Το νέο Renault Clio έρχεται με πληρέστατη γκάμα κινητήρων για όλες τις απαιτήσεις των αγοραστών, είτε αυτές μετατρέπονται σε γκάζι, είτε οικονομία, είτε αυτονομία. Πιο συγκεκριμένα, στα σύνολα βενζίνης ως βάση έρχεται ο 1.000άρης ατμοσφαιρικός των 75 ίππων (από 13.490 ευρώ) και ακολουθεί ο σίγουρα πιο εμπορικός 1.0 turbo TCe των 100 ίππων (από 14.690 ευρώ). Στην κορυφή της γκάμας έρχεται ο νέος 1.300άρης της γαλλικής εταιρίας, αποτέλεσμα της συνεργασίας Renault-Nissan-Daimler, με απόδοση 130 ίππους και 240 Nm ροπής (από 20.790 ευρώ). Ο τελευταίος θα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στο πετρελαιοκίνητο στρατόπεδο, το παρών δηλώνει ξανά ο 1.5 Blue dCi κινητήρας 85 ή 115 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (από 14.790 – 19.790 ευρώ), ενώ τη μεγάλη προσθήκη αποτελεί το νέο υβριδικό σύνολο που απαρτίζεται από 1.600άρη κινητήρα και 2 ηλεκτρικά μοτέρ. Με συνδυαστική ισχύ 130 ίππων, το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και 3χλμ., ενώ υπόσχεται έως και 40%χαμηλότερη κατανάλωση. Η παρουσίαση του θα γίνει επίσημα στις αρχές του νέου έτους.
Ριζικά αλλαγμένο σχεδιαστικά και ποιοτικά
Εάν η εξωτερική εμφάνιση κράτησε αρκετά στοιχεία από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, η εικόνα του εσωτερικού είναι ριζικά αλλαγμένη. Η διάταξη στο ταμπλό πλέον υπηρετεί την φιλοσοφία «Smart Cockpit» και χτίζεται γύρω από την οθόνη αφής 7 ή 9.3 ιντσών του συστήματος infotainment, η οποία μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους 7 έως 10 ιντσών, πραγματικά εκτοξεύουν το τεχνολογικό προφίλ και τις δυνατότητες του νέου Renault Clio. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός πως για πρώτη φορά ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει την απεικόνιση του συστήματος πλοήγησης στο καντράν. Οι αλλαγές συνεχίζονται και κάτω από την οθόνη, όπου μπουτόν τύπου πιάνο και περιστροφικοί διακόπτες αναλαμβάνουν κλιματισμό και λοιπές λειτουργίες, με αποκορύφωμα τον χώρο μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων, που πλέον υποστηρίζει και ασύρματη φόρτιση κινητού. Ποιοτικά η χρήση περισσότερου αφρώδους υλικού στο χωρισμένο σε 3 επίπεδα ταμπλό, ανεβάζει κατά πολύ την γενικότερη εικόνα, ενώ η συναρμογή έχει βελτιωθεί στο σύνολο της.
Με τον κορυφαίο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του
Παρά την μερική μείωση του μεταξονίου, η καλύτερη αρχιτεκτονική και διαφορετική χρήση υλικών, κατάφερε να αυξήσει τόσο την ευρυχωρία των επιβατών όσο και την περιφερειακή ορατότητα που απολαμβάνει και επιζητεί ο οδηγός. Πιο συγκεκριμένα, όπως μας είπαν και οι υπεύθυνοι της εταιρίας, τοποθετήθηκαν νέα πιο ψηλά και λεπτά καθίσματα με καλύτερη στήριξη, ενώ ανασχεδιάστηκαν και επιμέρους τμήματα για εξοικονόμηση χώρου. Στην πράξη, το νέο Clio είναι όντως πιο ευρύχωρο, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια κυρίως, οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα φτάνουν συνολικά τα 26 λτ., ενώ highlight αποτελεί το πορτ-μπαγκάζ διπλού πάτου των 391 λτ.. Τιμή κορυφαία για την κατηγορία του.
Με ημιαυτόνομη οδήγηση και δεκάδες άλλες τεχνολογίες
Το νέο Clio φέρνει μία πραγματική τεχνολογική επανάσταση στην κατηγορία. Αρχικά η λίστα εξοπλισμού του μπορεί να γίνει ατελείωτη και να περιλαμβάνει λειτουργίες που μέχρι πριν 5 χρόνια συναντούσαμε στα ακριβά σεντάν. Ο οδηγός πλέον έχει στα χέρια του εργαλεία όπως το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, η αναγνώριση πινακίδων, το αυτόματο φρενάρισμα, το park assist και μία κάμερα πανοραμικής θέασης 360 μοιρών. Η νέα εφαρμογή MyRenault σας δίνει τη δυνατότητα μέσα από το κινητό σας να βρείτε που έχετε παρκάρει, να ενεργοποιήσετε τα φώτα ή την κόρνα ενώ στο άμεσο μέλλον θα μπορεί να συνδέεται ακόμα και σε εφαρμογές όπως το car sharing. Το αποκορύφωμα όμως όλων αποτελεί η δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης 2ου βαθμού Highway and Traffic Jam, που επιτυγχάνεται μέσω της συνεργασίας του adaptive cruise control με το σύστημα διατήρησης λωρίδας. Ουσιαστικά σε αυτοκινητόδρομους αλλά και σε μποτιλιάρισμα, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί εντελώς αυτόνομα, απαλλάσσοντας τον οδηγό από το παραμικρό άγχος.
Κοντράρει τα μικρομεσαία
Το νέο Clio είναι ένα αυτοκίνητο που δεν έχει να ζηλέψει το παραμικρό από αυτοκίνητα της μικρομεσαία κατηγορίας. Από την μία οι τεχνολογίες, από την άλλη τα μαλακά υλικά, το θέτουν μία ανάσα από τις premium συγκρίσεις και κανείς δεν μπορεί να του στερήσει τη λαμπρή του πορεία. Έτοιμοι λοιπόν για την πρώτη βόλτα του νέου Clio και πριν καλά καλά διανύσουμε τα πρώτα μέτρα, βάλαμε το πρώτο like μας στη νέα χαμηλή θέση οδήγησης η οποία είναι σε τέλειο σημείο για να έχεις τιμόνι και λεβιέ στο απόλυτα σωστό σημείο.
Από ολόκληρη τη διαθέσιμη γκάμα διαλέξαμε τον κινητήρα που θεωρούμε πως θα πρωταγωνιστήσει στην ελληνική αγορά, ο οποίος δεν είναι άλλος από τον 3κύλινδρο 1.0 TCe των 100 ίππων με το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Το συγκεκριμένο σύνολο είναι άκρως πολιτισμένο στην λειτουργία του, κρύβει μαεστρικά την 3κύλινδρη φύση του και έχει αρκετή ροπή από πολύ χαμηλές στροφές. Η λειτουργία Sport τα δίνει όλα στον οδηγό, ενώ αντίθετα η Eco, επηρεάζει τόσο την κατανάλωση όσο και την απόδοση του κινητήρα. Το κιβώτιο με τη σειρά του έρχεται να ολοκληρώσει την πολύ καλή και οδηγοκεντρική εικόνα, το οποίο έχει εξαιρετική αίσθηση, αλλά και κοντές διαδρομές.
Στον δρόμο, η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το νέο Clio αναβαθμίζει αισθητά την οδηγική εμπειρία και τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Πιο άκαμπτο πλαίσιο και πιο στιβαρή συναρμογή σε κάνουν να μεταφερθείς νοητά στην μικρομεσαία κατηγορία, καθώς η αίσθηση που λαμβάνεις είναι η αντίστοιχη. Μάλιστα στην έκδοση 1.3 TCe με τους 130 ίππους, το πακέτο RS-Line και το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η απόκριση του γκαζιού είναι τρομερή, δείχνοντας και την βελτίωση που έχει λάβει και το ίδιο το κιβώτιο. Πραγματικά άλλο αυτοκίνητο, και δεν θα χρειαστείτε περισσότερα από λίγα μέτρα για να το διαπιστώσετε και οι ίδιοι.
Συμπέρασμα
Τεχνολογική επανάσταση για το νέο Renault Clio, το οποίο στα δίνει όλα στο πιάτο. Ομορφότερο, ελαφρύτερο διαθέτει ημιαυτόνομη οδήγηση ενώ εγκαινιάζει λόγω της νέας πλατφόρμας και υβριδική έκδοση. Το μέλλον, αν μη τι άλλο, διαγράφεται υπέρλαμπρο.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr