Test: Ford EcoSport 1,0
Διαβάστηκε από 6021 αναγνώστες - 24/10/2016
Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, η Ford παρουσιάζει την crossover έκδοση του Fiesta, το EcoSport, η οποία ξεχωρίζει για την μοντέρνα του σχεδίαση, που θυμίζει τα μεγαλύτερα crossovers της μάρκας.
Το EcoSport βασίζεται στην πλατφόρμα Β της Ford και είναι από τα πιο compact crossovers της κατηγορίας, με μήκος που μόλις ξεπερνά τα 4 μέτρα (4.017 χλστ. για την ακρίβεια). Την διαφορά κάνει η απόσταση των 190 χλστ. από το έδαφος, που επιτρέπει και «ελαφρές» εκτός δρόμου περιηγήσεις.
Σχεδίαση
Σχεδιαστικά το EcoSport θυμίζει τα μεγαλύτερα crossovers της Ford, τα Kuga και Edge. Ξεχωρίζει η χαμηλά τοποθετημένη, μεγάλη πολυγωνική γρίλια της μάσκας, που πλαισιώνεται από τους προβολείς ομίχλης. Τα φώτα έχουν μικρές διαστάσεις και είναι τοποθετημένα πιο ψηλά. Το μαύρο πλαστικό προστατευτικό, περιμετρικά του αμαξώματος δένει αρμονικά με τους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ, τονίζοντας τον crossover χαρακτήρα του EcoSport. Στο πίσω μέρος η σχεδίαση θυμίζει το μεγαλύτερο Kuga, ενώ η πίσω πόρτα ανοίγει προς τα αριστερά ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα. Πολύ έξυπνη είναι η τοποθέτηση του μηχανισμού ανοίγματος της πίσω πόρτας που «κρύβεται» στο δεξί πίσω φως.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του Ford EcoSport θυμίζει έντονα το Fiesta, με μοντέρνα δυναμική σχεδίαση και την ίδια κεντρική κονσόλα με τα πολλά κουμπιά, που πρέπει να τα συνηθίσεις. Τα σκληρά πλαστικά του εσωτερικού δείχνουν να έχουν καλή συναρμογή, ενώ σε σχέση με το Fiesta διαθέτει περισσότερες θέσεις για μικροαντικείμενα. Από πλευράς χώρων, 4 ενήλικες θα φιλοξενηθούν με σχετική άνεση στην καμπίνα, με τον χώρο αποσκευών να έχει 355 λίτρα χωρητικότητα.
Κινητήρας
Το EcoSport της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον εξαιρετικό 3κύλινδρο 1000άρη EcoBoost κινητήρα της Ford, που αποδίδει 140 ίππους και 180 Nm ροπής. Είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία, τραβάει δυνατά μετά τις 2.000 σ.α.λ. και κρύβει περίτεχνα την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του. Το μηχανικό κιβώτιο έχει 5 σχέσεις, με έξυπνη κλιμάκωση, ωστόσο ένα 6άρι θα ήταν ευπρόσδεκτο, ειδικά στο ταξίδι. Από πλευράς κατανάλωσης, η Ford ανακοινώνει μέση τιμή 5,4 λτ./100χλμ. και κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπεράσαμε τα 7 λτ./100χλμ. τιμή αρκετά καλή.
Οδηγώντας
Το EcoSport τα καταφέρνει περίφημα στον δρόμο, παρά το υψηλότερο κέντρο βάρους και τις μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων που διαθέτει, σε σχέση με το Fiesta στο οποίο βασίζεται. Το τιμόνι είναι άμεσο και έχει σωστό βάρος, σου εμπνέει σιγουριά σε συνδυασμό με το ακριβές μπροστινό σύστημα, ενώ οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές. Έχει καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλό επίπεδο θορύβου. Στο αστικό περιβάλλον, ξέρετε λακκούβες, σαμαράκια, πεζοδρόμια, κλπ. το EcoSport τα καταφέρνει περίφημα χάρις στο ύψος του από το έδαφος, αλλά και την καλή ορατότητα που έχει ο οδηγός του.
Συμπέρασμα
Το Ford EcoSport μπαίνει δυνατά σε μια κατηγορία, που αναπτύσσεται συνεχώς. Διαθέτει εξαιρετικό τεχνολογικό υπόβαθρο, δυναμική σχεδίαση και πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού και θα διεκδικήσει με αξιώσεις το μερίδιο του στην αγορά, παρά την μάλλον υψηλή τιμή του.