Test: DS 5 1,6 BlueHDI 120 PS
Διαβάστηκε από 6184 αναγνώστες - 18/11/2016
Το μεγαλύτερο μοντέλο της DS εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τη διαφορετικότητα και τον ξεχωριστό χαρακτήρα της σύγχρονης εποχής της μάρκας, όντας μια εναλλακτική πρόταση που δεν μοιάζει με καμία άλλη.
Το DS 5 είναι η ναυαρχίδα του πολυτελούς brand DS της Citroen και εκφράζει την ιδιαιτερότητα της μάρκας. Πριν από λίγο διάστημα, η γαλλική εταιρεία ανανέωσε το αυτοκίνητο στιλιστικά, αλλά και στο πεδίο των κινητήρων, προσθέτοντάς του μεταξύ άλλων και τον ροπάτο BlueHDi diesel των 1,6 λίτρων. Η έκδοση αυτή αφορά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το οποίο από πλευράς κόστους προσφέρεται στη χώρα μας μόνο στην υπέρ-πλήρη εξοπλιστικά έκδοση So Chic, αντί ποσού 30.416 ευρώ.
Σχεδίαση
Τη διαφορά στην σχεδίαση κάνει η μοναδική οροφή της DS 5, με την δυναμική γραμμή, που εκτείνεται σχεδόν σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου. Η νέα γρίλια της DS ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος και συνδυάζεται με τα μεγαλύτερα φώτα και τους νέους πλαϊνούς αεραγωγούς. Σχεδιαστική καινοτομία είναι τα χρωμιωμένα ένθετα που ξεκινούν από τα φώτα και το επίσης χρωμιωμένο πλαίσιο της μάσκας, διατρέχουν τα φτερά και καταλήγουν στις εμπρός κολώνες, τονίζοντας την μοναδικότητα της DS.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το ταμπλό με τη μεγάλη κονσόλα που είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό και το ψηλό τούνελ μετάδοσης που φέρνει τον μικρό σε ύψος επιλογέα ταχυτήτων ακριβώς στο χέρι του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει 3 διαφορετικές οθόνες ενώ στην κονσόλα τη διαφορά κάνουν οι αεροπορικού τύπου διακόπτες για τα παράθυρα που βρίσκονται πάνω στο κεντρικό τούνελ. Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική και το φινίρισμα αψεγάδιαστο. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους (486 λίτρα είναι ο χώρος των αποσκευών).
Κινητήρας
Ο γνωστός μας 1,6 diesel BlueHDI της Citroen, με απόδοση 120 ίππους και ροπή 300 Nm, κινεί το DS 5 της δοκιμής μας. Η μεγάλη ροπή, σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι αρωγός του οδηγού τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο και στο ταξίδι. Από πλευράς κατανάλωσης, η DS υπόσχεται μόνο 4,0 λτ./100 χλμ. ως μέση τιμή, στην πράξη η κατανάλωση της DS 5 κυμάνθηκε στα 6,4 λτ./100 χλμ.
Οδηγώντας
Το
DS 5 είναι φτιαγμένο για να μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες του στο δρόμο εξασφαλίζοντας άνετα και ξεκούραστα ταξίδια. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να διατηρεί σταθερά το αυτοκίνητο στην πορεία του. Στα θετικά του αυτοκινήτου συγκαταλέγονται και τα αποτελεσματικά φρένα.
Συμπέρασμα
Ιδιαίτερο, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, το DS 5 εξοπλίζεται με τον πολύ καλό 1.600άρη diesel BlueHDi των 120 ίππων και αποτελεί μια πρόταση που θέλγει με τη διαφορετικότητά της, έναντι των premium μικρομεσαίων μοντέλων.