Ford Mustang Mach E: Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV επιδόσεων

Διαβάστηκε από 5110 αναγνώστες - 14/1/2021

Η κλασική και πετυχημένη συνταγή της Ford με τις εκδόσεις Mustang συνεχίζεται. Μετά τα ευρέως γνωστά μοντέλα σειράς coupe και convertible, τα οποία κυκλοφορούν στην αγορά είτε με τετρακύλινδρο κινητήρα 290 ίππων είτε V8 450-ίππων, έρχεται και το... new entry. Ο λόγος για το Ford Mustang Mach-E SUV.
Το Mach-E έχει μήκος 4,71 μέτρα και πλάτος 1,88 μέτρα, μέγεθος περίπου αντίστοιχο με αυτό ενός Skoda Kodiaq. Θα διατίθεται τόσο με πίσω κίνηση όσο και με τετρακίνηση, ηλεκτρικούς κινητήρες με 269, 290 ή 346 ίππους, καθώς και σε δύο παραλλαγές μπαταρίας με χωρητικότητα 76 κιλοβατώρες ή 99 κιλοβατώρες. Η ενισχυμένη παραλλαγή GT των 465 ίππων θα ακολουθήσει αργότερα μέσα στον χρόνο.

Οι μπαταρίες ζυγίζουν 477 (76 kWh) ή 596 κιλά (99 kWh), ενώ ανάλογα με την εκάστοτε παραλλαγή που θα επιλεχθεί, η ηλεκτρική εμβέλεια άνευ φόρτισης κυμαίνεται από τα 400 και 610 χιλιόμετρα (WLTP). Σε πρώτη αίσθηση, το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου είναι ευάερο, η όρθια οθόνη αφής 15,5 ιντσών που μοιάζει έντονα με εκείνη σε ένα Tesla περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων Sync-4 και δεσπόζει στο εσωτερικό της καμπίνας.  Αντιθέτως, δεν είναι τόσο άνετο στο πίσω μέρος, διότι το πίσω κάθισμα είναι τοποθετημένο ελαφρώς πάνω από το πάτωμα, αλλά ο χώρος είναι ικανοποιητικός.



Honda e: To «retro» ηλεκτρικό με έως και 222 χλμ. αυτονομίας
Το νέο Honda e είναι ένα μίνιμαλ έργο τέχνης, το οποίο ταυτόχρονα είναι και ηλεκτροκίνητο. Από το πλάι δείχνει με πόσο μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια έχει κατασκευάσει η Honda το ηλεκτρικό αυτοκίνητό της. Αν και λιτή η σχεδίαση, είναι και εντυπωσιακή μέσα στην απλότητά της. Το e είναι σαφές, απαλό και με επίπεδες γραμμές, με χειρολαβές θυρών που «κρύβονται» στο αμάξωμα και κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες.

Διαθέτει μια μεγάλη επίπεδη οθόνη πλάτους 1,34 μέτρων, που αποτελείται στην ουσία από πέντε οθόνες υψηλής ανάλυσης. Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια οθόνη 8,8 ιντσών, που προβάλλει πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα και την υπολειπόμενη αυτονομία. Σαν να λέμε ότι «είναι ένας πίνακας οργάνων». Στο κέντρο του ταμπλό οι επιβάτες θα βρουν δύο οθόνες αφής, 12,3 ιντσών, που εξυπηρετούν το σύστημα πλοήγησης, τα πολυμέσα και κάθε είδους εφαρμογές. Και εξωτερικά στις άκρες έχουν τοποθετηθεί δύο οθόνες 6 ιντσών για την εικόνα από τις κάμερες, που «παίζουν» το ρόλο των εξωτερικών καθρεφτών.

Οι πίσω τροχοί παίρνουν κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 113 kW (ή 154 PS), ενώ με τα 1.540 κιλά του το Honda είναι μάλλον ελαφρύ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 35,5 kWh, τιμή η οποία, σύμφωνα με τη Honda, θα πρέπει να είναι αρκετή για να διανύσει το e 222 χιλιόμετρα.