Νέα Toyota GR Corolla: 304 τετρακίνητοι ίπποι με άγριες διαθέσεις
1/4/2022
Η πιο ισχυρή και αναμενόμενη έκδοση GR Corolla έκανε την εμφάνισή της και επίσημα τραβώντας τα φώτα της δημοσιότητας αλλά και τα βλέμματα, όπως είχε κάνει και το μικρότερο «αδερφάκι» της GR Yaris, με την σκληροπυρηνική εμφάνιση και τον κορυφαίο κινητήρα 1.6 λτ.
304 άλογα και τετρακίνηση
Εδώ και αρκετό καιρό η Toyota «τυραννάει» τους οπαδούς της με την αναμενόμενη GR Corolla, βάζοντας και επίσημο τέλος χθες παρουσιάζοντάς την. Το σκληροπυρηνικό μοντέλο έρχεται να βάλει φωτιά στην κατηγορία των hot hatch χάρη στην πιο επιθετική εμφάνιση και το βαρβάτο κινητήρα κάτω από το καπό. Η GR Corolla αποτελεί το πιο πρόσφατο «προϊόν» της Gazoo Racing μετά την Supra, το GR Yaris και το GR 86, κουβαλώντας όλη την τεχνογνωσία του ειδικού τμήματος της Toyota και προσφέροντας μοναδικές οδηγικές συγκινήσεις.
«Πολεμική» εμφάνιση με άγριες διαθέσεις
H Toyota GR Corolla «φοράει» την πολεμική της εμφάνιση με τους επιθετικούς προφυλακτήρες και τις έντονες φουσκωμένες καμπύλες της. Πιο συγκεκριμένα, μπροστά έχουμε ένα προφυλακτήρα με μεγάλους αεραγωγούς και το λογότυπο GR να δεσπόζει στη μάσκα, ενώ τα λεπτά LED φώτα συνάδουν με το επιθετικό look. Στο πλάι, οι θόλοι των τροχών εμπρός και πίσω έχουν φουσκώσει και στα μαρσπιέ βρίσκουμε την όμορφη λεπτομέρεια με το λογότυπο «GR-FOUR», που συνδυάζονται άψογα με τις 18αρες ζάντες με τα δυνατά δισκόφρενα και τις κόκκινες δαγκάνες δια χειρός Gazoo Racing. Το «αθλητικό» κοστούμι καταλήγει σε μία μεγάλη μαύρη αεροτομή στο πίσω μέρος, που ολοκληρώνει τον «πρησμένο» προφυλακτήρα με τον διαχύτη και τις δύο μεγάλες απολήξεις, ενώ τα σηματάκια της GR μαρτυρούν τις άγριες διαθέσεις.
Ψηφιακές οθόνες και τρεις επιλογές τετρακίνησης
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, ο οδηγός θα συναντήσει μια 12,3 ιντσών ψηφιακή οθόνη στο ρόλο του πίνακα οργάνων με πληροφορίες που αφορούν την ταχύτητα, την πίεση του turbo, την επιλεγμένη σχέση και το mode τετρακίνησης που έχει επιλεχτεί μεταξύ των τριών επιλογών (60:40, 50:50 και 30:70). Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας εδρεύει μια οθόνη 8 ιντσών για το infotainment Toyota Audio Multimedia που προσφέρει το σύστημα Intelligent Assistant , το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα να «ακούει» τις φωνητικές εντολές του οδηγού λέγοντας αρχικά «Hey, Toyota».
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
6άρι μηχανικό, 304 άλογα και σύστημα GT-FOUR
Κάτω από το καπό της GR Corolla, βρίσκουμε τον γνωστό -ύποπτο για τις άγριες διαθέσεις- 3κύλινδρο 1.600άρι τουρμπάτο κινητήρα του GR Yaris, με την κωδική ονομασία G16E-GTS. Βέβαια, οι μηχανικοί της Gazoo δεν κρατήθηκαν και βάζοντας το «χεράκι» τους αποδίδει πλέον 304 άλογα και 370 Nm ροπής, καθώς συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Η πανίσχυρη Corolla εφοδιάζεται με ένα νέο σύστημα τετρακίνησης το οποίο η Toyota ονομάζει GR-FOUR (με την ονομασία να προέρχεται από την τετρακίνηση GT-FOUR της Celica) που είναι ειδικά σχεδιασμένο να βελτιστοποιεί την ισχύ που μεταφέρεται σε κάθε τροχό, ενώ ταυτόχρονα είναι απλό στην αρχιτεκτονική του και αρκετά ελαφρύ. Παρόλα αυτά, προς το παρόν δεν έχουν αποκαλυφθεί τα νούμερα των επιδόσεων του αυτοκινήτου.
Αξίζει να αναφέρουμε όμως, πως πέρα του κινητήρα η Gazoo φρόντισε να ενισχύσει την GR Corolla και σε άλλους τομείς. Για το λόγο αυτό, ως βάση του αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε μια τροποποιημένη έκδοση της TNGA-C πλατφόρμας με πιο «σφιχτό» στήσιμο αλλά και νέο σύστημα ανάρτησης (MacPherson μπροστά, διπλά ψαλίδια πίσω) βελτιώνοντας την ακαμψία του αυτοκινήτου, κάνοντάς το πιο σταθερό και ταυτόχρονα ευέλικτο σε κάθε συνθήκη και οδόστρωμα. Στα έξτρα μπορεί να εξοπλιστεί και με διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης μπρος-πίσω, ενώ σε ότι αφορά την πέδηση αναλαμβάνουν οι 4πίστονες δαγκάνες μπροστά με τους δίσκους 356 χιλιοστών, αντίστοιχα πίσω βρίσκουμε 2πίστονες με το μέγεθος των δίσκων να είναι μικρότερο στα 297 χιλιοστά.
Στις γραμμές παραγωγής των Lexus LFA και της Supra A80
Στα πλαίσια εορτασμού της GR Corolla, η Toyota θα προσφέρει και μια ειδική έκδοση λανσαρίσματος Circuit η οποία απευθύνεται σε ακόμα πιο ακραίο κοινό, με μυώδες καπό με λειτουργικούς αεραγωγούς, ανθρακονημάτινη οροφή για μειωμένο βάρος και χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, τεράστια αεροτομή, σπορ καθίσματα με ειδική επένδυση suede και συνθετικό δέρμα με κόκκινες ραφές, επιλογέα «Morizo» ως αναφορά στο «κεφάλι» της Toyota, Akio Toyoda, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι κ.α.
H Toyota GR Corolla ως ξεχωριστή έκδοση δεν θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια που συναρμολογούνται και οι υπόλοιπες απλές εκδόσεις, αλλά στις εγκαταστάσεις της φίρμας στο Motomachi της Ιαπωνίας, πλάι στις γραμμές όπου παλιότερα κατασκευάζονταν η Lexus LFA και η Supra A80.
Η Toyota βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο και στις καρδίες!
Η νέα GR Corolla με «πολεμική» εμφάνιση και άγριες διαθέσεις.
Ο «Συνήθης ύποπτος» turbo 1.6 λτ. τρικύλινδρος αποδίδει πλέον 304 άλογα.
Τετρακίνηση με τρία mode επιλογής.
Στο εργοστάσιο της Lexus LFA και της Supra A80.
Με τέτοια εμφάνιση και κινητήρα πιστεύει η GR Corolla έχει ανταγωνισμό;
Δείτε εδώ την Έρευνα Autoagora: Καύσιμα και αυτοκίνητα που δεν καίνε