Test: Mercedes GLC diesel
1/6/2016
Η νέα Mercedes GLC έχει ξεχωριστό χαρακτήρα και στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας. Εμείς τη δοκιμάζουμε στην αυτόματη diesel έκδοση των 2,3 λίτρων με τους 170 ίππους και τα 400 Nm ροπής.
Με νέο όνομα η Mercedes επαναλανσάρει το μεσαίο της SUV μοντέλο, με εμφανή διαφοροποίηση στην σχεδίαση, που δείχνει, και είναι, κομψή και πολυτελής, χωρίς να στερείται δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου.
Σχεδίαση
Η GLC είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμική και επιβάλλεται και με τις πληθωρικές της διαστάσεις, το πιο σπουδαίο όμως είναι πως, παρά την αύξηση των διαστάσεων, είναι έως και 80 κιλά ελαφρύτερη από πριν χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου, συνθετικών υλικών και χάλυβα υψηλής αντοχής. Σχεδιαστικά ακολουθεί την νέα φιλοσοφία της Mercedes, με την μεγάλη επιβλητική μάσκα με το αστέρι και το μυώδες αμάξωμα, «διαγράφοντας» την προκάτοχο GLK με τις «τετράγωνες» γραμμές.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό της GLC μας είναι γνώριμο από την C-Class, με υψηλής ποιότητας υλικά και άψογο φινίρισμα, με την μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα. Η εργονομία είναι τυπική για την μάρκα, με τον μοχλοδιακόπτη των καθαριστήρων να βρίσκεται αριστερά στην κολώνα του τιμονιού και αυτόν του αυτόματου κιβωτίου, να βρίσκεται δεξιά, ενώ υπάρχουν και paddles για την αλλαγή των ταχυτήτων. Η αύξηση των διαστάσεων έχει βελτιώσει τους χώρους για τους επιβάτες, ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι 550 λτ. και φτάνει στα 1.600 λτ. με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος diesel κινητήρας των 2,3 λτ. αποδίδει 170 ίππους και 400 Nm ροπής από τις 1.400-2.800 σ.α.λ. και συνεργάζεται άψογα με το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, το 9G-Tronic. Ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς, τραβάει από χαμηλά και δεν παρουσιάζει κενά χάρη στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων.
Οδηγώντας
Η GLC της δοκιμής μας διαθέτει το στάνταρ σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και μοιράζει την ροπή σε ποσοστό 45% εμπρός και 55% πίσω. Το έξτρα πακέτο off road προσφέρει 5 επιπλέον προγράμματα λειτουργίας (offroad, incline για άνοδο σε κλίση μέχρι 75%, rocking assist για κακοτράχαλα, slippery για χιόνι και λάσπη και trailer για καλύτερη ικανότητα έλξης) για κατάλληλα προσαρμογή της τετρακίνησης, του αυτόματου κιβωτίου και της ανάρτησης. Επιπροσθέτως, υπάρχει και το σύστημα «Down Hill Regulation» μέσω του οποίου ο οδηγός ρυθμίζει την ταχύτητα κατάβασης του οχήματος σε έντονα επικλινή εδάφη.
Εκτός δρόμου λοιπόν, η GLC αποδεικνύεται «εργαλείο» με καταπληκτικές δυνατότητες, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες. Στην άσφαλτο προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ σε δρόμους με στροφές τα καταφέρνει περίφημα, ειδικά αν επιλέξεις την ρύθμιση sport ή sport+, από το Dynamic Select, το σύστημα που επεμβαίνει στην λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου, του τιμονιού και της ανάρτησης.
Συμπέρασμα
Η GLC πάει παντού, εντός και εκτός δρόμου, και το κάνει με άνεση και χάρη, παραμένοντας σβέλτη και οικονομική. Είναι η κορυφαία πρόταση για την κατηγορία, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης από την βασική έκδοση, ενώ ο μακρύς κατάλογος των έξτρα θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό.