4 λύσεις ανακοίνωσε πως θα λάβει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στο μέλλον, προκειμένου να αποσυμφωρηθούν οι δρόμοι ης Αθήνας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο 5ο Autoforum, παρουσίασε το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος που έχει δημιουργηθεί τελευταία στο Λεκανοπέδιο Αττικής. Ο Υπουργός πρότεινε 4 λύσεις με τις οποίες θα μειωθεί η κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας, ενώ αποκάλυψε κι άλλες 4 κινήσεις που έχουν γίνει ήδη.
1. Έρχονται και νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία. “Είμαστε σε τελικό στάδιο για την προμήθεια των πρώτων 650 νέων, σύγχρονων οχημάτων, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Θα ξεκινήσουν να ενισχύουν τον στόλο από τις αρχές του 2023”, δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
2. Μεγάλα έργα μετρό γίνονται ξανά στην Αττική.
3. Μεγάλα οδικά έργα φτιάχνουν τον νέο οδικό χάρτη της Αττικής.
- Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να αρχίσει η υλοποίησή της ως τις αρχές του 2023.
- Προχωρούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.
- Αντίστοιχα, προχωρούν και οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια.
- Στα Δυτικά Προάστια, είναι σε προχωρημένο στάδιο διαδικασιών το έργο της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά την Λεωφόρο Αθηνών αλλά και την Λεωφόρου Σχιστού.
4. Σύσταση Μητροπολιτικού Φορέα. Για να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε πρωτοβουλία -υιοθετώντας την πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας- για τη σύστασή του Μητροπολιτικού Φορέα. Ώστε επιτέλους, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν όλα τα ζητήματα που αφορούν το κυκλοφοριακό.
Οι αιτίες για το κυκλοφοριακό χάος
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφερόμενος στα αίτια του κυκλοφοριακού τόνισε πως παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν όλες οι μεγαλουπόλεις του κόσμου. Αναφέρθηκε στην παντελή απουσία του κεντρικού σχεδιασμού κατά τα προηγούμενα χρόνια, που δεν βασιζόταν στις σύγχρονες ανάγκες της πρωτεύουσας. Τέλος, ανέφερε τη διάσπαση των αρμοδιοτήτων για όλα τα κρίσιμα ζητήματα, ώστε να γίνεται ακόμα πιο εύκολη η επίλυσή τους.
Συνοπτικά ανέφερε πως:
- Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
- Οι Κεντρικές Οδικές Αρτηρίες, όπως για παράδειγμα ο Κηφισός, ανήκει επίσης στην Περιφέρεια Αττικής. Τα τοπικά οδικά δίκτυα, ανήκουν στην αρμοδιότητα των Δήμων.
- Το πολεοδομικό και χωροταξικό ζήτημα της Αθήνας, ένα τεράστιο ζήτημα, ανήκει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
- Η διαχείριση και ο προγραμματισμός των φαναριών, στην Περιφέρεια.
- Ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, στους Δήμους και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
- Οι κανόνες για την φορτοεκφόρτωση και την τροφοδοσία των καταστημάτων, λίγο γκρίζα ζώνη, ανήκουν στην Περιφέρεια και τους Δήμους.
- Ο έλεγχος για την παράνομη κυκλοφορία οχημάτων στους λεωφορειόδρομος, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
- Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μεγάλων έργων, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ξεκάθαρα ότι ο καθένας από αυτούς τους φορείς κάνει τη δουλειά του, όμως το κάνει αποσπασματικά και χωρίς πολλές φορές να διαθέτει τα απαιτούμενα εργαλεία. Αυτό όμως, με τα χρόνια έχει δημιουργήσει ένα δαιδαλώδες, βαρύ και πολύπλοκο σύστημα, που δεν μπορεί να ακολουθήσει τις κοινωνικές και δομικές αλλαγές σε μία περιοχή όπως η Αττική.
Τέλος, το σχέδιο για το κυκλοφοριακό της Αθήνας αποτελεί κομμάτι μίας ολοκληρωμένης πολιτικής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία υπηρετεί κρίσιμους εθνικούς στόχους όπως είναι η οδική ασφάλεια, η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και η προστασία του περιβάλλοντος. Ο Υπουργός τόνισε επίσης πως πιστεύει προσωπικά στην καλή συνεργασία με όλους τους φορείς, αλλά και τους πολίτες, για να γίνεται κάθε μέρα κι ένα κομμάτι αυτού του σχεδίου πραγματικότητα.
Πότε περιμένει η κυβέρνηση να αναλάβει τα μέτρα της?
Μερικές λύσεις και κινήσεις που πρόκειται να αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση, έχουν στόχο την επίλυση του κυκλοφοριακού χάους που έχει δημιουργηθεί στο λεκανοπέδιο Αττικής.
Πιστεύεις θα γίνει τίποτα ή θα συνεχίσουν τα ίδια και χειρότερα?