Τελικά που θα βρουν λιμάνι οι "ανήσυχοι" της αυτοκίνησης?
Οι τάσεις της αγοράς επιτάσσουν την εξαφάνιση των performance cars, και το νέο Focus ST μοιάζει να είναι ο τελευταίος μονομάχος στην αρένα της γρήγορης και παθιασμένης οδήγησης...
Είναι πλέον γεγονός πως όλες οι βιομηχανίες, αναγκασμένες ή μη, προσπαθούν να εναρμονιστούν στις απαιτήσεις της νέας εποχής και τους νέους κανονισμούς ρύπων. Τα πρόστιμα που θα επιβληθούν είναι δυσθεώρητα στην περίπτωση που δεν συμπορευτούν, κι έτσι οι εταιρίες, είτε αποσύρουν μερικά από τα πιο γρήγορα μοντέλα τους, είτε τα εναρμονίζουν με τις νέες υβριδικές και ηλεκτρικές τεχνολογίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να χαθεί (προς το παρόν θέλουμε να πιστεύουμε) μια τεράστια γκάμα αυτοκινήτων ειδικά σχεδιασμένη, για τεράστιες δόσεις αδρεναλίνης. Αυτοκίνητα Θρύλοι έχουν ήδη εξαφανιστεί και μερικά ακόμη βγάλανε την «πολεμική πανοπλία» και φόρεσαν ένα οικολογικό κουστούμι πολυτελείας...
Ο μόνος που δείχνει ακόμα και σήμερα να αντιστέκεται είναι το Focus ST. To ST είναι παραδοσιακά το δεύτερο sport μοντέλο του Ford Focus, και μέχρι να παρουσιαστεί η καινούργια γενιά του RS, θα είναι ουσιαστικά και η κορυφαία εκδοχή του που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Είναι ίσως, ο τελευταίος μονομάχος των δρόμων που μπορεί να προσφέρει έντονες συγκινήσεις, παράλληλα με κομψότητα, άνεση και πρακτικότητα. Η πλατφόρμα C2 στην οποία είναι κατασκευασμένο το αυτοκίνητο, έχει βοηθήσει στο να αναβαθμιστεί με εξαιρετικά προηγμένα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και κίνησης, προκειμένου να γίνει το ταχύτερο Focus που έχει κατασκευαστεί ποτέ από την βιομηχανία.
Καρδιά Mustang
Η Ford ήταν παραδοσιακά μια βιομηχανία που αρεσκόταν στο να λανσάρει αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, που λατρεύτηκαν κατά την διάρκεια των χρόνων από πολλούς λάτρεις της αυτοκίνησης. Πόσα και πόσα τρόπαια δεν έχουν κατακτηθεί με «Ιερά τέρατα» όπως τα Cosworth Escort και Sierra, αλλά και τα MK I και MK II Escort. Αυτοκίνητα που ήθελαν έμπειρα χέρια, καθώς δεν συγχωρούσαν λάθη και παραλείψεις, αφού ήταν εντελώς «ωμά» χωρίς ηλεκτρονικά υποβοηθήματα. Εδώ και αρκετά χρόνια η εξέλιξη της τεχνολογίας έκανε πιο εύκολη και πιο προσιτή την οδήγηση ενός αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων.
Το Focus ST διαθέτει ένα από τα καλύτερα τεχνολογικά «πακέτα» που μπορεί να βρει κάποιος μαζεμένα σε ένα αυτοκίνητο. Ο κινητήρας βενζίνης 2.3 Ecoboost είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται και στη Mustang και αποδίδει 280 ίππους και 420 Nm ροπής. Ο κινητήρας diesel είναι ο ισχυρότερος diesel που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Focus. Ο δίλιτρος Ecoblue των 2.000 κυβικών και των 190 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο ισχυρός βενζινοκίνητος Ecoboost είναι διαθέσιμος και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ με το Performance Pack υπάρχει η δυνατότητα συγχρονισμού των στροφών του κινητήρα (όπως στη Mustang) όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση, καθώς και launch control, για εύκολες και πολύ γρήγορες εκκινήσεις.
Η εξαιρετική και άμεση απόκριση του κινητήρα, είναι αποτέλεσμα της επίδρασης ενός χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστή twin-scroll, και μίας ηλεκτρονικής βαλβίδας ελέγχου της υπερπλήρωσης (waste-gate), που βελτιστοποιεί τον έλεγχο πίεσης και τις επιδόσεις. Η δύναμη του είναι καθηλωτική και σε κερδίζει ο τρόπος που την βγάζει στον δρόμο, και μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και το μοναδικό σύστημα εξαγωγής που μειώνει το back-pressure των καυσαερίων.
Ο «μονομάχος» διαθέτει το 1ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για προσθιοκίνητα μοντέλα της Ford, που βελτιώνει εντυπωσιακά την ελκτική πρόσφυση και την ευστάθεια του Focus ST. H Borg Warner έχει δημιουργήσει ένα σύστημα που ενσωματώνεται στο κιβώτιο, και χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση, διανέμοντας έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη. Έτσι, το ST επωφελείται του συστήματος αυτού, με αποτέλεσμα να αντισταθμίζει το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές. Ο εξοπλισμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει γρήγορο σύστημα διεύθυνσης EPAS με μόλις δύο στροφές από τέρμα σε τέρμα, αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης και 4 profile οδήγησης (Slippery/ Wet, Normal, Sport, Track).
Αλλά εκεί που σε κερδίζει ο «μονομάχος» είναι η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με προαιρετική λειτουργία συνεχώς μεταβαλλόμενης απόσβεσης (Continuously Controlled Damping) απογειώνουν την οδηγική εμπειρία, αλλά και τις δυνατότητες κίνησης του αυτοκινήτου σε υψηλές ταχύτητες.
Χωρίς καμία δόση υπερβολής, το νέο Focus ST είναι φορτωμένο με όλη την τελευταία λέξη της ηλεκτρονικής υποβοήθησης. Παραδοσιακά τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, ήταν και οι γόνοι των νέων τεχνολογικών ευρημάτων και η Ford φρόντισε να προσφέρει μια τεχνολογική μηχανή αδρεναλίνης.