Στόχος της Opel είναι μέχρι το τέλος του 2016 να έχει ανανεώσει ριζικά το 80% της γκάμας των κινητήρων της. Την αρχή λοιπόν κάνουν οι 1,6 SIDI Turbo και 1,6 CDTI απόδοσης 170 και 135 ίππων αντίστοιχα, εκπρόσωποι μιας νέας γενιάς βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων της γερμανικής εταιρείας, οι οποίοι κατά τα αυστηρά δεδομένα της εποχής ακολουθούν τη φιλοσοφία του downsizing.
Που σημαίνει πως, από λίγα κυβικά, προσφέρουν υψηλά επίπεδα ισχύος και ροπής με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2, ενώ επιπλέον διαθέτουν πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλά επίπεδα θορύβων και κραδασμών.
Στην προκειμένη περίπτωση δοκιμάζουμε τον 1,6 CDTI στο αμάξωμα του Zafira Tourer και κρίνοντας από την ένδειξη του trip computer με το πέρας της δοκιμής, μένουμε καθόλα ευχαριστημένοι, αφού τα 6,8 λτ./100 χλμ. για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει σχεδόν δύο τόνους είναι -και με δεδομένο ότι δεν προσπαθήσαμε ιδιαίτερα- εξαιρετική. Ακόμα και όταν η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 4,1 λτ./100 χλμ.
Από 24.490 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό
Στη μεσαία εξοπλιστικά έκδοση Edition το Zafira Tourer με τον 1,6 CDTI κοστίζει 24.490 ευρώ, τιμή (με απόσυρση και έκπτωση) που είναι αρκετά ανταγωνιστική για την κατηγορία δεδομένου ότι δεν του λείπει τίποτα από πλευράς άνεσης και ασφάλειας. Ενδεικτικά, στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, ESP, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, a/c, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control και φώτα ημέρας.
Κινητήρας: Πολιτισμένος και «ολιγαρκής»
Ο νέος 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας με απόδοση 135 ίππων διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και παρουσιάζει συνολικά πολιτισμένα χαρακτηριστικά. Το τράβηγμά του είναι καλό από τις 1.700 σ.α.λ. περίπου και πάνω ανεβάζοντας με ευκολία και -το σημαντικότερο- γραμμικά στροφές και επιταχύνοντας σβέλτα το βαρύ MPV πολυχρηστικό (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.). Επίσης, ο θόρυβός του δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες χάρη στην αποτελεσματική ηχομόνωση, ενώ και οι κραδασμοί που παράγει είναι πολύ περιορισμένοι ακόμα και στο ρελαντί. Φυσικά, το σημαντικότερο πλεονέκτημά του είναι όπως προαναφέραμε είναι η κατανάλωση, αφού στο τέλος της δοκιμής υπολογιστής ταξιδιού έμεινε στα 6,8 λτ./100 χλμ...
Εσωτερικό – Χώροι: Ευρύχωρο και ευχάριστο
Η μοντέρνα σχεδίαση του εσωτερικού σε συνδυασμό με τη διχρωμία -στο αυτοκίνητο της δοκιμής- δημιουργούν μια ευχάριστη διάθεση σε αυτόν που θα εισέλθει σε αυτό. Από πλευράς απτής ποιότητας, την εικόνα αναβαθμίζουν τα μαλακά πλαστικά που καλύπτουν πολλές επιφάνειες σε ταμπλό και πόρτες, ωστόσο τα πολλά συντεθειμένα πάνελ που απαρτίζουν το ταμπλό και τα επιμέρους τμήματα θα μπορούσαν να είναι πιο προσεγμένα από πλευράς συναρμογής.
Είδος εν αφθονία αποτελούν οι 30 και πλέον αποθηκευτικοί χώροι που υπάρχουν παντού και για όλους τους επιβάτες. Παράλληλα, οι θέσεις των φιλοξενούμενων στη βασική 5θέσια διαμόρφωση είναι άνετες, όμως η 3η σειρά καθισμάτων προορίζεται για τις μετακινήσεις παιδιών. Όσον αφορά στις αποσκευές, στην 7θέσια διάταξη η χωρητικότητα ανέρχεται στα 152 λτ. και στην 5θέσια 709 λτ. καλύπτοντας τις απαιτήσεις ακόμη και μιας maxi μετακόμισης.
Οδική συμπεριφορά: Κατάλληλο για μακρινά ταξίδια
Το Zafira Tourer με τον 1,6 CDTI κινητήρα των 135 ίππων προβάλλει ένα ταξιδιάρικο χαρακτήρα, αφού είναι σε θέση να μετακινήσει μια οικογένεια με όλα τα «μπαγκάζια» με άνεση, ασφάλεια και λιγοστά έξοδα για καύσιμα. Στον ανοιχτό δρόμο παρουσιάζεται πολύ σταθερό δίχως να προβληματίζει ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, ενώ παράλληλα, έχει χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους, δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους και η κύλισή του είναι καλή. Στις στροφές, οι σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης (στάνταρ με τον 1,6 CDTi) περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος και το τιμόνι παρέχει ικανοποιητική αίσθηση, αν και είναι σχετικά ελαφρύ. Επίσης, η ανάρτησή του φιλτράρει με αρκετά καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και η προσεγμένη ηχομόνωση φροντίζει να κρατά εκτός της καμπίνας τους θορύβους.
Συμπέρασμα: Ιδανική οικογενειακή επιλογή
Το Opel Zafira Tourer είναι ένα μοντέλο που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του σύγχρονου οικογενειάρχη. Είναι όμορφο σε εμφάνιση, ευρύχωρο, πρακτικό, ήσυχο, σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και -το σημαντικότερο- με τον 1,6 CDTi κάτω από το καπό του αρκετά οικονομικό.
Θα λέγαμε, μάλιστα, πως η πιο σωστή επιλογή στην γκάμα του είναι αυτή, αφού ο κινητήρας είναι επιπλέον γραμμικός στην απόδοσή του και πολιτισμένος στη λειτουργία του.
Copyright © 2024 - autoagora.gr