Κινητήρας: 140 ίπποι και τεχνολογία αλά... F1
Διαβάστηκε από 20305 αναγνώστες - 13/8/2021
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής στην περίπτωση του υβριδικού Renault Clio δεν είναι άλλος από το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, το οποίο φέρει τεχνολογία από τη Formula 1 και ονομάζεται Ε-Tech. Αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι διακρίνονται για την εξαιρετική ανάκτηση ενέργειας. Κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ενδεικτικά ότι στη διάρκεια της δοκιμής, το 65% των διανυθέντων χιλιομέτρων πραγματοποιήθηκαν με το θερμικό μοτέρ απενεργοποιημένο. Μιας και αναφερθήκαμε στο θερμικό μοτέρ, κάτω από το καπό υπάρχει ένας κινητήρας 1.598 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 90 ίππους. Ωστόσο, με τη σύμπραξη των δύο ηλεκτρικών μοτέρ, η ισχύς εκτοξεύεται στους 140 ίππους προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δλ., ικανοποιητική τιμή για το αυξημένο βάρους των 1.323 κιλών και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Βέβαια σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, το μεγάλο στοίχημα είναι η κατανάλωση και η Renault ανακοινώνει μία άκρως αισιόδοξη τιμή που κυμαίνεται μεταξύ 4,3 και 5,1 λτ./100 χλμ. Στην πραγματικότητα διαπιστώσαμε ότι αυτή η τιμή δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αφού με σχετική άνεση διαπιστώσαμε ότι είναι εφικτή η μέση τιμή των 5 λτ./100 χλμ. Βέβαια, αυτό επιτεύχθηκε σε αστικό περιβάλλον, όπου η ανάκτηση ενέργειας είναι πιο έντονη.
Kοινοποίησε το »
Στο δρόμο: Σαν ηλεκτρικό στο αστικό περιβάλλον
Μπορεί το βάρος του να έχει αυξηθεί ελαφρώς, αλλά το υβριδικό Renault Clio δεν έπαψε να διατηρεί την εξαιρετική του οδηγική συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση το καθιστούν κορυφαίο στον αυτοκινητόδρομο, ενώ στην πόλη θυμίζει αρκετά ηλεκτρικό, αφού μπορεί να περάσει μεγάλο διάστημα χωρίς να ενεργοποιηθεί ο θερμικός κινητήρας, ειδικά στην περίπτωση που ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα οδήγησης «ECO». Στη διάρκεια της δοκιμής, διανύσαμε τα περισσότερα χιλιόμετρα με τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στη θέση «B» και εντυπωσιαστήκαμε από την ένταση της ανάκτησης, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις το πεντάλ του φρένου ήταν απαραίτητο μόνο για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Από και πέρα, η δύναμη του κινητήρα είναι επαρκής, με την αίσθηση του τιμονιού και των φρένων να προσφέρουν οδηγική ευχαρίστηση σε μία βόλτα σε ταχύτερο ρυθμό.
Η τιμή του αυτο-επαναφορτιζόμενου Renault Clio E-Tech ξεκινά από τα 24.540 ευρώ, με την επίσημη αντιπροσωπεία να το προσφέρει με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 8 χρόνια για τη μπαταρία. Ασφαλώς δεν υφίστανται τέλη κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα μόλις 96-114 γρ./χλμ.
Συμπέρασμα
Το κορυφαίο σύνολο του Renault Clio γίνεται ακόμα πιο ολοκληρωμένο στην περίπτωση της έκδοσης E-Tech, η οποία έρχεται να κερδίσει τις εντυπώσεις με τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Η τιμή σίγουρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «φουσκωμένη», αλλά η μειωμένη κατανάλωση και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας έρχεται να μετριάσει την κατάσταση.