autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Δοκιμάζουμε το πετρελαιοκίνητο Tipo Sedan, το νέο μοντέλο με το οποίο η Fiat επιτρέφει στη νευραλγική κατηγορία των μικρομεσαίων.

Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης δίνουν έμφαση στην άνεση.

Το εσωτερικό είναι μοντέρνο και καλοφτιαγμένο.

Το Tipo διατηρεί διατηρεί καλό ρυθμό σε δρόμο με στροφές, αρκεί να οδηγείς «στρωτά».

Ο 1,6MTJ κινητήρας αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm ροπής, και κινεί σβέλτα το Fiat Tipo.

Σε αντίθεση με άλλες αντίστοιχες προτάσεις, που πρώτα σχεδιάστηκαν ως χάτσμπακ και μετά προστέθηκε o τρίτος όγκος, το Centro Stile σχεδιάσε εξΆ αρχής το Fiat Tipo ως σεντάν.

Test: Νέο Fiat Tipo Sedan

6/4/2016

Η Fiat επιστρέφει δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων με το Tipo, ένα ευρύχωρο σεντάν, που ξεχωρίζει για το ιταλικό του στιλ. Εμείς το δοκιμάζουμε στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η κατηγορία των προσιτών οικογενειακών σεντάν γνωρίζει εμπορική επιτυχία όχι μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και σε άλλες χώρες, κυρίως της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Κύριοι εκπρόσωποι της κατηγορίας η Toyota Corolla, τα SEAT Toledo και Skoda Rapid, τα Peugeot 301 και Citroen C-Elysee, αλλά και το νέο Tipo, με το οποίο η Fiat μπαίνει δυναμικά σε αυτή την κατηγορία. 

Ενδεικτικό του πόσο σημαντική θεωρεί η Fiat αυτή την κατηγορία είναι ότι δίνει το όνομα Tipo στο νέο της μοντέλο. Με το νέο Tipo η Fiat στοχεύει σε όσους αναζητούν ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο που ικανοποιεί τις ανάγκες μιας οικογένειας με άνεση, αλλά που δε θα χρειαστεί να βάλουν «βαθιά το χέρι» στην τσέπη... ούτε για την αγορά, αλλά ούτε και για τη χρήση του.

Σχεδίαση
Το Tipo σχεδιάστηκε στο Centro Stile της Fiat εξαρχής ως σεντάν και γι αυτό διαθέτει καλαίσθητη και αρμονική σχεδίαση με... ιταλικό DNA. Η μεγάλη μάσκα, τα δυναμικά φανάρια και το μυώδες καπό μπροστά, το πλαϊνό νεύρο που εκτείνεται σε όλο το μήκος του αμαξώματος και η απαλή κλίση της οροφής στο πίσω μέρος «δένουν» αρμονικά δίνοντας μια σαφώς classy εικόνα. 

Με μήκος 4.532 χλστ., το νέο Tipo βασίζεται σε μια μακρύτερη έκδοση του πατώματος του 500L. To πλάτος είναι στα 1.792 χλστ. και το ύψος στα 1.497 χλστ., τη στιγμή που το μεταξόνιο είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας στα 2.636 χλστ. 

Εσωτερικό
Το εσωτερικό δεν προέρχεται αυτούσιο από κάποιο άλλο μοντέλο και έχει σχεδιαστεί ειδικά για το Tipo, χρησιμοποιώντας ωστόσο αρκετά στοιχεία (τιμόνι, χειριστήρια συστήματος κλιματισμού, infotainment) από το 500X. Το ταμπλό δείχνει μοντέρνο χάρη στην οθόνη αφής που είναι ψηλά στην κεντρική κονσόλα και τις καμπύλες γραμμές του. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή όπως και η συναρμογή τους. 

Στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές έξυπνες λύσεις που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών. Μεταξύ αυτών το σύστημα Uconnect, που είναι εφοδιασμένο με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, σύστημα hands-free με Bluetooth, audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής, θύρες AUX και USB, χειριστήρια στο τιμόνι και, κατόπιν παραγγελίας, με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης TomTom

Οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα τονίζουν την πρακτικότητα του Fiat Tipo, που εκμεταλλεύεται στο έπακρο το αυξημένο του μήκος, αλλά και το μεταξόνιο των 2.636 χλστ. για να προσφέρει άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Έτσι, στην καμπίνα του Tipo θα φιλοξενηθούν με άνεση πέντε ενήλικες επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει 520 λίτρα χωρητικότητα. 

Κινητήρας
Ο 1,6 MTJ diesel κινητήρας του Tipo, χάρη στις μοντέρνες τεχνολογίες, που υιοθετεί (turbo μεταβλητής γεωμετρίας, common rail 3ης γενιάς κτλ.) αποδίδει 120 άλογα, αλλά κυρίως 320 Nm ροπής (κορυφαία τιμή στα 1.600 κυβικά) στις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας τραβάει γερά και πρόθυμα από χαμηλά κινώντας με χαρακτηριστική άνεση το Tipo χάρη και στο «έξυπνα» κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο με τον θετικό επιλογέα, ενώ είναι και αρκετά οικονομικό (4,2 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η Fiat, 5,6 λτ./100 χλμ. μετρήσαμε εμείς). 

Οδηγώντας
Το Tipo είναι ένα άνετο αυτοκίνητο και έχει αναπαυτικά καθίσματα. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ ταυτόχρονα το πλαίσιο δίνει μια ξεχωριστή αίσθηση στιβαρότητας. 

Σφιχτό όσο χρειάζεται, το Tipo είναι σε θέση να διατηρεί καλό ρυθμό σε δρόμο με στροφές, αρκεί να το οδηγείς «στρωτά». Ταξιδεύει ξεκούραστα στο αυτοκινητόδρομο και διαθέτει αξιόλογη ποιότητα κύλισης. 

Μέσα στην πόλη και παρά το διόλου ευκαταφρόνητο μήκος του, το Tipo είναι ευέλικτο χάρη στο μικρό κύκλο στροφής, την καλή περιφερειακή του ορατότητα και φυσικά τη λειτουργία City, που κάνει το τιμόνι ιδιαίτερα ελαφρύ. Θετική έκπληξη αποτέλεσαν τα φρένα που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά.

Συμπέρασμα
Το νέο Fiat Tipo έχει τα εφόδια να σταδιοδρομήσει στην κατηγορία των προσιτών οικογενειακών σεντάν, ενώ ξεχωρίζει για το ιταλικό στιλ, που το κάνει να ξεχωρίζει. Έχει μοντέρνες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας και συνδυάζει σβελτάδα και οικονομία. Η βασική έκδοση Pop κοστίζει 17.970 ευρώ (19.400 ευρώ χωρίς απόσυρση), ενώ η πιο πλούσια Lounge, αυτή της δοκιμής μας, ανεβαίνει στις 19.470 ευρώ. Το Fiat Tipo με τον 1,3 turbodiesel και 95 άλογα ξεκινάει από 15.940 ευρώ στην έκδοση Pop. Το πιο προσιτό μοντέλο στην γκάμα του Tipo είναι το βενζινοκίνητο 1,4 με 95 άλογα και 13.118 ευρώ. Το σίγουρο είναι ότι έχουμε ένα νέο παίκτη στην κατηγορία και μάλιστα πολύ καλό!  

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις