Η Octavia με τον 1,2 TSI δεν διαφοροποιείται αισθητικά από τις υπόλοιπες Octavia και έτσι, το μεσαίο της Skoda συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις με το μεγαλύτερο και πιο επιβλητικό αμάξωμα από το παρελθόν. Ένα ακόμη στοιχείο που χαρακτηρίζει την παρουσία της Octavia είναι ο μικρός εμπρόσθιος πρόβολος που συνδυάζεται με έναν μακρύτερο τρίτο όγκο, χωρίς πάντως το αισθητικό αποτέλεσμα να δείχνει δυσανάλογο. Όμορφες είναι και οι 17άρες ζάντες (προαιρετικές) του μοντέλου της δοκιμής.
Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικό και άνετο για 5
Ο θάλαμος των επιβατών της νέας Skoda Octavia σχεδιαστικά μένει πιστός στις «σοβαρές» αισθητικές επιταγές της μάρκας διαθέτοντας ένα μικρότερο σε διαστάσεις και τριάκτινο τιμόνι, έναν ιδιαίτερα ευανάγνωστο επιλογέα, αλλά και ειδικά για τις πιο πλούσιες εκδόσεις, μια ψηφιακή έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που περιλαμβάνει το χειρισμό για όλα τα Συστήματα πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης του αυτοκινήτου. Ποιοτικά, η Octavia αυξάνει τα δεδομένα και προσφέρει πλέον ένα εσωτερικό με πιο αφρώδη υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες, ενώ παράλληλα, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν είδαμε τις ίδιες μικροατέλειες στη συναρμογή που είχαμε δει στη diesel έκδοση. Μεγάλο ατού βέβαια του νέου μεσαίου Skoda αποτελούν οι άνετοι εσωτερικοί χώροι, που δίνουν τη δυνατότητα μεταφοράς έως και 5 ενήλικων επιβατών. Μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, με το τεράστιο άνοιγμα της πόρτας (ανοίγει μαζί με το τζάμι) να αποκαλύπτει έναν διαθέσιμο όγκο 590 λίτρων (568 λτ. με ρεζέρβα ανάγκης).
Κινητήρας-Επιδόσεις: Συνδυασμός ισχύος και οικονομίας
Κάτω από το καπό της βενζινοκίνητης Octavia συναντούμε τη νεότερη εκδοχή του 1,2 TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, με τον κωδικό «EA211». Το μοτέρ αυτό είναι πλέον 16βάλβιδο αντί 8βάλβιδο από πριν και παράλληλα, περιλαμβάνει πολλές αλλαγές στα υλικά κατασκευής του και τη θέση του, ώστε να μην επιβαρύνει το συνολικό βάρος. Η ονομαστική του απόδοση είναι 105 ίπποι στις 4.500 στροφές και μαζί με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο σωστής κλιμάκωσης, έρχεται για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στην ελαφριά (1.230 κιλά) Octavia. Από πλευράς λειτουργίας, παρά τα λίγα κυβικά του μοτέρ, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κάποια υστέρηση κατά το τράβηγμα από τις χαμηλές κιόλας στροφές, ενώ δεν υπάρχει και ιδιαίτερη υστέρηση υψηλά. Στα συν του κινητήρα και η διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα της κατανάλωσης καυσίμου, με τη Skoda να ανακοινώνει μέση τιμή μόνο 4,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ.
Στο δρόμο: Σταθερή, ασφαλής και με καλή άνεση
Προορισμένη να καλύπτει αρκετά χιλιόμετρα στο ταξίδι, η Octavia διακρίνεται για τη σταθερότητα που εμφανίζει ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής, το σίγουρό της πάτημα αλλά και την στιβαρή αίσθηση. Ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς σε μια «σφιχτή» διαδρομή, το μακρύ μεταξόνιο, το άμεσο ESP και το γενικότερο, σχετικά σφιχτό, στήσιμο της ανάρτησης (με Γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτο άξονα πίσω) αυξάνουν τα περιθώρια πρόσφυσης και μειώνουν την υποστροφή χωρίς να την αφήνουν να εξελιχθεί ακόμη και σε καταστάσεις κοντά στο όριο. Ακόμη κι εκεί μάλιστα, ο έλεγχος γίνεται εύκολα μέσω του αναβαθμισμένου ηλεκτρομηχανικού τιμονιού, ενώ πολύτιμοι αρωγοί του οδηγού είναι και τα εμφατικά φρένα, τα οποία στις μετρήσεις μας ακινητοποίησαν την Octavia από τα 100 χλμ./ώρα σε απόσταση-ρεκόρ μόλις 35,1 μέτρων. Στο κομμάτι της άνεσης τέλος, η ανάρτηση συνολικά διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του εδάφους και μόνο κατά το πέρασμα από εγκάρσια «εμπόδια» θα γίνει αισθητή στο εσωτερικό.
Συμπέρασμα
Ο συνδυασμός της νέας Octavia με τον 1,2 TSI βενζινοκινητήρα, δείχνει ως η ιδανική επιλογή για τη γκάμα του μοντέλου της Skoda. Με το μοτέρ αυτό κάτω από το καπό της, η Octavia είναι όσο αποδοτική και οικονομική σε κατανάλωση χρειάζεται, έρχεται σε μια πολύ χαμηλή τιμή, ενώ εμφανίζεται και περισσότερο ραφιναρισμένη σε σχέση με την αντίστοιχη diesel εκδοχή της (1,6 TDI).