέσσερα» είτε να «παίζει» με το πίσω μέρος. Τιμόνι και φρένα βοηθάνε παντού, ενώ, εδώ, οι επιβάτες επωφελούνται της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης, αλλά και της άνετης ανάρτησης, που αποδεικνύει ότι, είναι απλά θέμα επιλογής ο super sport χαρακτήρας μιας BMW. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και το Driving Experience Control, το οποίο, όπως βοηθάει στην οικονομία, έτσι βοηθάει και στην επιλογή Sport ρυθμίσεων.
Value for money
Δεδομένης της ανύπαρκτης διαφοράς σε επίπεδο φορολογικό μεταξύ της 316i και της 320i ED και δεδομένου ότι, εξοπλίζονται και οι δύο με τον ίδιο 1.600άρη κινητήρα, ουσιαστικά η τελευταία βγαίνει κερδισμένη σε επίπεδο κόστους χρήσης, αφού καταναλώνει λιγότερο και πληρώνει ελαφρώς λιγότερα τέλη. Από την άλλη, η διαφορά στο κόστος αγγίζει τις 4.000 ευρώ που, εξοπλιστικά, «φαίνονται» μόνο στις ζάντες αλουμινίου που έχει στάνταρ η 320i.
Συμπέρασμα
Η 320i είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Έχει κομψή σχεδίαση μέσα και έξω, ενώ ποιοτικά οριοθετεί την κορυφή της κατηγορίας. Είναι απόλυτη στο δρόμο, αφού προσφέρει οδηγική ακρίβεια και συγκρότηση σε όλες τις οδηγικές περιστάσεις. Επίσης, ο κινητήρας της έχει δύναμη και μπορεί να της εξασφαλίσει χαμηλά πάγια έξοδα. Το καίριο ερώτημα, ωστόσο, είναι αν αξίζει τα επιπλέον χρήματα σε σχέση με την 316i, καθώς οι διαφορές σε επιδόσεις και κατανάλωση δεν είναι καθοριστικές. Η απάντηση κρίνεται στην ούγια. Αν φυσικά μπορείτε να ζήσετε με τα τάσια της 316i. Γιατί αλλιώτικα, η διαφορά κόστους συρρικνώνεται.