Test: Fiat Tipo 1,3 MTJ2
20/5/2016
Το νέο Fiat Tipo στην έκδοση με τον «βασικό» diesel κινητήρα των 95 ίππων είναι ευρύχωρο και οικονομικό, αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία.
Το νέο Fiat Tipo ήρθε πρόσφατα στην χώρα μας και ιδιαίτερο εμπορικό ενδιαφέρον έχει η «βασική» πετρελαιοκίνητη έκδοση, με τον γνωστό 1,3 MTJ2 κινητήρα της Fiat, μιας και προσφέρει χαμηλή τιμή κτήσης και υπόσχεται χαμηλό κόστος κίνησης.
Σχεδίαση
Δεν υπάρχουν αλλαγές με τα υπόλοιπα Tipo της γκάμας. Η μεγάλη μάσκα με το 3D-effect, τα «συνοφρυωμένα» φανάρια, οι όμορφες καμπύλες και το μυώδες καπό μπροστά, το πλαϊνό νεύρο που εκτείνεται σε όλο το μήκος του αμαξώματος, τα χαρακτηριστικά φώτα πίσω και η απαλή κλίση της οροφής στο πίσω μέρος «δένουν» αρμονικά δίνοντας μια δυναμική εικόνα στο Fiat Tipo.
Εσωτερικό-Χώροι
Λιτό σε σχεδίαση αλλά μοντέρνο είναι το εσωτερικό του Tipo, που δανείζεται αρκετά στοιχεία από τα 500L και 500Χ, με την οθόνη του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι και οι θήκες για μικροαντικείμενα τονίζουν την πρακτικότητα του Tipo. Χάρη στο μεγάλο του μεταξόνιο των 2.636 χλστ., το Tipo θα μεταφέρει πέντε ενήλικες επιβάτες αλλά και τις αποσκευές τους, χάρη στα 520 λίτρα του χώρου αποσκευών, χωρητικότητα που είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία.
Κινητήρας
Ο 16βάλβδιδος, 1,3 λτ. diesel κινητήρας ΜultiJet II αποδίδει 95 ίππους και 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., ενώ συνεργάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με σχετικά κοντή κλιμάκωση. Στην πράξη ο κινητήρας τραβάει αρκετά καλά από χαμηλά και κινεί ικανοποιητικά το βάρους 1.355 κιλών Tipo, χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Μια 6η σχέση στο κιβώτιο θα βοηθούσε περισσότερο ειδικά στο ταξίδι. Η Fiat ανακοινώνει 3,7 λτ/100χλμ. κατανάλωση και κατά την διάρκεια της δοκιμής μας έφτασε στα 5,4 λτ.100χλμ.
Οδηγώντας
Το Tipo είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη και έχει καλή περιφερειακή ορατότητα. Η ανάρτηση απορροφά μεγάλο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος, αναβαθμίζοντας έτσι την παρεχόμενη άνεση. Στον αυτοκινητόδρομο παρέχει καλή ποιότητα κύλισης και σχετικά περιορισμένους θορύβους (μην ξεχνάμε το 5άρι κιβώτιο), ενώ σε δρόμους με στροφές έχει ασφαλή οδική συμπεριφορά, με αποτελεσματικά φρένα.
Συμπέρασμα
Το «βασικό» πετρελαιοκίνητο Fiat Tipo με τον 1,3 λτ. turbodiesel κινητήρα αποδεικνύεται Value For Money για την κατηγορία του αφού είναι ευρύχωρο, οικονομικό και μοντέρνο. Η τιμή του ξεκινά από 14.801 ευρώ με αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού και συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση.