autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Η ποιότητα και το φινίρισμα είναι φοβερά βελτιωμένα σε σχέση με το προηγούμενο Dacia Sandero Stepway.

Το (έξτρα) σύστημα MediaNav φέρνει μια hi-tech αύρα στο εσωτερικό.

Κουμπί Eco για πιο οικονομική λειτουργία του κινητήρα.

Η ασημί ποδιά και τα μαύρα προστατευτικά του αμαξώματος περιμετρικά, δίνουν μια επιθετική νότα στο Stepway.

Με άνεση κινείται σε πατημένους χωματόδρομους το νέο Dacia Sandero Stepway με την ανάρτηση να λειτουργεί εξαιρετικά και να ισοπεδώνει τις ανωμαλίες.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Διαβάστηκε από 7961 αναγνώστες - 10/3/2014

To Stepway είναι η crossover έκδοση του νορμάλ Dacia Sandero. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και πιο επιθετικό “look”, αποτελεί μια ξεχωριστή, αλλά, ενδιαφέρουσα πρόταση.

Το 2ης γενιάς Dacia Sandero ήρθε αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι ότι στην γκάμα του μικρού μοντέλου της Dacia συνεχίζει να περιλαμβάνεται η έκδοση Stepway, που ξεχωρίζει χάρη στην crossover εμφάνιση, χωρίς όμως να εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης. Η έκδοση Stepway είναι άμεσα διακριτή από τις πιο απλές εκδόσεις του Sandero, χάρη στους διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός/πίσω με τις ασημί ποδιές, ενώ έχουν προστεθεί προστατευτικά πλαστικά τμήματα περιμετρικά του αμαξώματος. Ξεχωρίζουν οι μπάρες οροφής, οι ζάντες 16 ιντσών και τα λογότυπα «STEPWAY» στις εμπρός πόρτες. Η ουσία πάντως έχει να κάνει με την αύξηση του ύψους κατά 41 χλστ. (100 χλστ. μαζί με τις ράγες οροφής), στοιχείο που εξασφαλίζει και την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που παραπέμπει κατΆ ευθείαν σε crossover αισθητική και ικανότητες. Κάτω από το καπώ του βρίσκεται ο 1,5 dCi diesel κινητήρας της Renault -γνωστός και από το Clio- που αποδίδει 90 ίππους και 220 Nm ροπής. Στην πράξη ικανοποιεί απόλυτα με τη «γεμάτη» λειτουργία του στις σημαντικές, για την καθημερινή οδήγηση, χαμηλομεσαίες στροφές. Αν και δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο κινείται παραπάνω από ικανοποιητικά και βοηθά τον οδηγό να προσπερνά με ασφάλεια. Ταυτόχρονα, σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου (μακριά η 5η) δεν χρειάζεται να καταφεύγεις σε συχνές αλλαγές ταχυτήτων. Ο επιλογέας έχει μια ελαφρώς λαστιχένια αίσθηση, αλλά δύσκολα θα χάσει κανείς αλλαγή, ακόμα και αν είναι βιαστικός. Η Dacia υπόσχεται κατανάλωση 4,0 λτ./100 χλμ. που είναι μια καλή επίδοση. Στην πραγματικότητα βέβαια υπολογίστε λίγο παραπάνω, περίπου στα 5 λτ./100 χλμ, που κυμάνθηκε η κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, ενώ υπάρχει κουμπί ECO, με το οποίο επιλέγεται το οικονομικό πρόγραμμα λειτουργίας.
Η εικόνα στο θάλαμο επιβατών δε διαφοροποιείται σε σχέση με του Sandero με εξαίρεση τις επενδύσεις καθισμάτων Cross σε μαύρο - γκρι χρώμα και με λογότυπο Stepway. Η ποιότητα και το φινίρισμα είναι βελτιωμένα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η συναρμογή όλων των μερών είναι γεροδεμένη. Μάλιστα το έξτρα σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής είναι ίδιο με του Clio και δίνει έναν hi-tech τόνο στην καμπίνα. Ενοχλητικά είναι κάποια εργονομικά σφάλματα, όπως η κάθετη τοποθέτηση των διακοπτών για τα παράθυρα στην κεντρική κονσόλα και η κόρνα στον αριστερό διακόπτη φλας. Από την άλλη πλευρά, κανένα παράπονο δε θα υπάρξει για τους χώρους, που ακριβώς όπως στο απλό μοντέλο, είναι άνετοι για τη φιλοξενία 4 ενήλικων επιβατών. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 320 λίτρων, ενώ υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

Οδηγώντας
Το πρώτο πράγμα που θα εκτιμήσεις στην οδήγηση είναι η πιο ψηλή (σε σχέση με το Sandero) και πανοραμική θέση οδήγησης, που εξασφαλίζει την crossover αίσθηση να βλέπεις τον κόσμο από λίγο πιο ψηλά. Το επόμενο που αξιολογείται θετικά είναι ο ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος που η ανάρτηση -με την όχι ιδιαίτερα μαλακή ρύθμιση και τις αυξημένες διαδρομές- «ισοπεδώνει» τις κακοτεχνίες των δρόμων και μάλιστα χωρίς να «χτυπάει» και να ακούγεται. Το «υπερυψωμένο» αμάξωμα παρουσιάζει αισθητές κλίσεις σε δρόμους με στροφές, χωρίς όμως να επηρεάζεται το κράτημα. Σε στρωτούς ρυθμούς, το Sandero Stepway παραμένει στην προεπιλεγμένη πορεία και δε θα υποστρέψει και το μόνο ουσιαστικά μεμπτό στοιχείο είναι το μάλλον ασαφές, χωρίς πληροφόρηση και αίσθηση τιμόνι, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά. Στο ταξίδι ο θόρυβος από τον κινητήρα γίνεται αισθητός πάνω από τα 130 χλμ./ώρα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος βοηθά το Sandero Stepway να κινηθεί χωρίς πρόβλημα σε πατημένους χωματόδρομους, με δεδομένη φυσικά την απουσία τετρακίνησης.
Το νέο Dacia Sandero Stepway είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση με ξεχωριστό χαρακτήρα στη μικρή κατηγορία. Με καθαρά crossover εμφάνιση και αυξημένη απόσταση από το έδαφος διαθέτει το απαραίτητο Value For Money για να προσελκύσει αγοραστές, που ζητούν ένα όχημα με τέτοια χαρακτηριστικά. Το αισθητά βελτιωμένο φινίρισμα της καμπίνας, ο σωστός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και ο οικονομικός diesel κινητήρας αποτελούν ακόμα πιο θελκτικά στοιχεία σε συνδυασμό με την τιμή του. Το Sandero Stepway προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (Life & Style) και με δύο κινητήρες (0,9 TCe βενζίνης και 1,5 dCi πετρελαίου). H τιμή εκκίνησης για την βενζινοκίνητη έκδοση Life είναι ¤11.350 και για την αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη ¤13.485. 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις