Opel Astra 1,6 CDTI BiTurbo 160 PS
26/7/2017
Επιδόσεις… βενζίνης με οικονομία diesel. Με 160 άλογα το Opel Astra της δοκιμής είναι το ισχυρότερο 1.600άρι diesel μικρομεσαίο αυτή τη στιγμή αποτελώντας έτσι μια δελεαστική πρόταση σε όσους θέλουν να συνδυάσουν τις γρήγορες επιδόσεις με την οικονομία ενός diesel.
Ας είμαστε ειλικρινείς, τα diesel μοντέλα δεν τα προτιμάς για τις επιδόσεις τους, αλλά για την οικονομία καυσίμου που σου προσφέρουν και η οποία σου εξαργυρώνει την υψηλότερη τιμή τους σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο κάνοντας παραπάνω χιλιόμετρα. Επομένως, η συγκεκριμένη έκδοση του Opel Astra αποτελεί μια ειδική περίπτωση που απευθύνεται σε όσους έχουν στο επίκεντρο δύο ετερώνυμες προτεραιότητες: Την οικονομία καυσίμου (βλ. diesel) και τις γρήγορες επιδόσεις (βλ. 160 PS).
Kινητήρας
Χάρη στο διπλό τούρμπο, o 1,6 CDTI κινητήρας της Opel αποδίδει σε αυτήν την περίπτωση 160 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 350 Nm από τις 1.500 έως τις 2.250 σ.α.λ., όντας έτσι ο ισχυρότερος στα μικρομεσαία των 1.600 κυβικών. Αναφορικά με τις επιδόσεις του, «σπάει» τα χρονόμετρα κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., ενώ -ενδεικτικά- το 60-100 χλμ./ώρα με 4η ολοκληρώνεται σε 5,5 δλ., και το 80-120 χλμ./ώρα με 6η σε 9,4 δλ.
Με λίγα λόγια έχει πολύ δύναμη, είναι γραμμικός και σε σχέση με ένα βενζινοκινητήρα μόνο το μικρότερο εύρος λειτουργίας είναι αυτό που έχεις να παρατηρήσεις. Και πάλι όμως έχει πολύ δύναμη από χαμηλά, λίγους κραδασμούς και η κατανάλωση περιορίζεται σε λογικά επίπεδα για τα 160 άλογά του (6,5- με 6,6 λτ./100).
Οδηγώντας
Δεν ξέρουμε αν είναι ο σύνδεσμος Watt στην πίσω ανάρτηση που είναι διαθέσιμος μόνο σε αυτήν την έκδοση του μικρομεσαίου της Opel, όμως στο δρόμο το Astra της δοκιμής μας άρεσε περισσότερο από τα υπόλοιπα που έχουμε δοκιμάσει. Το bound – rebound της ανάρτησης δούλευε σωστά ακόμη και όταν περνάγαμε με φόρα πάνω από πλακόστρωτα σαμαράκια, ενώ στους πιο γρήγορους ρυθμούς τα όρια της πρόσφυσης ήταν υψηλά και οι κλίσεις αν και υπαρκτές, όχι τονισμένες.
Εκεί, το μόνο που μας έλειψε ήταν η πληροφόρηση από το τιμόνι, το οποίο κατά τα άλλα είναι ακριβές και άμεσο. Κατά τα άλλα, και αυτό το Astra δείχνει ελαφρύ στο δρόμο και γεροδεμένο, διαθέτει καλή ποιότητα κύλισης, ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα όταν κινείσαι στην εθνική είναι περιορισμένος, οι κραδασμοί επίσης ελάχιστοι, ενώ πολύ καλά είναι τα φρένα. Η ουσία δηλαδή είναι πως πίσω από το τιμόνι και αυτού του Opel Astra αισθάνεσαι φιλικά και άνετα, ακόμη και αν οδηγείς γρήγορα. Και αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα.