Τον πρώτο δοκιμαστικό γύρο μας τον κάναμε με ένα Opel Astra, που εφοδιαζόταν με τον 1.2 Turbo, άμεσου ψεκασμού, ισχύος 130 PS, και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ήδη από τις 2.000 σ.α.λ. είχαμε στη διάθεσή μας 225 Nm ροπής, την οποία χρειάζεται το τρικύλινδρο μοτέρ, ώστε να αναπτύξει την απαιτούμενη ώθηση. Εντάξει, είναι σαφές ότι οι αυξημένες στροφές λειτουργίας σημαίνουν ταυτόχρονα και αυξημένη κατανάλωση, ωστόσο κάτω από το όριο των 2.000 σ.α.λ. ο κινητήρας είναι στην ουσία... απών. Πιο πάνω από το προαναφερθέν όριο, καταλαβαίνει κανείς για ποιο λόγο μας αρέσουν οι τρικύλινδροι κινητήρες.
Είναι εύστροφοι και επιθετικοί, ανεβάζουν στροφές άμεσα και τελικά, επιταχύνουν με άνεση το αυτοκίνητο των 1,3 τόνων, επειδή επίσης οι 6 σχέσεις του κιβωτίου του αλλάζουν με ευκολία, ενώ οι διαδρομές του είναι πολύ κοντές. Με άλλα λόγια, η οδήγηση αυτού του Opel Astra είναι απολαυστική. Ωστόσο, η ζωή πίσω από το τιμόνι δεν είναι μόνο στροφές με ταχύτητα, γκάζια, φρεναρίσματα, πάλι γκάζια και πάει λέγοντας. Γιατί έτσι, το τίμημα για τα καύσιμα είναι υψηλό. Απόλαυση λοιπόν, μπορεί να είναι και η χαμηλή κατανάλωση. Δοκιμάστε να κινηθείτε με 2.500 σ.α.λ. και 6η ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή με 130 km/h! Δε θα καταλάβετε καθόλου πως κάτω από το καπό λειτουργεί ένας κύλινδρος λιγότερος, καθώς ο κινητήρας διαθέτει πολύ καλή ηχομόνωση, ενώ λειτουργεί και χωρίς -ή με ελάχιστους- κραδασμούς.
Το 33% των πωλήσεων του Opel Astra στη Γερμανία αντιστοιχεί στην 5θυρη έκδοσή του, ενώ το υπόλοιπο 67% έχει προτιμήσει το station, που ονομάζεται Sports Tourer. Πιο δημοφιλής κινητήρας ήταν μέχρι στιγμής ο τετρακύλινδρος των 1,4 λίτρων με τα 125 PS. Επίσης, οι πελάτες του Opel Astra μόνο οικονομικά δεν έχουν κινηθεί έως σήμερα, αφού πέρα από τα 26.950 ευρώ της αξίας του αυτοκινήτου, ξοδεύουν κατά μέσο όρο επιπλέον 4.060 ευρώ για extra εξοπλισμό. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν της έκδοσης GS-Line (24.670 ευρώ - στη Γερμανία), ενώ 560 ευρώ κοστίζει το μεταλλικό χρώμα.
Εσείς θα πείτε τώρα πως το παλιότερο Opel Astra ξεπερνούσε τις 30.000 ευρώ. Αν υπολογίσετε το δερμάτινο σαλόνι, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και το ότι αυτά είναι και θερμαινόμενα, το κόστος αυξάνεται άμεσα κατά 2.300 ευρώ, ενώ το όριο των 30.000 ευρώ ξεπερνιέται με το σύστημα πλοήγησης άμεσης απόκρισης, τη δυνατότητα φόρτισης του κινητού τηλεφώνου χωρίς καλώδιο (1.300 ευρώ) και τους προβολείς LED-Matrix (1.450 ευρώ).
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr