Κινητήρας: 204 ίπποι και τεράστια αυτονομία
30/7/2021
Όπως ήδη αναφέραμε, το ηλεκτρικό Kia e-Soul προσφέρεται με δύο εκδόσεις, μία με 136 ίππους και μία με 204. Στην πρώτη περίπτωση, η χωρητικότητα της μικρής μπαταρίας είναι 39 kWh και στη δεύτερη 64 kWh. Για το αυτοκίνητο της δοκιμής, η κορεάτικη εταιρεία αναφέρει ότι η αυτονομία αγγίζει τα 648 χλμ. σε αστικό περιβάλλον, όπου η ανάκτηση είναι έντονη, και 448 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP σε μεικτό περιβάλλον. Στη διάρκεια της «συμβίωσης» μαζί του, είδαμε την κατανάλωση ρεύματος να κυμαίνεται κατά μέσο όρο στις 16 kWh/100 χλμ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι είναι εφικτή η αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Μιας και αναφερθήκαμε στη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου, να τονίσουμε ότι ο χρόνος πλήρους φόρτισης με χρήση Wallbox (7,4 kW) ολοκληρώνεται μέσα σε 10 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 100kW, το επίπεδο φόρτισης φτάνει στο 80% σε περίπου 42 λεπτά. Οι επιδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού Kia e-Soul είναι εντυπωσιακές, αφού η μέγιστη τιμή των 395 Nm ροπής έρχεται ακαριαία. Κάπως έτσι, η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 167 χλμ./ώρα.
Kοινοποίησε το »
Στον δρόμο: Κρύβει περίτεχνα το βάρος του
Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην προσπάθεια των εταιρειών να κατασκευάσουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κορυφαία δυναμική συμπεριφορά είναι το αυξημένο βάρος. Στην περίπτωση του Kia e-Soul είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά οριακά τα 1.750 κιλά. Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης «Sport» (υπάρχουν και τα Normal/Eco/Eco+), το τιμόνι «βαραίνει» όσο πρέπει, ο ηλεκτροκινητήρας «απελευθερώνει» όλη του την ισχύ και το νοτιοκορεάτικο μοντέλο μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, ενώ η υλοποίηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα προσδίδει μία επιπλέον στιβαρότητα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελεγχόμενες ακόμα και όταν το αμάξωμα δεχθεί μεγάλη πίεση, ενώ μοναδικό σημείο στο οποίο η αυξημένη μάζα δυσχεραίνει την κατάσταση είναι κατά την επιβράδυνση.
Η τιμή του Kia e-Soul με τον ισχυρό κινητήρα των 204 ίππων και τη μεγάλη μπαταρία, όπως αυτό της δοκιμής, ξεκινά από τα 43.990 ευρώ. Βέβαια, με το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» το κόστος απόκτησης μειώνεται στα 37.640 ευρώ, ενώ επιπλέον όφελος έως 1.000 ευρώ προσφέρεται κατά την αγορά με απόσυρση.
Συμπέρασμα
Το αμιγώς ηλεκτρικό Kia e-Soul έρχεται με μία σχεδιαστική φιλοσοφία που ταιριάζει στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Κάποιοι θα το βρουν όμορφο, άλλοι «υπερβολικά» τολμηρό, το μόνο σίγουρο είναι πως κάνει τα βλέμματα να γυρίζουν και σε καμία περίπτωση δε μπορεί να χαρακτηριστεί αδιάφορο. Η μεγάλη αυτονομία του και οι κορυφαία πρακτικότητα είναι στοιχεία που θα εκτιμηθούν δεόντως από όσους το επιλέξουν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Kia e-Soul |
Κινητήρας | |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρικό |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 204 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 395 |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 167 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.830 |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | |
Αυτονομία WLTP | 448 |
Μέση Δοκιμής (kWh/100 χλμ.) | 16 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 0 |
Χωρητικότητα μπαταρίας(kWh) | 64 |