Οδηγούμε το νέο Citroen C3 Aircross. Διαβάστε το πλήρες άρθρο
10/11/2017
Οδηγούμε το Citroen C3 Aircross - Είναι επί της ουσίας, η διαφορετική πρόταση με τα πολλά χρώματα στη μικρή κατηγορία. Είναι το alter ego του Opel Crossland X.
Η γνώμη μας
H Citroen χρησιμοποιεί μαεστρικά την υψηλή θέση οδήγησης των SUV, σε ένα άνετο περιβάλλον με σύγχρονη σχεδίαση και ευχάριστους χρωματισμούς. Το AirCross φέρνει πολλά νέα χρώματα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης αλλά και στις εκθέσεις της Citroen.
Aircross σημαίνει: Εξαιρετική εμφάνιση και τεχνολογική ανωτερότητα
Μας άρεσε
- Τα 8 χρώματα στο κάτω μέρος του αμαξώματος, συνδυάζονται με 4 διαφορετικά χρώματα στην οροφή.
- Το head up display που είναι σπάνιο ως εξοπλισμός σε αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Δεν μας άρεσε
- Η ορατότητα προς τα πίσω
- Το αυτόματο κιβώτιο συνδυάζεται μόνο με τον 1,2 turbo και τους 110 ίππους
Μην αναρωτιέστε πως λειτουργεί η τετρακίνηση και αν κλειδώνει το πίσω διαφορικό ο περιστροφικός διακόπτης της κονσόλας. Η Citroen, δεν προσφέρει τετρακίνηση και φυσικά, δεν έχει πίσω διαφορικό. Ο περιστροφικός διακόπτης απλά ρυθμίζει τη ροή της ροπής στους εμπρός -και μόνο- τροχούς. Κι αυτό γιατί η Citroen, δεν θέλει το C3 Aircross να είναι το αυτοκίνητο για να εξερευνήσει κανείς τα βουνά και τα λαγκάδια αλλά να κερδίσει όσους ψάχνουν για κάτι ενδιαφέρον, στην ολόφρεσκη κατηγορία των μικρών υπερυψωμένων, με τιμή κάτω από τα 20 χιλιάρικα. Το πεδίο δράσης του είναι η πόλη. Εκεί θα ξετυλίξει τις αρετές και την προσωπικότητά του το νέο αυτοκίνητο της Citroen και εκεί θα εκτιμηθεί ο «χρωματιστός» του χαρακτήρας.
Το νέο αυτό SUV, φέρνει κάτι το διαφορετικό στην κατηγορία.
Για να είμαστε πιο ακριβείς, οι λεπτομέρειες παραπέμπουν σε SUV (αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μεγάλοι τροχοί, εντυπωσιακοί θόλοι και πλαστικά πρόσθετα, μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω) αλλά στην ουσία είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με χαρακτηριστικές διχρωμίες στο αμάξωμα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κάνει την είσοδο στο αυτοκίνητο πιο εύκολη. Ο οδηγός κάθεται άνετα και ψηλά, απολαμβάνοντας το μαλακό αφρώδες του καθίσματος. Το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου και αυξομειώνει ανάλογα το χώρο των αποσκευών, που ξεκινά από τα 410 λίτρα και η αναδίπλωση της πλάτης τον φτάνει έως τα 1.289 λίτρα. Προφανώς και δεν μπορεί να περιμένει κανείς θαύματα από ένα αυτοκίνητο που το μήκος του είναι 4,15 μέτρα αλλά το Aircross δίνει εξαιρετικά ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας χάρη στο μεγάλο ύψος και την απόσταση που εξασφαλίζει για τα κεφάλια των επιβατών. «Απέναντί του» θα βρει τα Renault Captur, Seat Arona και Opel Crossland X, με το οποίο έχει πάρα πολλές ομοιότητες.
Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων με τους 110 ίππους είναι ότι πρέπει για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη αλλά και έξω από αυτή, σπάνια ακούγεται και δίνει το στίγμα του τρικύλινδρου, ενώ έχει και τη χαμηλή κατανάλωση στα πλεονεκτήματά του.
Αυτό που κάνει το Aircross να ξεχωρίζει, είναι η χαρακτηριστική φόρμα που έχει δώσει η Citroen στα μοντέλα της τα τελευταία χρόνια, τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο χαρακτήρα που προάγει την άνεση των επιβατών ως το κυρίαρχο επίτευγμα. Σε αυτό το μήκος κύματος και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που ακούγεται όταν οι λακκούβες είναι μεγάλες, αλλά κρατάει την άνεση των επιβατών σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η sport αίσθηση είναι κάτι το οποίο δεν αναζητά κανείς στο νέο Citroen- που ούτως ή άλλως και αυτό δεν μπορεί να το προσφέρει. Εδώ εντοπίζεται και η κυριότερη διαφορά του αντίστοιχου Opel που είναι πολύ πιο σφιχτό και με καλύτερο τιμόνι. Το νέο Aircross όμως φαίνεται πως έχει πιο οικονομική γκάμα, με την οποία θέλει να προσεγγίσει περισσότερους αγοραστές.
Η βασική του έκδοση Feel, προσφέρεται στην Γερμανική αγορά με τιμή που ξεκινά από τα 18.790 ευρώ, τη στιγμή που το αντίστοιχα εξοπλισμένο Crossland X κοστίζει 20.650 ευρώ. Τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι 16άρες ζάντες αλουμινίου και το OnStar της Opel, κάνουν τη διαφορά να φαίνεται μικρότερη, απέναντι στο Γαλλικό μοντέλο που και αυτό προσφέρει αρκετά ηλεκτρονικά βοηθήματα στον οδηγό του. Επιπρόσθετα, το Aircross μπορεί να εφοδιαστεί με σύστημα Head Up Display, cruise control αλλά και με κάμερα αναγνώρισης των σημάτων του Κ.Ο.Κ. στο δρόμο. Θα το δούμε στα μέσα Νοέμβρη με τρεις επιλογές απόδοσης από τον κινητήρα βενζίνης (82, 110 και 130 ίππων) και δύο επιλογές diesel (94 και 120 ίππων με τεχνολογία συγκράτησης σωματιδίων SCR). Η εμφάνισή του είναι όμως αυτό που θα «βάλει δύσκολα»ακόμα και στα «αδέρφια» του, C4 και C4 Cactus- αν και η νέα γενιά του τελευταίου, είναι έτοιμη και θα λανσαριστεί και αυτή τον επόμενο μήνα. Βλέπετε, η Citroen συνεχίζει να μας επιφυλάσσει εκπλήξεις.