
Το MINI Cooper SE παραμένει οδηγοκεντρικό και ευχάριστο στο δρόμο
Εκτός από το στιλάτο design, το επόμενο χαρακτηριστικό των MINI κάθε λογής είναι φυσικά ο οδηγοκεντρικός τους χαρακτήρας, που πολλοί παρομοιάζουν με μεγάλο καρτ. Αυτή η φιλοσοφία παρέμεινε και στην ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου, με το τιμόνι να είναι ιδιαίτερα άμεσο και ευχάριστα βαρύ, προκαλώντας σε να κινηθείς σβέλτα όχι μόνο στην ευθεία, αλλά και στις στροφές, στο φυσικό περιβάλλον των MINI. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και ελαχιστοποιεί τις κλίσεις του αμαξώματος, κρύβοντας το βάρος των 1.680 κιλών που ζυγίζει το MINI Cooper SE της νέας εποχής.
Τα καθίσματα παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και σε κρατούν στη θέση σου, ενώ το άκαμπτο πλαίσιο, σε συνδυασμό με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και τις άμεσες αντιδράσεις του αυτοκινήτου, σου προσφέρουν την απαραίτητη σιγουριά για να στρίψεις με ασφάλεια έχοντας αυξημένα χιλιόμετρα στο ψηφιακό καντράν.
Στην πόλη το MINI Cooper SE είναι ιδιαίτερα ευέλικτο, ενώ το setup των αναρτήσεων δεν θα κουράσει σε καθημερινή χρήση.
Ένα σημείο που αξίζει να αναφέρουμε είναι ο τεχνητός ήχος, που είναι φουτουριστικός και αλλάζει αναλόγως του προφίλ οδήγησης. Στο προφίλ «Go Kart» μοιάζει με καρτ, στο προφίλ «Green» (στο οποίο εμφανίζεται ένα κολιμπρί στην οθόνη όταν οδηγούμε οικονομικά και μετατρέπεται σε αιλουροειδές όταν βυθίσουμε το πόδι μας στο γκάζι) γίνεται αθόρυβο, ενώ στο προφίλ «timeless» ο ήχος έχει μια εσάνς από το θόρυβο των καρμπυρατεράτων Mini Cooper του παρελθόντος. Υπεύθυνος για τη σύνθεση των ήχων είναι ο περίφημος Hans Zimmer, ο συνθέτης που έχει δημιουργήσει soundtracks για παραπάνω από 100 ταινίες του κινηματογράφου.
Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε LED φανάρια εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα διατήρησης λωρίδας με ανίχνευση τυφλού σημείου, αυτόματο φρενάρισμα, προβολή των σημάτων του Κ.Ο.Κ στον πίνακα οργάνων, έγχρωμη οθόνη αφής με διάμετρο 24 εκατοστά, camera οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα πλοήγησης, αισθητήρα βροχής και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες.
Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε αυτόματο παρκάρισμα, καθώς και ένα εντυπωσιακό σύστημα πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο προβάλλει εικόνα από την εμπρόσθια camera και στις διασταυρώσεις δείχνει βέλη στο δρόμο, σαν να είναι βιντεοπαιχνίδι.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας δεν μπορεί να σταματήσει. Από τη στιγμή που το επόμενο κεφάλαιο στο Βιβλίο της Αυτοκίνησης γράφει «Ηλεκτροκίνηση», οι εταιρείες έπρεπε να συμμορφωθούν και να πράξουν αναλόγως. Το MINI Cooper SE είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο δεν θυσίασε τον «εμπρηστικό» του χαρακτήρα. Παραμένει οδηγοκεντρικό και άκρως ευχάριστο, με τον σχεδιασμό του να διατηρεί τη διαχρονική ταυτότητα που το έκανε να ξεχωρίζει μέσα στο πλήθος όλα αυτά τα χρόνια.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | MINI Cooper SE |
---|---|
Κινητήρας | |
Τύπος | 1 ηλεκτροκινητήρας σταθ. μαγνήτη εμπρός |
Τροφοδοσία | Ρεύμα |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 218 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 330 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 1/αυτόματο/κίνηση εμπρός |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 170 |
Βάρος (κιλά) | 1.680 |
Κατανάλωση (kW./100 χλμ.) | 17,7 |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 14,7 |
Εργοστασιακή αυτονομία (χλμ.) | 385 χλμ. |
Αυτονομία δοκιμής (χλμ) | 320 χλμ. |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 54,2 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 210 |
Σελ. 1 | MINI Cooper SE: Το «καρτ» μπήκε στην πρίζα |
Σελ. 2 | Το MINI Cooper έγινε πιο μοντέρνο σχεδιαστικά, διατηρεί την ξεχωριστή του ταυτότητα |
Σελ. 3 | Το εσωτερικό του νέου MINI Cooper SE είναι minimal, πίσω θα κάτσουν δύο ενήλικες ύψους 1,81 μέτρων |
Σελ. 4 | Έχει 218 άλογα, 0-100 χλμ/ώρα σε 6,5 δλ. και με μία φόρτιση κάνεις 320 χλμ |
Σελ. 5 | Το MINI Cooper SE παραμένει οδηγοκεντρικό και ευχάριστο στο δρόμο |