Kia Ceed 1,0 Τ-GDi 120 PS
10/3/2016
Το ανανεωμένο Kia Ceed έρχεται με φόρα στην κατηγορία των μικρομεσαίων, αφού εκτός από την ανανεωμένη εμφάνιση, διαθέτει και ένα νέο 1.000 turbo βενζινοκινητήρα 120 ίππων.
Εδώ και 10 χρόνια το downsizing έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και όλοι οι κατασκευαστές παρουσιάζουν νέους κινητήρες, με λίγα κυβικά, συνήθως 3κύλινδρους και turbo, με εξελιγμένη ηλεκτρονική διαχείριση για καλύτερη απόδοση, οικονομία στην κατανάλωση και περιορισμένους ρύπους. Η πρόταση της KIA είναι ο 3κύλινδρος 1,0 T-GDi κινητήρας των 120 ίππων, που τον δοκιμάζουμε στο ανανεωμένο Ceed GT Line.
Σχεδίαση
Η έκδοση GT Line θυμίζει αρκετά την γρήγορη έκδοση GT. Ξεχωρίζουν τα φώτα ημέρας LED τύπου ice cube και ο πιο βαθύς προφυλακτήρας γύρω από τη μάσκα της KIA. Στο πίσω μέρος την διαφορά κάνει ο μεγαλύτερος προφυλακτήρας με τις δυο απολήξεις της εξάτμισης. Όλα τα μοντέλα GT Line διαθέτουν στάνταρ τα πλευρικά μαρσπιέ του μοντέλου GT, καθώς και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Εσωτερικό
Tο ταμπλό έχει σαφείς επιρροές από εκείνο του Ceed GT, όντας ελαφρώς πιο σπορτίφ. Συγκεκριμένα, το εσωτερικό του GT Line ξεχωρίζει με το χρωματισμό του και από το λογότυπο GT Line που διακοσμεί όλη την καμπίνα. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, όπως και η συναρμογή, με το μοντέλο να διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, τόσο άνεσης, όσο και ασφάλειας. Τέλος, καλή είναι η εργονομία και η πρακτικότητα, αφού ο οδηγός θα βρει αμέσως ό,τι ζητάει. Κλείνοντας, στο κομμάτι των χώρων με άνεση θα καθίσουν πέντε επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων έχει παραμείνει ίδιος σε σχέση με πριν, όντας άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του Ceed της δοκιμής βρίσκεται ο νέος 3κύλινδρος 1.000άρης turbo βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού της KIA. Αυτός είναι προδιαγραφών Euro6 και αποδίδει αναλόγως έκδοσης 100 ή 120 ίππους. Εμείς δοκιμάσαμε την ισχυρή έκδοση των 120 ίππων και αυτό που έχουμε να σημειώσουμε είναι οι σβέλτες του επιδόσεις (το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,3 δλ.), όπως και τα υψηλά αποθέματα ροπής από χαμηλά. Ενδεικτικά, η μέγιστη ροπή έρχεται στα 1.500 σ.α.λ., ενώ όσο πατάς το γκάζι και ανεβαίνουν οι στροφές, διατηρεί την δύναμή του. Βέβαια, όταν το όχημα είναι φορτωμένο, ο μικρός του κυβισμός αποκαλύπτεται στο δρόμο. Τέλος, αναφορικά με την κατανάλωση, η KIA ανακοινώνει 4,9 λτ./100 χλμ., ωστόσο εσείς στην πράξη υπολογίστε περίπου στα 7 λτ./100 χλμ.
Οδηγώντας
Πίσω από το τιμόνι ο νέος 3κυλινδρος κινητήρας της KIA αφήνει καλές εντυπώσεις. Τραβάει όπως αναφέραμε καλά από χαμηλά, μιας και η ροπή των 170 Nm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. και μόνο ψηλά «ξεφουσκώνει», κάτι απόλυτα λογικό, λόγω μικρού κυβισμού. Στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο καταπίνει τα χιλιόμετρα, η ανάρτηση φιλτράρει καλά τις ανωμαλίες (παρά το γεγονός ότι είναι ελαφρώς πιο σφιχτή συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις Ceed για πιο σπορ αίσθηση), προσφέροντας έτσι υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε κάθε είδους στροφή.
Συμπέρασμα
Η αισθητική ανανέωση και ο νέος 1.000άρης κινητήρας των 120 ίππων του Ceed ξαναβάζουν την KIA στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Από εκεί και πέρα, η 7ετής εγγύηση που προσφέρει η εταιρεία και η ενδιαφέρουσα τιμή έρχονται ως επιπλέον πλεονεκτήματα που υπερισχύουν μικρών πραγματικά ελλείψεων που έχει το μοντέλο.