autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με άριστο φινίρισμα και γερή συνερμογή, όπως σε κάθε up! άλλωστε.

Ο αναλογικός δείκτης καυσίμου είναι κοινός για βενζίνη και φυσικό αέριο.

Μεγάλο πλεονέκτημα του eco up! είναι η ευελιξία και η οικονομία στην κίνησή του.

Το μεγάλο μειονέκτημα είναι προς το παρόν το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού (μόνο στα αμαξοστάσια του Oργανισμού Συγκοινωνιών στην Ανθούσα).

Oικονομικό το eco up!, αλλά από τον κινητήρα λείπει το νεύρο.

VW eco up

Διαβάστηκε από 5207 αναγνώστες - 22/11/2013

Το VW eco up! χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο και κερδίζει με άνεση τον τίτλο του βασιλιά της οικονομίας, αφού με 10 ευρώ διανύει περί τα 350 χλμ.!

Η VW είναι μια τις εταιρείες, που έχουν επενδύσει στο φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) για την κίνηση των οχημάτων. Διαθέτει 20ετή εμπειρία στην κατασκευή τέτοιων αυτοκινήτων με την έως τώρα γκάμα της να περιλαμβάνει εκδόσεις φυσικού αερίου -κάτω από τον τίτλο ECOFUEL- για τα επιβατικά μοντέλα Touran, Passat και Passat Variant. Τώρα ήρθε το μίνι up! για να αποτελέσει πεδίο εφαρμογής της τεχνογνωσίας της φίρμας για το φυσικό αέριο. Το eco up!, όπως ονομάζεται η εδική αυτή έκδοση του μίνι VW, αποτελεί μία προσιτή πρόταση του είδους (12.143 ευρώ για το 3θυρο και 12.520 ευρώ για το 5θυρο με απόσυρση), που υπόσχεται κορυφαία οικονομία. Πως; Μα καταναλώνοντας 2,9 κιλά CNG/100 χλμ, όταν η τιμή του καυσίμου είναι 1,006 ευρώ το κιλό.

Δεν ξεχωρίζει...
Σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, το eco up! δεν παρουσιάζει καμία διαφοροποίηση από τα συμβατικά αδέλφια του, ωστόσο το δάπεδό του είναι κατάλληλα διαμορφωμένο για να φιλοξενεί τις 2 δεξαμενές στις οποίες αποθηκεύεται υπό υψηλή πίεση το φυσικό αέριο (χωρητικότητα 11 κιλά) χωρίς να υπάρχει επιβάρυνση του χώρου επιβατών. Εναλλακτικά, το eco up! μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10 λτ. Να τονιστεί πάντως πως το eco up! κινείται χρησιμοποιώντας φυσικό αέριο κίνησης, και μόνο όταν αυτό εξαντληθεί, τότε αυτόματα χρησιμοποιεί ως καύσιμο την βενζίνη. Συνδυαστικά, η θεωρητική αυτονομία του eco up! ανέρχεται στα 580 χλμ.

Κινητήρας-Επιδόσεις: 
Aργό, αλλά super οικονομικό 
Ο 3κυλινδρος, αλουμινένιος, 1.000άρης κινητήρας του eco up! διαθέτει φυσικά τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την καύση του φυσικού αερίου και αποδίδει 68 ίππους. Σε συνδυασμό και με τα +80 κιλά του αυτοκινήτου (συνολικά 1.031 κιλά) σε σχέση τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, οι επιδόσεις είναι μέτριες (0-100 σε 16,3 δλ, όταν το 60άρι up! έχει 14,4 και το 75άρι 13,2). Και οι ρεπρίζ είναι ασθενείς. Η αποζημίωση έρχεται από την χαμηλή κατανάλωση των 2,9 κιλών/100χλμ και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (CΟ2 79 γρ./χλμ.)
Το eco up! λειτουργεί με βενζίνη μόνο όταν εξαντληθεί το CNG και χωρίς η αλλαγή να γίνεται αισθητή, παρά μόνο από την διαφορετική ένδειξη του δείκτη καυσίμου στο ταμπλό. Ο οδηγός δεν μπορεί να επιλέξει χειροκίνητα ανάμεσα στα δύο καύσιμα. 

Εσωτερικό- Χώροι: Προσεγμένη ποιότητα - πολύ καλοί χώροι
Στο εσωτερικό δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαφορά σε σχέση με τα άλλα up! κάτι που σχεδιαστικά μεταφράζεται σε προσεγμένη ποιότητα με σκληρά μεν, αλλά άριστα συναρμολογημένα και ανάλογα φινιρισμένα πλαστικά. Στον πίνακα οργάνων ξεχωρίζει ο δείκτης καυσίμου, που στο αριστερό του μέρος αφορά την βενζίνη και όπως ανεβαίνει το φυσικό καύσιμο. Δεν έχει επηρεαστεί η ευρυχωρία της καμπίνας, ο χώρος αποσκευών όμως έχει χάσει 38 λτ. και έτσι η χωρητικότητά του μειώθηκε στα 213 λτ. Ακόμα και έτσι για τα δεδομένα των μίνι η τιμή είναι πολύ καλή.

Είναι ευρώ, όχι αστεία...
Η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι στα 1,712 ευρώ, ενώ το φυσικό αέριο τιμάται στα 1,006  ευρώ (τιμή Τρίτης 27/8) με την τιμή του να προσδιορίζεται κάθε Τρίτη ανάλογα με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Η μέση κατανάλωση του VW up! με χρήση βενζίνης είναι ανάλογα με την έκδοση από 4,1-4,7 λτ./100 χλμ. Στην καλύτερη περίπτωση λοιπόν με τη χρήση βενζίνης το up! απαιτεί σε ένα χρόνο και για 15.000 χλμ. 1.053 ευρώ, ενώ με το φυσικό αέριο μόλις 438 ευρώ!

Στο δρόμο: Ευέλικτο και σταθερό
Το μόνο που αλλάζει οδηγικά στο eco up! είναι η έλλειψη νεύρου, ειδικά στις προσπεράσεις. Aκόμα και με μόνο τον οδηγό στην καμπίνα, το eco up! θέλει το…. χρόνο του, οπότε με πλήρες φορτίο τα πράγματα είναι ακόμη πιο υποτονικά. Από την άλλη, το eco up! σε κερδίζει με τους χώρους και την πρακτικότητά του, την ίδια στιγμή που στρίβει με ασφάλεια και παραμένει σταθερό στις ευθείες. Η ευελιξία του στα στενά της πόλης είναι παραδειγματική με μόλις 9,8 μ. κύκλο στροφής.  ¶νετο ακόμα και πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες, ελεγχόμενα υποστροφικό, αν αποφασίσεις να το πιέσεις, με λογικές κλίσεις και θετικά πηδάλια, τελικά αφήνει μια γλυκιά γεύση, ειδικά γνωρίζοντας πόσο οικονομικό είναι. 

Συμπέρασμα
Η οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει το VW eco up! είναι εντυπωσιακή. Mε 10 ευρώ μπορεί κανείς να καλύψει σχεδόν 350 χλμ. και να ξεχάσει το μειονέκτημα των επιδόσεων. Πάντως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η κατάλληλη υποστήριξη για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου, αφού ο μοναδικός σταθμός για ιδιώτες είναι στην Ανθούσα. 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις