Test: Nissan NP300 Navara
Διαβάστηκε από 6519 αναγνώστες - 3/6/2016
Το νέο διπλοκάμπινο Nissan Navara NP300 έχει πολιτισμένο χαρακτήρα και μοντέρνες τεχνολογίες, αλλά παραμένει ταυτόχρονα ένα πανίσχυρο εργαλείο.
Τα διπλοκάμπινα pick-up έχουν εξελιχθεί εντυπωσιακά και θεωρούνται ιδανικά οχήματα για χρήση ελευθέρου χρόνου και όχι μόνο. Αυτά ισχύουν βέβαια στις χώρες που δεν έχουν περίεργη νομοθεσία και ανούσιες απαγορεύσεις, όπως η Ελλάδα μας. Το εξαιρετικό Nissan Navara NP300 είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών, κατασκευάζεται στην Βαρκελώνη και απευθύνεται στους Έλληνες επαγγελματίες που χρειάζονται τους 3 τόνους μικτού φορτίου που μεταφέρει.
Σχεδίαση
Επιβλητικό και δυναμικό το νέο Navara κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις. Οι καμπύλες γραμμές, η νέα μάσκα με το χαρακτηριστικό «V» ανάμεσα στα τετραγωνισμένα φώτα, ο «άγριος» εμπρός προφυλακτήρας και τα σκαλοπάτια στο πλάι ξεχωρίζουν, ενώ τα LED φώτα ημέρας, οι μεγάλοι πλαϊνοί καθρέφτες, το αυξημένο πλάτος και οι έξτρα τροχοί των 18 ιντσών, που «γεμίζουν» ιδανικά τους θόλους, συμβάλουν με τη σειρά τους, ώστε το Navara να επιβάλλεται εμφανισιακά.
Εσωτερικό
Η καμπίνα επιβατών του νέου Navara προέρχεται σχεδόν αυτούσια από τα μεγάλα crossover της Nissan και εντυπωσιάζει. Tα σκληρά πλαστικά είναι καλοφτιαγμένα και έχουν καλή συναρμογή, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης. Η Nissan διατηρεί το πρωτοποριακό σύστημα ραγών στην καρότσα, που περιλαμβάνει ειδικά κανάλια –βαρέως τύπου- στα πλευρικά τοιχώματα και στο πίσω μέρος της καρότσας που εξασφαλίζουν τη στερεή πρόσδεση του φορτίου.
Κινητήρας
Ο ολοκαίνουργιος 2,3 λτ. dCi diesel κινητήρας του Navara αποδίδει 160 ίππους και 403 Nm ροπής στις 1.500-2.500 σ.α.λ. Υπάρχει και έκδοση με διπλό turbo (πρώτη φορά στην κατηγορία) με 190 ίππους και 450 Nm ροπής. Στην πράξη ο κινητήρας κινεί άνετα το Navara και εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργία, χάρη στη μεγάλη ροπή, που αποδίδεται από χαμηλές στροφές. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ κατΆ επιλογή υπάρχει τετρακίνηση και κοντές σχέσεις.
Τεχνολογία
Το νέο NP300 Navara διαθέτει πολλαπλές καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το σύστημα «Around View Monitor» (Σύστημα Περιμετρικής Θέασης) και το «Forward Emergency Braking» (Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Πρόσκρουσης), που απαντώνται και στα πιο πρόσφατα crossover μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας. Στον εξοπλισμό ασφάλειας υπάρχουν τα HDC (Hill Descent Control) και HSA (Hill Start Assist) αλλά και η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες υποβοήθησης της στάθμευσης.
Οδηγώντας
Ιδιαίτερα σημαντική η διάταξη της πίσω ανάρτησης με άξονα πέντε συνδέσμων και ελικοειδή ελατήρια, που σε συνδυασμό με το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης μεταμορφώνουν την οδική συμπεριφορά του Navara. Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης απορροφούν όλες σχεδόν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η εξαιρετική τετρακίνηση και τα 223 χλστ. ύψος από το έδαφος, εξασφαλίζουν πολύ καλές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Για τα πολύ δύσκολα υπάρχει και κλείδωμα του πίσω διαφορικού με το πάτημα ενός κουμπιού στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ η επιλογή της τετρακίνησης γίνεται με περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα.
Συμπέρασμα
Το νέο Nissan Navara NP300 έρχεται να γίνει ο ηγέτης της κατηγορίας και έχει όλα τα εφόδια για αν το καταφέρει, συνδυάζοντας τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του εργαλείου με το πολιτισμένο περιβάλλον του επιβατικού. Η τιμή του ξεκινά από 27.910 ευρώ και συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.).