Νέο ηλεκτρικό Ford Capri: Πορεία προς το μέλλον με οδηγό το παρελθόν
Λιτός σχεδιασμός που σέβεται το παρελθόν
Ξεχωρίζουν κεντρική οθόνη και η πρακτικότητα της καμπίνας
Ισχύς έως και 340 ίππους και αυτονομία 627 λίτρων στην τετρακίνητη έκδοση
Απορροφά τις κακοτοπιές, με σπορτίφ χαρακτήρα στις στροφές
Λιτός σχεδιασμός που σέβεται το παρελθόν
Είναι γεγονός ότι διανύουμε μια εποχή, κατά την οποία οι εταιρείες επαναφέρουν εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος στο παρόν με σύγχρονες «πινελιές». Μετά την αναβίωση της θρυλικής Mustang ως ηλεκτρική (υπό την ονομασία Ford Mustang Mach-E) η Ford προχώρησε στην αναβίωση του εμβληματικού Capri σε μια νέα, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με SUV σχεδιασμό. Η ρετρό προσέγγιση μπορεί να εξεταστεί από διαφορετικές πτυχές και όπως αυτές αποτυπώνονται στο μέσο κοινό:
Από την μια υπάρχει η μερίδα κόσμου η οποία εκφράζει δυσαρέσκεια για όσα μοντέλα επανακυκλοφορούν ως σύγχρονα και έχει «κολλήσει» στο παρελθόν ενώ από την άλλη, είναι αυτοί που είναι ενθουσιασμένοι τόσο με την εμφάνιση του νέου Capri, όσο και με τη διαθεσιμότητά του ως ηλεκτρικό.
Η πρώτη γενιά του παλαιού μοντέλου πρωτοπαρουσιάστηκε το 1969 στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελών και αγαπήθηκε από το ευρωπαϊκό κοινό, μετρώντας 400.000 πωλήσεις την πρώτη κιόλας διετία. Εκείνο το μοντέλο είχε εικόνα ενός σπορ κουπέ, όμως η ολοκαίνουργια έκδοση του Capri είναι crossover. Πάμε όμως να γνωρίσουμε την ολοκαίνουργια έκδοσή του.
Εμφανισιακά, το μοντέλο έχει τα δικά του στοιχεία, χωρίς όμως να αποκλίνει εντελώς από τις «ρίζες» του. Εξωτερικά, διακρίνεται από απλότητα, αποφεύγοντας τα έντονα στοιχεία και τις αιχμηρές γωνίες. Οι διαστάσεις του ηλεκτρικού Ford Capri ανέρχονται σε μήκος 4,63 μέτρων, πλάτος 1,87 μέτρα και ύψος στα 1,63 μέτρα. Η μάσκα με τους ενσωματωμένους προβολείς ξυπνάει αναμνήσεις από το παρελθόν, ενώ τόσο μπρος όσο και πίσω, διαθέτει τέσσερα φώτα. Μάλιστα, τα φανάρια του πίσω μέρους και η βλεφαροειδής απεικόνιση του γραφικού τους, θυμίζει αρκετά την τρίτη γενιά του Capri του 1978.
Στο προφίλ του νέου μοντέλου, η όποια σχέση με το παρελθόν βρίσκεται στην χαρακτηριστική γραμμή των παραθύρων, όπου μαζί με την τρίτη κολόνα, θυμίζει το καπάκι ενός κράνους. Η γραμμή της οροφής είναι η τυπική για ένα crossover, καθώς διαθέτει επίπεδη κλίση προς τα πίσω χωρίς όμως να υστερεί σε χώρους για τα κεφάλια των επιβατών. Ακόμη, ο σχεδιασμός «έσβησε» την ανάγκη για την ύπαρξη αεροτομής στην οροφή του αυτοκινήτου, κάτι το οποίο συμβάλλει στην λιτή του εμφάνιση.
Τα μεγέθη στις ζάντες κυμαίνονται από 19 έως και 21 ίντσες (μόνο ως αεροδυναμικές) και διατίθενται σε τρία σχέδια. Το νέο Capri διατίθεται σε έξι διαφορετικά χρώματα, με τα μισά από αυτά να προκαλούν αίσθηση με τις ονομασίες τους: To… ζωηρό κίτρινο «Vivid Yellow», το φωτεινό κόκκινο «Lucid Red» καθώς και το θαλασσί «Blue My Mind». Το κάτω μέρος των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων, όπως και τα πλαϊνά μαρσπιέ, βρίσκεται αποκλειστικά σε μαύρο χρώμα.
Ξεχωρίζουν κεντρική οθόνη και η πρακτικότητα της καμπίνας
Ξεκινώντας την περιπλάνησή μας στο εσωτερικό του crossover, αναπόφευκτα μας έρχεται στη μνήμη το ηλεκτρικό Ford Explorer, καθώς οι καμπίνες των δύο μοντέλων μοιάζουν αρκετά. Η ουσιαστικότερη αλλαγή είναι το νέο τιμόνι με τις τρύπες στην κάτω ακτίνα, ένα στοιχείο το οποίο βασίζεται στο τιμόνι του παλιού Capri. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό της καμπίνας, τα βλέμματα προσελκύει η κεντρική οθόνη, η οποία μπορεί να περιστραφεί κατά 30 μοίρες και πίσω από την οποία «κρύβεται» αποθηκευτικός χώρος.
Μάλιστα, μιλώντας για χώρους, οι σχεδιαστές της Ford ήταν ιδιαίτερα ευρηματικοί, καθώς επέτρεψαν τις μεταβολές στην κεντρική κονσόλα σε αντικείμενα όπως οι θήκες για τα ποτήρια. Ακόμη, η κεντρική κονσόλα μπορεί να χαρίσει επιπλέον αποθηκευτικές θέσεις έως και 17 λίτρα, με το διαχωριστικό να λειτουργεί ως ξύστρα πάγου. Ο αέρας για τους επιβάτες είναι ιδιαίτερα «γενναιόδωρος», καθώς ακόμη και στην περίπτωση που ο πελάτης επιλέξει την – προαιρετική – πανοραμική οροφή, παρά την συρρίκνωση του ύψους στο εσωτερικό, οι καθήμενοι πίσω δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα ακόμη κι αν έχουν ύψος... μπασκετμπολίστα στο 1,90μ.
Το πορτ-μπαγκάζ του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Ford Capri διαθέτει αποθηκευτικό χώρο της τάξεως των 622 λτ. ενώ ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα, ο αριθμός αυτός φτάνει τα 1.510 λτ. Αν πάλι το πορτ-μπαγκάζ δεν είναι φορτωμένο ως την οροφή, ο χώρος του ανέρχεται στα 567 λίτρα (στην πενταθέσια διαμόρφωση). Το μοντέλο, εκτός από τη βασική του έκδοση, έρχεται σε ακόμη επτά εξοπλιστικές επιλογές, μεταξύ των οποίων εμπεριέχεται μια έκδοση με αρκετά μικρά βοηθήματα καθώς και μια οθόνη HUD (Head-Up Display, προβάλλει σημαντικές πληροφορίες του μοντέλου στο παρμπρίζ, με σκοπό να μη διασπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο).
Ισχύς έως και 340 ίππους και αυτονομία 627 λίτρων στην τετρακίνητη έκδοση
Ας περάσουμε και στο σύστημα κίνησης. Το ηλεκτρικό crossover της Ford εξοπλίζεται με την πλατφόρμα ΜΕΒ (την οποία ανέπτυξε η Volkswagen) και θα γίνει διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις. Σύμφωνα με την εταιρεία, η πρώτη θα δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς και θα αποδίδει ισχύ 286 ίππων, ενώ η δεύτερη θα παρέχει τετρακίνηση και ισχύ της τάξεως των 340 ίππων. Η πισωκίνητη θα κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. ενώ η τετρακίνητη θα χρειάζεται 5,3 δλ. για την ίδια επιτάχυνση. Αμφότερες οι εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα που φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία τους (σύμφωνα με τα κριτήρια WLTP) θα φτάνει τα 627 χιλιόμετρα.
Οι Αμερικάνοι αναφέρουν ότι το Capri διαθέτει δύο μπαταρίες των 77 και 79 kWh, ενώ η φόρτιση σε ταχυφορτιστή από το 10 στο 80% θα χρειαστεί 26 λεπτά. Ακόμη, αναμένεται ακόμη μια έκδοση με μικρότερη μπαταρία (στα 52 kWh) καθώς και μικρότερη εμβέλεια. Εμείς δοκιμάσαμε την τετρακίνητη έκδοση με τους 340 ίππους.
Απορροφά τις κακοτοπιές, με σπορτίφ χαρακτήρα στις στροφές
Αν και ως αμιγώς ηλεκτρικό, απουσιάζει ο χαρακτηριστικός ήχος κατά την επιτάχυνση, ο χαρακτήρας του μοντέλου φαίνεται στις στροφές. Η κινητήρια ισχύς μετακινείται προς τα πίσω, ωθώντας απαλά το Capri των 2,2 τόνων να βγάλει τις στροφές και στην συνέχεια να επιταχύνει έως τα 180 χλμ./ώρα.
Το μοντέλο της Ford δε διαθέτει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ αλλά τη δική του αμιγώς υδραυλική έκδοση, η οποία επιτυγχάνει έναν όμορφο συνδυασμό μεταξύ άνεσης στη συντηρητική οδήγηση και καλών χαρακτηριστικών χειρισμού. Απορροφά τις κακοτοπιές μαλακά, αλλά είναι λίγο πιο «σκληρό» στις γρήγορες στροφές. Σε ό,τι αφορά τη διεύθυνση, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, η οποία μόνο σε συνθήκες όπου οι τροχοί έχουν μεγάλη κλίση δείχνει τεχνητή. Στα φρένα πάλι, είναι αρκετά ιδιαίτερη η αίσθηση του σημείου πίεσης.
Στη Γερμανία, οι τιμές ξεκινούν από τα 51.950 ευρώ για την έκδοση με την πίσω κίνηση, ενώ η τετρακίνητη θα είναι διαθέσιμη από τα 55.950 ευρώ. Όσον αφορά το μοντέλο με την μικρότερη μπαταρία, η τιμή του θα ξεκινά από τα 44.950 ευρώ, με διαθεσιμότητα προς τις αρχές του 2025.
Σχολιάστε |