Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Toyota Avensis γίνεται αντιληπτό πως ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι η μέγιστη δυνατή άνεση των επιβατών και η ευκολία των χειρισμών, παρά το μακρύ αμάξωμά του. Πιο συγκεκριμένα, ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες απολαμβάνουν ξεκούραστες μετακινήσεις ειδικά κατά την κάλυψη μακρινών αποστάσεων, χάρη και στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση.
Επιπλέον, εμφανίζεται ασφαλές και σταθερό σε κάθε διαδρομή, ενώ οδηγικά είναι σύμφωνο με τον οικογενειακό του προσανατολισμό.
Κινητήρας: Οικονομικός και ικανός
Κάτω από το καπό του Avensis της δοκιμής μας έδρευε το Valvematic, τεχνολογίας Optimal Drive, σύνολο των 1.600 κυβικών και απόδοσης 132 ίππων της Toyota. Αυτό, στο σύνολό του έχει καλά χαρακτηριστικά, τόσο με την επιλογή βενζίνης όσο και με εκείνη του υγραερίου. Με την εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο, δε γίνεται αισθητή καμία ουσιαστική διαφορά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, ενώ σε γενικές γραμμές ο κινητήρας εμφανίζεται ελαστικός και με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Μεγάλο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου αποτελεί η αυξημένη αυτονομία, αφού ο συνδυασμός των 2 ρεζερβουάρ προσφέρει πάνω από 1.480 χλμ. με ένα γέμισμα.
Εσωτερικό: Προσεγμένο ποιοτικά και ευρύχωρο
Στην καμπίνα του Avensis της δοκιμής μας δεν υπήρχε κάποια διαφορά σε σχέση με αυτό των αμιγώς βενζινοκίνητων εκδόσεων. Μοναδικό επιπλέον στοιχείο αποτελεί η ύπαρξη της ένδειξης του ρεζερβουάρ του LPG που έχει τοποθετηθεί στο ταμπλό αριστερά από το τιμόνι. Κατά τα γνωστά λοιπόν, το Avensis εμφανίζει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, ενώ από πλευράς χώρων θα φιλοξενήσει χωρίς προβλήματα έως 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Το σύστημα Multifuel Drive LPG
Από τι αποτελείται – Πώς λειτουργεί
Το Multifuel Drive LPG είναι ένα τελευταίας τεχνολογίας σύστημα έγχυσης υγραερίου υγρής φάσης της Vialle, το οποίο σε σχέση με τα παλαιότερης τεχνολογίας συστήματα αέριας φάσης εξασφαλίζει πολλά πλεονεκτήματα.
Ορισμένα από αυτά είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, ο ακριβής έλεγχος της ροής καυσίμου που συνεπάγεται καλύτερη ποιότητα καύσης και ο ακριβέστερος έλεγχος των εκπομπών CO2 καθώς και η απαγωγή θερμότητας στην εισαγωγή λόγω χαμηλής θερμοκρασίας (-42 βαθμοί Κελσίου) αλλά και οι μειωμένες φθορές όπως και τα λιγότερα μέρη.
Σε αυτό το σύστημα υγραεριοκίνησης, το μοναδικό σήμα που παίρνει ο εγκέφαλος υγραερίου από τον εγκέφαλο βενζίνης είναι αυτό του χρόνου ψεκασμού των μπεκ βενζίνης και με αυτό ο εγκέφαλος του υγραερίου μπορεί να κάνει τους υπολογισμούς που χρειάζεται για να ρυθμίσει το βέλτιστο χρόνο ψεκασμού υγραερίου, γεγονός που συνεπάγεται ότι δεν υπάρχει απώλεια ισχύος, καμία διαφορά στη λειτουργία και άμεση απόκριση του κινητήρα.
Μονάδα ελέγχου
Η μονάδα ελέγχου του LPG δεν χρειάζεται χαρτογράφηση, υπολογίζει τον βέλτιστο χρόνο ψεκασμού υγραερίου και προστατεύει τα μηχανικά μέρη του κινητήρα όπως τις έδρες των βαλβίδων με την στρατηγική δύο καυσίμων.
Μπεκ ψεκασμού
Τα μπεκ ψεκασμού υγραερίου βρίσκονται όσο πιο κοντά γίνεται στους αυλούς εισαγωγής πετυχαίνοντας έτσι την καλύτερη πλήρωση του θαλάμου καύσης και τη μέγιστη απόδοση του συστήματος.
Πολυβαλβίδα υγραερίου
Η πολυβαλβίδα του συστήματος υγραερίου, η οποία βρίσκεται στην δεξαμενή του LPG έχει ενσωματωμένα τα παρακάτω εξαρτήματα:
• Αντλία υγραερίου
• Αισθητήρα πίεσης υγραερίου
• Βαλβίδα ασφαλείας
• Αισθητήρα στάθμης υγραερίου
• Φίλτρο πλήρωσης καυσίμου
• Βαλβίδα εκτόνωσης πίεσης
Επίσης, σε περίπτωση ανεφοδιασμού με
κακής ποιότητας υγραέριο, παρέχεται προστασία του συστήματος από το φίλτρο πλήρωσης.
Ανεφοδιασμός καυσίμου
Ο ανεφοδιασμός του LPG γίνεται μέσω της δεύτερης υποδοχής που βρίσκεται κάτω από το στόμιο του ρεζερβουάρ βενζίνης και προστατεύεται καλύτερα έναντι των εξωτερικών που τοποθετούνται συνήθως στον πίσω προφυλακτήρα.