Honda Civic Type R: 25 χρόνια ιστορίας
Το Civic Type R σβήνει τα 25 του κεράκια και οφείλουμε να κάνουμε μία μικρή αναδρομή στις έξι γενιές του «καυτού» Honda, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι.
Η Honda για τα 25 χρόνια Civic Type R
Το Honda Civic Type R έχει μία δική του θέση στις σελίδες της αυτοκίνησης, κλείνοντας ένα τέταρτο του αιώνα συνεχούς πορείας. Το όνομά του δεν έχει γίνει τυχαία συνώνυμο με τα καλύτερα hot προσθιοκίνητα hatch. Έτσι λοιπόν η Honda αποδίδει ένα μικρό φόρο τιμής στο διαχρονικό πλέον μοντέλο, θυμίζοντας πως η τρέχουσα γενιά Civic Type R έφτασε να είναι αυτό που είναι σήμερα.
1η γενιά (1997-2000)
Το 1997 για πολλούς είναι η χρονιά που γεννήθηκαν τα προσθιοκίνητα hot hatchback, αφού τότε εμφανίστηκε το πρώτο Civic Type R κάνοντας μεγάλη επιτυχία στις αγορές. Κάτω από το καπό της γενιάς EK9 Type R, βρισκόταν ένα τετρακύλινδρος κινητήρας 1,6 λίτρων απόδοσης 117 ίππων ανά λίτρο. Το συνολικό βάρος του μοντέλου άγγιζε τα 1.050 κιλά, ενώ εξοπλιζόταν και με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που σε συνδυασμό με την ειδικά ρυθμισμένη ανάρτησή του, ανέβαζαν το επίπεδο της οδηγικής εμπειρίας.
2η γενιά (2001 – 2005)
Η επιτυχία της 1ης γενιάς δεν άφησε τη Honda σε απραγία. Έτσι λοιπόν ήρθε η δεύτερη γενιά του Civic Type R, το οποίο και προσφέρθηκε σε όλη την Ευρώπη. Το μοντέλο «φορούσε» τον ολοκαίνουργιο τότε και πλέον εμβληματικό κινητήρα της σειράς DOHC i-VTEC «K» των 2.0 λίτρων. Πέραν όμως του κινητήρα, συναντούσε κανείς αναβαθμισμένα φρένα αλλά και αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 80% χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο αμάξωμα.
Σχολιάστε |