Test: Citroen C1 Airscape
14/9/2016
Με την υφασμάτινη συρόμενη οροφή, το 1000άρι Citroen C1 Airscape, αποκτά άλλο αέρα και άλλη θέα.
Το Citroen C1 είναι από τα ιδιαίτερα δημοφιλή μοντέλα στην κατηγορία του και η έκδοση με τον 1000άρι κινητήρα των 69 ίππων φημίζεται για την ευχρηστία του. Η έκδοση Airscape της δοκιμής μας, εξοπλίζεται επιπλέον με την συρόμενη υφασμάτινη οροφή που τονίζει τον νεανικό του χαρακτήρα και δίνει ξεχωριστό αέρα στις μετακινήσεις σας, ειδικά τα καλοκαιρινά βράδια.
Σχεδίαση
Η εμφάνιση του Citroen C1 στην έκδοση Airscape είναι καλαίσθητη και «παιχνιδιάρικη» τονίζοντας την νεανική του υπόσταση. Κύρια χαρακτηριστικά είναι τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα μπροστά, η διαφορετικού χρώματος υφασμάτινη οροφή και τα μοντέρνα φωτιστικά πίσω. Η υφασμάτινη συρόμενη οροφή της έκδοσης Airscape έχει μέγεθος (800 χλστ. Χ 760 χλστ.), ανοιγοκλείνει με ηλεκτρομηχανισμό και ο έξυπνος σχεδιασμός της δεν επηρεάζει την ορατότητα προς τα πίσω. Η εφαρμογή της στο αμάξωμα είναι τέλεια και παρά το μεγάλο της άνοιγμα δεν εμφανίζονται στροβιλισμοί στην καμπίνα.
Εσωτερικό
To εσωτερικό του Citroen C1 Airscape έχει νεανική και σύγχρονη σχεδίαση. Στο κέντρο του ταμπλό η (προαιρετική) οθόνη αφής του συστήματος infotainment, δίνει μια ξεχωριστή και high tech νότα. Τα πλαστικά είναι καλής ποιότητας και έχουν καλή συναρμογή. Οι χώροι είναι επαρκείς, αλλά και ιδιαίτερα «φωτεινοί», για 4 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών έχει 196 λίτρα χωρητικότητα, ικανοποιώντας κάτι παραπάνω από αστικές ανάγκες.
Κινητήρας
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του Citroen C1 είναι χωρητικότητας 998 κ.εκ., αποδίδει 69 ίππους και συνεργάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Στην πράξη ο κινητήρας έχει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, αποδίδει όμως καλύτερα μετά τις 4.000 σ.α.λ. όπου και παρουσιάζεται η μέγιστη τιμή της ροπής του. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο ελαφρύ αμάξωμα του C1 Airscape είναι καλές και αποδεικνύεται οικονομικός και σε πραγματικές συνθήκες με την μέση κατανάλωση να φτάνει τα 4,9 λτ./100 χλμ.
Οδηγώντας
Το Citroen C1 Airscape είναι ευκολοδήγητο και αρκετά άνετο στον δρόμο. Σε αστικές μετακινήσεις παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευέλικτο και εύχρηστο, με την ανάρτηση να συμβάλει στην άνεση των επιβατών. Στο ταξίδι, η υφασμάτινη οροφή παρουσιάζει αεροδυναμικούς θορύβους, όπως είναι φυσικό, αλλά το C1 παρουσιάζεται σταθερό. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και τα φρένα είναι αποτελεσματικά. Εκεί βέβαια που κάνει την διαφορά το C1 Airscape, είναι στις βόλτες με ανοιχτή την οροφή, που φτιάχνουν το κέφι των επιβατών του.
Συμπέρασμα
Το Citroen C1 στην έκδοση Airscape με τον 1000άρη κινητήρα διαθέτει αρκετό στυλ, είναι εύχρηστο, οικονομικό και η ανοιγόμενη οροφή του προσφέρει ένα ακόμη πλεονέκτημα, με θέα στον ουρανό και περισσότερο φως!