Το Citycarver είναι κατά σχεδόν 2 cm πιο μακρύ από το Sportback, έχει νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και, όπως και η «πολιτική» εκδοχή, διαθέτει πέντε πόρτες. Και ανάλογα με το μέγεθος των τροχών του είναι κατά πέντε εκατοστά υψηλότερο. Πέντε εκατοστά! Τα καταλαβαίνεις κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση, αφού όλα γίνονται τόσο εύκολα, κοιτώντας προς τα έξω, έχεις πολύ καλή ορατότητα και το καταλαβαίνεις πάνω απΆ όλα, όταν κάθεσαι στην καφετέρια και κοιτάζεις το αυτοκίνητό σου: όλα είναι τόσο… wow!
Στους θόλους των τροχών και στα πλευρικά μαρσπιέ έχουν μοντάρει διάφορα μέρη σε χρώμα αντίθεσης, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η οροφή και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών είναι μαύρα, στη γρίλια με το ενιαίο πλαίσιο (single-frame) έχουν «φορέσει» 8 γωνίες, όπως στα Q μοντέλα, και όχι 6 όπως στα άλλα. Κοιτάζεις εναλλάξ τους τεράστιους τροχούς των 18 ιντσών, το spoiler του πίσω μέρους της οροφής και τους προβολείς LED, μένεις με τα μάτια καρφωμένα στα φαρδιά... μάγουλα της Audi στο πίσω μέρος και σκέφτεσαι: Hey, τι έφτιαξαν εδώ αυτοί οι σχεδιαστές!
Κινητήρες από 95 μέχρι 150 ίππους
Ναι, «τι έφτιαξαν», γιατί κάτω από αυτό το υψηλό αυτοκίνητο βρίσκεται το Α1, το μικρό σε μήκος, αν υπολογίσουμε πως το Arona είναι κατά 9 cm μακρύτερο. Αλλά κάτω από το υψηλό μοντέλο βρίσκεται το Citycarver, το... νευρικό, κανένα άλλο αυτοκίνητο στην πόλη δεν ανεβάζει στην πόλη τόσο πολύ τη διάθεση. Αρχικά λοιπόν, υπάρχει η έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου με τα 95 ή τα 116 PS, ενώ πιο ψηλά υπάρχει η τετρακύλινδρη εκδοχή με το μοτέρ των 1,5 λίτρων και των 150 PS. Εμείς επιλέξαμε τη... χρυσή τομή και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας.
Το Citycarver ζυγίζει με τον οδηγό του 1.215 κιλά, 35 περισσότερα σε σχέση με την πιο αδύναμη έκδοση. Με αυτά τα δεδομένα, το χαμηλό βάρος κάνει καλό στο A1 μέσα στην πόλη, μπορείς να στρίψεις το μικρό μοντέλο γρήγορα στις στροφές, να προχωρήσεις με άνεση, αν το στροφόμετρο δείχνει διαρκώς πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., πιο κάτω δείχνει να μην είναι τόσο ζωηρό και να είναι απρόθυμο. Επομένως, θα χρειαστεί να αλλάζει κανείς συχνά σχέσεις, κάτι που με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο γίνεται χωρίς πρόβλημα, αφού οι διαδρομές του είναι σύντομες, ακριβείς και απολαυστικές. Μόνο στην κυκλοφορία με τα πολλά stop and go θα θέλαμε να είχαμε το 7άρι αυτόματο DSG. Θα μας στοίχιζε, όμως, στη Γερμανία 1.700 ευρώ περισσότερα και θα μας τρέλαινε...
Πολυτελές και ευρύχωρο
Ας δούμε, όμως, τι άλλο υπάρχει: Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο, που κυμαίνεται από τα 335 έως τα 1.090 λίτρα. Μόνο και μόνο για σύγκριση: Το απερχόμενο Golf (380-1.280 λίτρα) δεν έχει πολύ περισσότερο χώρο. Στο Citycarver υπάρχει ένα διπλό πάτωμα αποθηκευτικού χώρου. Το επάνω πάτωμα το μετακινείς με τα χέρια σου, το βάζεις πιο κάτω ή πιο πάνω κτλ. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι εντάξει, εφόσον αυτοί δεν ξεπερνούν σε ύψος το 1,80 m. Καλύτερα, φυσικά, είναι μπροστά. Και όλα είναι πολύύύύ πιο πολυτελή. Το κινητό τηλέφωνο φορτίζει επαγωγικά, το σύστημα AppleCarPlay λειτουργεί ασύρματα και, όποιος θέλει, μπορεί να χρησιμοποιήσει και το Alexa της Amazon, ώστε να ρυθμίσει τη θέρμανση στο σπίτι του ήδη από το αυτοκίνητο. Και μετά κοιτάζεις ξανά και ξανά την τεράστια οθόνη αφής, που είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, και σκέφτεσαι: «Hey, αυτή παραπέμπει στις παλιές, καλές εποχές της BMW!»
Απλώς είναι πιο μοντέρνα. Και πιο ακριβά. Ναι, ακόμα και τα 22.100 ευρώ για ένα Citycarver 95 PS στη βασική έκδοση κρίνονται πολλά. Και με αυτά τα χρήματα οι ζάντες είναι μόλις 16 ιντσών. Πω πω! Έτσι δεν μπορείς να γίνεις talk of the town.
Συμπέρασμα
Πρακτικό; Όχι, πρακτικά είναι τα συγγενή του των VW (T-Cross), SEAT (Arona) και Skoda (Kamiq). Αυτό το Audi είναι ένα πραγματικό Audi, αφού είναι σπορτίφ, δυναμικό και έχει cool σχεδίαση. Το Α1 Citycarver θα κάνει καριέρα!
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr