Test: Mercedes SLC 180
10/8/2016
Η Mercedes παρουσιάζει την ανανεωμένη έκδοση της SLK, που τώρα λέγεται SLC, και μας θυμίζει ότι κάποια μοντέλα φτιάχνονται για να προσφέρουν απλόχερα ευχαρίστηση, οδηγική και μη.
Η SLK άλλαξε όνομα όχι όμως ύφος. Σύμφωνα με την νέα στρατηγική της Mercedes, στα μοντέλα της τα 2 πρώτα γράμματα ορίζουν την κατηγορία και το τελευταίο την πλατφόρμα στην οποία ανήκουν. Έτσι έχουμε SL για τη σειρά roadster και C, μιας και το συγκεκριμένο μοντέλο πατάει στην πλατφόρμα της C-Class, με την οποία μοιράζεται τα μηχανικά μέρη. Τι άλλο να πούμε για την SLC, πέραν του ότι εδώ και 20 χρόνια που παρουσιάστηκε (σαν SLK, μην μπερδευόμαστε) δύσκολα θα βρεθεί κάποιος που να μην την έχει ποθήσει.
Σχεδίαση
Η SLC ακολουθεί σχεδιαστικά την νέα ταυτότητα της Mercedes, με το εντυπωσιακό εμπρός μέρος και την μεγάλη μάσκα. Τόσο κλειστή, όσο και ανοιχτή είναι επιβλητική, με το κόμπακτ αμάξωμα να δείχνει μεγαλύτερο. Η σκληρή αναδιπλούμενη οροφή, που η Mercedes ονομάζει Vario Roof, αποτελείται από 2 κομμάτια, που αποθηκεύονται στον χώρο αποσκευών, μετατρέποντας την SLC από κουπέ σε ρόουντστερ. Προαιρετικά η οροφή μπορεί να είναι και γυάλινη όπως και στο παρελθόν με την διαφορά ότι διαθέτει το σύστημα Magic Sky Control το οποίο σκουραίνει ή φωτίζει την οροφή μέσω διακόπτη, ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών της.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό της Mercedes SLC είναι όμορφο και η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία όπως και η ποιότητα κατασκευής. Η οθόνη του συστήματος infotainment βρίσκεται ενσωματωμένη μέσα στο ταμπλό ενώ οι λειτουργίες του συστήματος ελέγχονται από το περιστροφικό χειριστήριο στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Ο χώρος για τους δύο επιβάτες είναι πολύ καλός και δεν θα συναντήσουν το παραμικρό πρόβλημα με το χώρο για τα κεφάλια τους.
Κινητήρας
Η SLC της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον 1,6 λτ. κινητήρα της Mercedes που αποδίδει 156 ίππους και έχει πολιτισμένη και ομαλή λειτουργία, παρουσιάζοντας καλό τράβηγμα από χαμηλές στροφές περιστροφής. Το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic που εφοδιάζει προαιρετικά την SLC 180, είναι ένα εξαιρετικό κιβώτιο που διακρίνεται για τις γρήγορες εναλλαγές του και την έξυπνη κλιμάκωσή του. Οι πρώτες 6 σχέσεις(!) έχουν σφιχτή σχετικά κλιμάκωση προς όφελος των επιδόσεων και της ζωντάνιας του, ενώ οι 3 τελευταίες έχουν αραιή κλιμάκωση εξυπηρετώντας την κατανάλωση και την επίτευξη της τελικής των 223 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Στο δρόμο η SLC αφήνει πολύ ευχάριστη αίσθηση με τον σπορ χαρακτήρα που παρουσιάζει. Η έκδοση με το πακέτο AMG της δοκιμής με την σφιχτή ανάρτηση, ανταποκρίνεται με πολύ ωραίο τρόπο στην γρήγορη οδήγηση, παρουσιάζοντας πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με την άνεση βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία. Το σύστημα DRIVE SELECT (με 5 επιλογές, Sport, Sport+, Comfort, Economy και Individual) προσαρμόζει ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, όσον αφορά την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης.
Συμπέρασμα
Η SLC έχει φτιαχτεί για να προσφέρει ευχαρίστηση και το κάνει πολύ καλά. Έχει σπορ αίσθηση, μοναδική σχεδίαση, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και είναι 2 σε 1 (κουπέ και ρόουντστερ). Τι άλλο να ζητήσει κανείς;