Με αυτό απάντησαν οι Κινέζοι στο αμάξι της Google
Το ηλεκτρικό SUV JiYue 01 είναι η απάντηση των Geely και Baidu στη Google
«Διαβάζει» τον δρόμο με 11 κάμερες και δεν χρειάζεται οδηγό
Τηλεόραση και βιντεοπαιχνίδια για τον… «οδηγό»
0-100 σε 3,8 δλ., αλλά με «αστείο» τιμόνι στα όρια του επικίνδυνου
Το ηλεκτρικό SUV JiYue 01 είναι η απάντηση των Geely και Baidu στη Google
Βγαλμένο από σενάρια επιστημονικής φαντασίας μοιάζει το νέο υβρίδιο JiYue 01, το αυτοκίνητο-σύμπραξη μεταξύ των κολοσσών Geely και Baidu. Στην ουσία οι εταιρείες συνεργάστηκαν για να γεννήσουν τον ανταγωνιστή του αυτοκινήτου που κατασκεύασε η Google, αντλώντας λίγη έμπνευση και από το Tesla Model X.
Ξεκινώντας από τα πολύ «απλά», οι πόρτες ανοίγουν με φωνητική εντολή, θυμίζοντας φυσικά τον «Ιππότη της Ασφάλτου» (σε όσους τον πρόλαβαν). Ωστόσο, αυτό είναι μόλις μία λεπτομέρεια μπροστά στην τεχνολογία που έχει εγκατασταθεί στο JiYue 01. Ο «Simo» είναι ο ψηφιακός βοηθός τεχνητής νοημοσύνης του τεχνολογικού κολοσσού Baidu, και αναλαμβάνει από μόνος του πρωτοβουλίες, όπως το να ελέγξει τις προβλέψεις για τον καιρό και να ενημερώσει τον οδηγό προτού ξεκινήσει τη διαδρομή του.
«Διαβάζει» τον δρόμο με 11 κάμερες και δεν χρειάζεται οδηγό
Το λογισμικό Robo Drive Max παρέχει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, που σηματοδοτεί την πλήρη απαλλαγή του οδηγού από τα καθήκοντά του. Το JiYue 01 έχει εξοπλιστεί με 11 κάμερες-«μάτια» υψηλής ευκρίνειας, ώστε να αναγνωρίζει κάθε τι που εμποδίζει την ομαλή πορεία προς τον προορισμό του, όπως δέντρα, κτήρια και πεζούς. Πέρα από το να ταξιδεύει τους επιβάτες σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ή να αλλάζει αυτόματα λωρίδες, μπορεί επίσης να τους πλοηγεί στην πόλη χωρίς να χρειάζεται η παραμικρή συμμετοχή τους. «Διαβάζει» τα φανάρια και την κίνηση στον δρόμο, προσαρμόζοντας ταυτόχρονα την οδηγική συμπεριφορά του. Επίσης μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει μόνο του.
Τηλεόραση και βιντεοπαιχνίδια για τον… «οδηγό»
Η τεράστια, μακρόστενη οθόνη... κινηματογράφου (35,6 ίντσες) δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να σερφάρουν στο διαδίκτυο, να δουν τηλεόραση, αλλά και να παίξουν βιντεοπαιχνίδια (!). Και αν αναρωτιέστε πώς είναι δυνατόν να επιτρέπονται τέτοιοι περισπασμοί για τον οδηγό, τότε θα απαντήσουμε ότι αυτός που κάθεται πίσω από το τιμόνι πρακτικά δεν είναι οδηγός. Όπως τονίσαμε παραπάνω, το λογισμικό Robo Drive Max προορίζεται να αντικαταστήσει τον οδηγό, χάρη στη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης. Παρέχεται δωρεάν για τους πρώτους τυχερούς πελάτες, αλλά για τους υπόλοιπους θα κοστίζει έξτρα, ως μηνιαία συνδρομή.
0-100 σε 3,8 δλ., αλλά με «αστείο» τιμόνι στα όρια του επικίνδυνου
Το ηλεκτρικό SUV JiYue 01 έχει μεγάλη ευρυχωρία για τους επιβάτες, προσφέρει επιλογές στην χωρητικότητα της μπαταρίας με 71,2 ή 100 kWh, και φόρτιση από το 10 στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Η συνδυαστική ισχύς των 552 ίππων μεταφράζεται σε επίδοση 3,8 δευτερολέπτων για το 0-100. Ωστόσο, μάλλον κανείς δεν θέλει να δοκιμάσει στα άκρα την ταχύτητά του. Οι Γερμανοί αναφέρουν ότι το σασί θέλει βελτιώσεις, τα φρένα δεν χαρακτηρίζονται αποτελεσματικά, αλλά το σοβαρότερο πρόβλημα είναι το τιμόνι που το περιγράφουν «αστείο».
Μπορεί μέσα στην πόλη και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος να μην γίνεται πλήρως αντιληπτό, ωστόσο σε υψηλές ταχύτητες και σε δρόμο με στροφές, το τιμόνι δεν ανταποκρίνεται εγκαίρως. Μάλιστα ο Γερμανός δημοσιογράφος φοβήθηκε κατά τη διάρκεια του test drive μην καταλήξει σε γκρεμό. Συμπερασματικά, μοιάζει ευτυχές το γεγονός ότι απαγορεύεται να οδηγήσεις πάνω από τα 120 χλμ./ώρα οπουδήποτε στην Κίνα. Αν ωστόσο παραβλέψουμε τις μηχανικές αστοχίες, το λογισμικό Robo Drive Max ξεπερνά και την πιο ζωηρή φαντασία με τις δυνατότητές του. Και ενώ στην Ευρώπη συνηθίζουμε σε πολύ αργούς ρυθμούς την αυτόνομη οδήγηση, το JiYue 01 αποτελεί πλέον πραγματικότητα για την κινέζικη αγορά.
Σχολιάστε |