Opel Insignia 1,6 CDTI 136 PS
2/3/2016
Το οικογενειακό Insignia αποκτά τον 1,6 CDTI πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων της Opel, που είναι γνωστός σαν «βελούδινος» λόγω της ήσυχης λειτουργίας του, και αποτελεί μια σημαντική επιλογή στην κατηγορία των μεσαίων.
Ο νεότερος 1.6 λτ. diesel κινητήρας CDTI της Opel ξεχωρίζει για την άφθονη δύναμη των 136 ίππων που αποδίδει αλλά και για τη βελούδινη λειτουργία του (στο εξωτερικό χαρακτηρίζεται ως «ο diesel που ψιθυρίζει»). Μετά τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας που εξοπλίζει, ήρθε και η σειρά του Insignia να τον αποκτήσει, δημιουργώντας έτσι την πρώτη, αλλά άκρως ανταγωνιστική, έκδοση του μοντέλου με χαμηλού κυβισμού diesel.
Εσωτερικό
To εσωτερικό δεν αλλάζει σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε μετά την ανανέωση του Insignia, με high-tech στοιχεία (π.χ. ψηφιακός πίνακας οργάνων) και την ποιότητα των υλικών να βρίσκεται συνολικά σε αρκετά καλά επίπεδα. Μοναδική νέα παρουσία είναι αυτή του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων Navi 900 IntelliLink, με διευρυμένη συνδεσιμότητα και βελτιωμένη πλοήγηση στα διάφορα υπομενού του.
Στο πεδίο των χώρων, το Insignia είναι σε θέση να μεταφέρει με σχετική άνεση 5 ενήλικες στο εσωτερικό του, με παραχωρήσεις να απαιτούνται στο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, λόγω της κλίσης της οροφής. Ο χώρος αποσκευών από την πλευρά του, στη 5θυρη έκδοση της δοκιμής έχει πολύ μεγάλο άνοιγμα και άκρως ικανοποιητικό όγκο 530 λτ.
Κινητήρας
Μπορεί ο νέος 1.600άρης diesel να έχει λιγότερα κυβικά έναντι του προηγούμενου 2λιτρου, ωστόσο η δύναμη είναι περίπου ίδια (136 με 140 PS) και η διαθέσιμη ροπή αρκετή (320 Nm) για να κινήσει με εξαιρετική άνεση το Insignia.
Από πλευράς λειτουργίας, ο κινητήρας της Opel δικαιώνει τη φήμη του, έχοντας χαμηλό θόρυβο και κραδασμούς που δεν φθάνουν στην καμπίνα και γενικά, δεν δίνουν την αίσθηση οδήγησης ενός diesel μοντέλου. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση τιμής της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα καλά 5,9 λτ./100 χλμ., παρότι το αυξημένο βάρος των 1.613 κιλών και η ισχύς του κινητήρα τον αποτρέπει από το να επιτύχει κάτι καλύτερο.
Οδηγώντας
Στο δρόμο, δεν έχουμε αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης και στο τιμόνι με αποτέλεσμα το Opel Insignia 1,6 CDTI να «πατάει» με σιγουριά και συνολικά να ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια στην Εθνική. Το 5θυρο αμάξωμα με την πολύ καλή αεροδυναμική (cd:0,25) φροντίζει επίσης ώστε οι αεροδυναμικοί θόρυβοι να μένουν έξω από το εσωτερικό, πριμοδοτώντας περαιτέρω την άνεση των επιβατών στο ταξίδι. Σε ένα δρόμο με στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και το κράτημα πολύ καλό, με τις αντιδράσεις να κρίνονται οι αναμενόμενες ενός οικογενειακού αυτοκινήτου για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Συμπέρασμα
Παρότι άργησε να μπει στο Insignia σε σχέση με τα υπόλοιπα Opel, ο νεότερος 1.600άρης diesel έρχεται για να ανανεώσει το ενδιαφέρον για το μεσαίο γερμανικό μοντέλο, χωρίς να απαιτεί συμβιβασμούς ισχύος και φυσικά, με τη φορολογική ελάφρυνση που επιφέρει σε όποιον το επιλέξει έναντι του προηγούμενου 2λιτρου.