Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Έμφαση στην άνεση δίνει το Sandero Stepway στο δρόμο, ενώ δείχνει ότι δεν «προτιμά» την γρήγορη οδήγηση αν πιεστεί.

O κινητήρας των 90 ίππων και 220 Nm ροπής προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, χωρίς να καταναλώνει πολύ, πέφτοντας ενίοτε και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ.

Ένα μοντέλο που, πάνω από όλα, προτάσσει την χαμηλή τιμή του και απευθύνεται σε όσους ξέρουν τι θέλουν και πόσα θέλουν να δώσουν.

Στο εσωτερικό, η ποιότητα παραμένει στο μέτριο αλλά υπάρχει βελτίωση, ενώ οι συναρμογές είναι πολύ καλές για την τιμή του μοντέλου.

320 λίτρα για τον χώρο αποσκευών, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.

Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi 90 PS

20/10/2017

Ζήτημα τιμής! - Με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, αλλά κυρίως με τιμή- δέλεαρ, το ανανεωμένο Dacia Sandero Stepway κερδίζει τον τίτλο του φθηνότερου πετρελαιοκίνητου crossover της αγοράς…

Ο on-a-budget ρόλος της Dacia ενισχύθηκε ιδιαίτερα μετά την εξαγορά της από τη Renault και έτσι η ρουμάνικη φίρμα βλέπει τις πωλήσεις της να αυξάνονται συνεχώς. Kαι όχι άδικα, αν σκεφτεί κανείς πως μοντέλα σαν το Dacia Sandero Stepway, προσφέρουν μια δελεαστική σχέση αξίας-τιμής, όντας αυτοκίνητα σχετικά σύγχρονης τεχνολογίας με εκπτώσεις σε δευτερεύουσας σημασίας τομείς, όπως το φινίρισμα και τα ακριβά υλικά κατασκευής. Το Sandero Stepway -η 2η γενιά του οποίου βασίζεται στην πλατφόρμα B0 του προγενέστερου 3ης γενιάς Clio- δέχτηκε μια μικρή στιλιστική κυρίως ανανέωση, τα αποτελέσματα της οποία είναι ορατά στη νέα μάσκα και προβολείς, αλλά και στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα στοιχεία που το μοντέλο «δανείζεται» από το Duster.   
Το φθηνότερο diesel crossover
Η τιμή-δέλεαρ του Sandero Stepway το καθιστά το φθηνότερο diesel crossover της αγοράς. Για την έκδοση με τον 1,5 dCi των 90 ίππων, οι τιμές ξεκινούν από 12.190 ευρώ, ενώ η πιο πλούσια έκδοση Style, που περιλαμβάνει τα πάντα μαζί με το σύστημα infotainment, κοστίζει 1.540 ευρώ επιπλέον. Η έκδοση Style με το αυτοματοποιημένη μηχανικό κιβώτιο Easy-R, που για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο στη Dacia, κοστίζει 14.330 ευρώ.

Eσωτερικό-Χώροι: Ευρύχωρο και στιβαρό, μέτριο στο φινίρισμα
Μικρή αναβάθμιση στα υλικά της καμπίνας του Sandero Stepway, η οποία όμως παραμένει μέτρια σε ποιότητα. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον low budget χαρακτήρα του μοντέλου και, παρά αυτόν, η συναρμογή ικανοποιεί. Βελτιώσεις υπάρχουν και στην εργονομία –επιτέλους η κόρνα «μετακόμισε» στο κέντρο του τιμονιού- ενώ οι διακόπτες για τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα υπάρχουν στις πόρτες. Κάποια λάθη ωστόσο, όπως οι διακόπτες για τα πίσω παράθυρα και κάποιες εκπτώσεις στις λεπτομέρειες, υπάρχουν. Από την άλλη, οι μεγάλοι χώροι παραμένουν, ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας με χωρητικότητα 320 λτ..

Στο δρόμο: Aνετο, αλλά με συμβιβασμούς
Το ανανεωμένο Dacia Sandero Stepway παρέχει αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και η ανάρτηση λειαίνει τις ανωμαλίες, χωρίς οι κραδασμοί να περνούν στην καμπίνα και να ενοχλούν τους επιβάτες. Συγκρατημένος είναι και ο θόρυβος στις χαμηλές ταχύτητες, που όμως πάνω από τα 110 χλμ./ώρα αρχίζει να γίνεται πιο έντονος. 
Το υψηλό ανάστημα και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κάνουν το Sandero ικανό να αντιμετωπίσει κακοτοπιές αλλά και πατημένο χώμα, ωστόσο προκαλούν μια ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους –υπαρκτή, αλλά όχι επικίνδυνη. Ωστόσο, αν ο οδηγός ζητήσει το κάτι παραπάνω, το Sandero Stepway παρουσιάζει κλίσεις και τάσεις πλεύσης, ενώ το τιμόνι δεν είναι σύμμαχος σε αυτόν τον τομέα. Καλά είναι τα φρένα, με την αίσθηση και την απόδοσή τους. 

Kινητήρας-Επιδόσεις: «Τραβάει» καλά και καίει λίγο
Ο προδιαγραφών Euro6, 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 90 άλογα, αλλά η ροπή των 220 Nm είναι που κάνει και τη διαφορά όταν πατάς το γκάζι με τη βελόνα του στροφόμετρου πάνω από τις 1.600 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, ενώ στα θετικά προσμετράται και η χαμηλή κατανάλωση, με τα 5,4 λτ./100 χλμ. να είναι μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία. Με προσεκτική οδήγηση και ευρεία χρήση της λειτουργίας ECO, που κάνει πάντως αρκετά ράθυμο τον κινητήρα, η κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από τα 5,0 λτ./100 χλμ..
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις