Honda Jazz 1,3 102 PS CVT
27/4/2016
Το Honda Jazz, που ξεχωρίζει για τους «έξυπνους» χώρους του και την ευελιξία του, στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT γίνεται και ευκολοδήγητο.
Τα αυτόματα κιβώτια έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να μας κάνουν την ζωή πιο εύκολη. Το Honda Jazz CVT δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα, αντίθετα μάλιστα τον επιβεβαιώνει. Σχεδιαστικά δεν διαφοροποιείται από την χειροκίνητη έκδοση που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Εσωτερικό
Και το εσωτερικό δεν έχει σχεδιαστικές διαφορές από την χειροκίνητη έκδοση, εκτός από τον επιλογέα ταχυτήτων, όπως είναι φυσικό. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Honda Connect με λειτουργία Mirror Link. Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, η σχεδίαση είναι όμορφη, ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, ενώ άκρως καλοδεχούμενες είναι οι πολλές αποθηκευτικές λύσεις. Οι χώροι συνεχίζουν να αποτελούν το ατού του Jazz, αφού με άνεση θα καθίσουν 5 επιβάτες ενώ τα Magic Seats καθίσματα, που έχουν πολλαπλές επιλογές διαμόρφωσης, κάνουν την διαφορά.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του Honda Jazz της δοκιμής μας, βρίσκεται ο ίδιος 1.300άρης βενζινοκινητήρας των 102 ίππων που συναντήσαμε στη χειροκίνητη έκδοση. Δεν έχει τούρμπο, αποδίδει 123 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. και εξασφαλίζει μέτριες σχετικά επιδόσεις. Από την άλλη, όμως είναι πιο οικονομικός σε σχέση με την χειροκίνητη έκδοση, αφού μετρήσαμε 5,6 λτ./100 χλμ., έναντι 6,1 λτ./100 χλμ. με το χειροκίνητο κιβώτιο.
Οδηγώντας
Το Honda Jazz ικανοποιεί και με το παραπάνω οδηγικά, αφού είναι σχετικά ευχάριστο, ενώ μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια και αρκετά σβέλτα υπό πίεση. Το τιμόνι του είναι κοφτερό και έχει καλή αίσθηση ενώ η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου. Επιπλέον έχει μικρό κύκλο στροφής (9,8 μέτρα), ενώ στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα είναι η καλή περιφερειακή ορατότητα με αποτέλεσμα να παρκάρει, γρήγορα και με λίγες κινήσεις. Στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη εμφανίζεται σταθερό, παρά την μεγάλη πλευρική του επιφάνεια, ενώ χαμηλότερος είναι ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα σε σχέση με την χειροκίνητη έκδοση.
Συμπέρασμα
Η αυτόματη έκδοση του Honda Jazz αποδεικνύεται ιδιαίτερα αγχολυτική μέσα στην κίνηση της πόλης. Είναι ευέλικτο, έχει μεγάλους και «έξυπνους» χώρους, ενώ αποδεικνύεται και οικονομικό, αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία του. Ωστόσο, η τιμή του, που ξεπερνά τις 20.000 ευρώ, θα προβληματίσει τους υποψήφιους αγοραστές του.