Test: Renault Kadjar 1,2
19/10/2016
Η Renault εξοπλίζει το Kadjar με τον 1,2 TCe βενζινοκινητήρα των 130 ίππων. Πόσο καλά τα καταφέρνει απέναντι στα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του;
Οι μικρού κυβισμού, turbo βενζινοκινητήρες μπορούν να είναι οικονομικοί στην κατανάλωση, να έχουν ικανοποιητική ιπποδύναμη, ενώ ταυτόχρονα είναι φτηνότεροι από αντίστοιχες diesel επιλογές. Ας το δούμε πιο αναλυτικά.
Σχεδίαση
Μυώδες και επιβλητικό το εμπρός μέρος του Kadjar, ακολουθεί την σχεδιαστική γραμμή της Renault, ενώ το αμάξωμα διαθέτει αρκετές καμπύλες που τονίζουν τον χαρακτήρα του. Στο πίσω μέρος, η πόρτα με τα φωτιστικά και τον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα δυναμικό και μοντέρνο σύνολο.
Εσωτερικό
Πέντε ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν με άνεση στο εσωτερικό του Kadjar, που διαθέτει και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη και τα καθίσματα προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η 7 ιντσών οθόνη αφής του συστήματος infotainment, που «δένει» με τον ξεχωριστό πίνακα οργάνων. Πολύ καλή είναι η ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος, ενώ η σχεδίαση είναι αρκετά μοντέρνα και ξεχωριστή.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του Kadjar της δοκιμής βρίσκεται ο 1,2 TCe βενζινοκινητήρας της Renault, που αποδίδει 130 ίππους και 205 Nm ροπής. Συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Είναι εύστροφος, ελαστικός και κινεί το Kadjar χωρίς πρόβλημα. Η μέση κατανάλωση είναι σύμφωνα με την Renault 5,6 λτ/100 χλμ. και κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 7,1 λτ./100χλμ. με «έξυπνη» οδήγηση, ενώ αν πιεστεί ο 1,2 TCe η κατανάλωση, όπως είναι λογικό, ανεβαίνει.
Οδηγώντας
Η ανάρτηση του Kadjar είναι σχετικά μαλακή και προσανατολισμένη περισσότερο στην άνεση των επιβατών, ενώ έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης στα ταξίδια. Σε αστικό περιβάλλον είναι σχετικά εύχρηστο, παρά το μέγεθός του, ενώ εκτός πόλης αποδεικνύεται φιλικό και ευχάριστο. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος δεν προβληματίζουν τον οδηγό και δεν επηρεάζουν την ασφαλή οδική του συμπεριφορά. Το ελαφρύ τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση και τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά. Η απόσταση από το έδαφος και η πρόσφυση των ελαστικών θέτουν τα όρια στις εκτός δρόμου αναζητήσεις, που όπως είναι λογικό, είναι σχετικά περιορισμένες.
Συμπέρασμα
Ο 1,2 TCe κινητήρας των 130 ίππων αποδεικνύεται οικονομικός σε κατανάλωση, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις στο Kadjar. Με καλό εξοπλισμό και συμφέρουσα τιμή, από 20.850 ευρώ, το Renault Kadjar της δοκιμής μας τα καταφέρνει μια χαρά και αποτελεί μια αξιοπρόσεκτη πρόταση στην απαιτητική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.