Νέο Dacia Duster: Πρεμιέρα ως υβριδικό αλλά χωρίς diesel
Με φρέσκια εμφάνιση η 3η γενιά του Duster.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη αφής για το infotainment.
Αυξημένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας.
Για πρώτη φορά ήπια υβριδικό και υβριδικό, αλλά χωρίς diesel.
Με φρέσκια εμφάνιση η 3η γενιά του Duster
Την 3η γενιά του Duster αποκάλυψε η Dacia, με το οικογενειακό SUV να ντεμπουτάρει έχοντας φρέσκια εμφάνιση, οθόνες στην καμπίνα και υβριδικά συστήματα κίνησης, αλλά και LPG, την ώρα που λάμπει δια της απουσίας του το diesel.
Στο εξωτερικό το νέο Duster υιοθετεί μία εξελικτική προσέγγιση της προηγούμενης γενιάς, διατηρώντας τον σκληροτράχηλο και στιβαρό χαρακτήρα του. Τα φωτιστικά σώματα LED τεχνολογίας, τόσο μπροστά όσο και πίσω έχουν «Υ» μοτίβο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις ζάντες που παράλληλα λαμβάνουν φινίρισμα χρωμίου. Οι καμάρες των τροχών, τα μαρσπιέ αλλά και οι δύο μαύροι προφυλακτήρες μπροστά και πίσω με την έξτρα προστασία, είναι κατασκευασμένα από ένα ανθεκτικό υλικό που ονομάζεται Starkle, το οποίο ανακυκλώνεται έως και 20%.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη αφής για το infotainment
Στο εσωτερικό το νέο Duster έρχεται με περισσότερη τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών και μιας νέας κεντρικής οθόνης αφής 10,1 ιντσών για το νέο σύστημα infotainment, η οποία θα είναι στάνταρ από τη δεύτερη σε σειρά έκδοση (Expression). Η οθόνη διαθέτει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ θα διατίθεται και με τα δύο συστήματα πολυμέσων Media Display και Media Nav Live, με το δεύτερο να είναι στάνταρ στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Journey, παρέχοντας ενημερώσεις κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο. Στην κορυφαία έκδοση προστίθεται και ένα σύστημα ήχου Arkamys 3D με έξι ηχεία, αλλά και ένα ασύρματος φορτιστής smartphone, που είναι προαιρετικός στην έκδοση Extreme. Αναφορικά με την πρακτικότητα η Dacia κάνει λόγο πως ο χώρος αποσκευών του νέου Duster μπορεί να φιλοξενήσει 472 λίτρα.
Αυξημένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας
Αυξημένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, καθώς ανάλογα την έκδοση μπορεί κάποιος να βρει cruise control, σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls) και άλλα.
Για πρώτη φορά ήπια υβριδικό και υβριδικό, αλλά χωρίς diesel
To ολοκαίνουργιο Duster θα προσφέρεται τόσο σε υβριδική αυτοεπαναφορτιζόµενη έκδοση όσο και με ήπια υβριδική έκδοση, ενώ θα δούμε ξανά την έκδοση διπλού καυσίμου με LPG που έχουν προτιμήσει πολλοί φίλοι του μοντέλου σε Ελλάδα και Ευρώπη. Το υβριδικό αυτοεπαναφορτιζόµενό σύνολο αποδίδει 140 άλογα, είναι δάνειο από το Jogger και αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας προσφέρει 49 ίππους και ο άλλος έχει τον ρόλο της γεννήτριας) και μια μπαταρία 1,2 kWh. Σύμφωνα με τη Dacia, στην έκδοση αυτή, ο οδηγός μπορεί να κινείται ηλεκτρικά στο 80% των διαδρομών μέσα στην πόλη και πως η κατανάλωση μειώνεται στην έκδοση αυτή κατά 20% σε μεικτές συνθήκες και κατά 40% μέσα στην πόλη. Η υβριδική αυτοεπαναφορτιζόµενη έκδοση δίνει επίσης την δυνατότητα στον οδηγό να ξεκινάει ηλεκτρικά από στάση. Το κιβώτιο είναι φυσικά αυτόματο.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της Dacia και του Duster, η μάρκα προσφέρει ένα ήπια υβριδικό (48V) 3κύλινδρο μοτέρ 1,2 λίτρων, το οποίο λειτουργεί σε κύκλο Miller. Η Dacia αναφέρει πως το ηλεκτρικό σύστημα βοηθά το θερμικό μοτέρ όταν το αυτοκίνητο ξεκινάει και κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων κατά 10%. Μια μικρή μπαταρία 0,9 kWh είναι επίσης τοποθετημένη στο αυτοκίνητο και φορτίζεται μέσω του συστήματος ανάκτησης. Η απόδοση του ήπια υβριδικού συνόλου είναι 130 άλογα και συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και προαιρετικά, και με το σύστημα τετρακίνησης της μάρκας.
Όσοι θέλουν να κινούνται... εναλλακτικά, υπάρχει στην γκάμα η έκδοση διπλού καυσίμου LPG με όνομα ECO-G που αποδίδει 100 άλογα. Στην έκδοση αυτή και πάντα σύμφωνα με την Dacia, το Duster εκπέμπει 10% λιγότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα αντίστοιχης ιπποδύναμης και προσφέρει αυτονομία έως και 1.300 χιλιομέτρων (WLTP) χάρη στα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 50 λίτρων, ένα για βενζίνη και ένα για το υγραέριο. Το τελευταίο είναι τοποθετημένο κάτω από το πορτ-μπαγκάζ και έτσι δεν χρειάζεται να γίνουν συμβιβασμοί στον χώρο αποσκευών.