Citroen C3 1,2 PureTech ΕΑΤ6
28/6/2017
Ιδανικός συνδυασμός - Συνδυάζοντας τον πολύ καλό 1.200άρη κινητήρα βενζίνης με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το νέο Citroen C3 αποκτά ακόμα πιο ευχάριστο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα.
Η πιο δυνατή έκδοση στην γκάμα του νέου Citroen C3 είναι αυτή με τον 1,2 λτ. PureTech βενζινοκινητήρα των 110 ίππων. Το C3 που δοκιμάζουμε διαθέτει το πολύ καλό κιβώτιο EAT6 του ομίλου PSA (Efficient Automatic Transmission) που χαρίζει στο χαρισματικό μικρό της Citroen, επιπλέον ευχαρίστηση. Η τιμή του ανέρχεται στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Feel στα 15.755 ευρώ και είναι έτσι κατά 1.150 ευρώ πιο υψηλή σε σχέση με την αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση του Citroen C3.
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο τρικύλινδρος 1,2 λτ. PureTech βενζινοκινητήρας είναι ένας από τους καλύτερους κινητήρες σε αυτά τα κυβικά, όντας ιδιαίτερα πολιτισμένος και αποδοτικός. Στην περίπτωση του Citroen C3 αποδίδει 110 ίππους, ικανούς να του χαρίσουν αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6 της έκδοσης που δοκιμάζουμε, διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία και την αμεσότητά του σε όλες τις συνθήκες επιτάχυνσης. Διαθέτει λειτουργία Sport και Snow παρουσιάζοντας πιο γρήγορες και πιο «πατιναριστές» εναλλαγές αντίστοιχα σε κάθε λειτουργία, ενώ στην χειροκίνητη λειτουργία του οι εναλλαγές γίνονται από τον όμορφο επιλογέα. Όπως και στις άλλες του εκδοχές, ο PureTech διακρίνεται για την αμεσότητά του και το θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του, ενώ αν και 3κύλινδρος παρουσιάζει ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παραγόμενου θορύβου και απουσία κραδασμών. Παράλληλα, ο κινητήρας αυτός διακρίνεται και για το οικονομικό του προφίλ.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του Citroen C3 σε αυτή την έκδοση διαφοροποιείται μόνον από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, με την εικόνα έτσι να παραμένει πολύ ευχάριστη και ξεχωριστή στο σύνολό της. Και εδώ οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι μεγάλες και διαμορφώνουν ανάλογα με τα γούστα του καθενός τον εσωτερικό διάκοσμο, ενώ τα ιδιαίτερα στοιχεία που γνωρίσαμε και από τις άλλες του εκδόσεις (τετράγωνοι αεραγωγοί, οθόνη αφής, υφασμάτινη επένδυση ταμπλό, χερούλια θυρών και μεγάλα και άνετα καθίσματα) συνεχίζουν και εδώ να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Ποιοτικά, το εσωτερικό του C3 χαρακτηρίζεται από το καλό φινίρισμα και την εξαιρετική συναρμογή, αλλά τα σκληρά πλαστικά υστερούν έναντι του ανταγωνισμού. Η ευρυχωρία αποτελεί ένα ακόμη ατού της καμπίνας, που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών των 300 λτ. είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Στην καμπίνα των επιβατών του C3, υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, που τονίζουν την πρακτικότητα.
Οδηγώντας
Οι καλές επιδόσεις και η ευκολία που χαρίζει το αυτόματο κιβώτιο του Citroen C3 το καθιστούν ακόμα πιο ευχάριστο στην οδήγησή του, χωρίς θυσίες στην άνεση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το κορυφαίο C3 αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστο στην καθημερινότητα και αρκετά ευέλικτο, ενώ φυσικά το κιβώτιο εξυπηρετεί τα μέγιστα κυρίως σε αστικές συνθήκες. Η ευχάριστη γεύση συνεχίζεται και σε εκτός πόλης διαδρομές, με την ανάρτηση να μην επιτρέπει την εμφάνιση μεγάλων κλίσεων στις στροφές, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας έχει σχεδιαστεί τέλεια πάνω στο πλαίσιο, αποτρέποντας την εμφάνιση νευρικών αναπηδήσεων. Ακόμη και υπό πίεση λοιπόν, το C3 στρίβει ουδέτερα και δεν «αγχώνει» τον οδηγό του, προσφέροντάς του και πολύ καλή αίσθηση μέσω του συστήματος διεύθυνσης, ενώ τα φρένα στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων.
Συμπέρασμα
Αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων (ΕΑΤ6) που εφοδιάζει το Citroen C3 είναι ένας λόγος για να αναθεωρήσεις τις απόψεις σου περί αυτόματων στα μικρά αυτοκίνητα. Είναι γρήγορο, «έξυπνο» και ενισχύει σημαντικά το ευχάριστο προφίλ του C3, ενώ και η τιμή του κρίνεται καλή συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω.