Τα SUV που εξετάζουμε αποδίδουν όση ροπή απέδιδαν τα δίλιτρα πριν από λίγα χρόνια με τα μισά, σχεδόν, κυβικά.
Ροπή από δίλιτρο, κατανάλωση από χιλιάρι.
Διαβάστηκε από 24528 αναγνώστες - 2/6/2017
Στην αγορά υπάρχουν 5 SUV με μικρής χωρητικότητας turbo κινητήρες βενζίνης, που εκπλήσσουν με την πληρότητά τους σε κάθε τομέα.
Οι μικροί κινητήρες που έχουν πολύ πέραση από τις εταιρείες, χάρη στο turbo αλλά και στην τεχνολογία που ενσωματώνουν, αποδίδουν όπως οι δίλιτροι ατμοσφαιρικοί του πρόσφατου παρελθόντος. Έτσι βλέπουμε κινητήρες 1,0 και 1,2 λίτρων σε αυτοκίνητα με ογκώδη αμαξώματα, να τα καταφέρνουν μια χαρά. Παρακάτω έχουμε ξεχωρίσει τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
Citroen C4 Cactus 1.2 λτ. 110 ίπποι από 16.912 ευρώ
Το Citroen C4 Cactus ήταν το ξεκίνημα της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της Citroen.
Η εμφάνιση του C4 Cactus με τα Air Bumps περιμετρικά, είναι η διαφορετικότητα που έλειπε από τη γκάμα της Citroen για αρκετά χρόνια. Η έκδοση με τους 110 ίππους, μπορεί και κάνει το C4 Cactus αρκετά ικανό για κάθε περίπτωση (υπάρχει και με 82 ίππους στα 14.047 ευρώ).
Τα 205 Nm της ροπής, που κάνουν την εμφάνισή τους στις 1.500 σ.α.λ. είναι το χαρακτηριστικό που επιτρέπει στο C4 Cactus να κάνει προσπεράσεις στην εθνική οδό αλλά και γενικότερα να στέκεται πολύ καλά στο δρόμο. Φυσικά, πολύ σημαντικό για τις επιδόσεις, είναι και το συγκρατημένο βάρος του μοντέλου (1.020 κιλά). Η άνεση από τη μαλακή ανάρτηση, είναι το άλλο χαρακτηριστικό που κάνει το C4 Cactus να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Cactus 1.2 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Ισχύς (ίπποι) | 110 |
ΜxΠxΥ (χιλ.) | 4.157x1.729x1.480 |
Μεταξόνιο (χιλ.) | 2.595 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 358 |
Κατανάλωση (λιτ./100 χλμ.) | 4,7 |
Α/C | ναι |
Hλ. παράθυρα | 2 |
Ηλ. καθρέπτες | ναι |
Αισθητ. παρκαρίσματος | - |
Ζάντες αλουμινίου | - |
Navi | - |
Nissan Qashqai 1.2 λτ. 115 ίπποι από 18.900 ευρώ
Το Nissan Qashqai ήταν το μοντέλο που δημιούργησε μια ολόκληρη κατηγορία, αυτή των crossovers.
Το best seller της Nissan που έφτασε να πουλάει πάνω από 8 αυτοκίνητα/ ημέρα το πρώτο 4μηνο του 2017, στη βασική του έκδοση διαθέτει 115 ίππους από τον turbo κινητήρα των 1,2 λίτρων. Με τη ροπή των 190 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. και τις 6 ταχύτητες, το Qashqai κινείται αρκετά σβέλτα σε κάθε περίπτωση.
Τα 1.318 κιλά του αμαξώματος δεν επηρεάζουν τη δυναμική του μοντέλου της Nissan, που εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανό. Αξίζει να σημειώσουμε πως με 500 ευρώ επιπλέον, το Qashqai κερδίσει 20 ίππους και 12Nm ροπής. Με ένα ειδικό πακέτο βελτίωσης από την ελληνική αντιπροσωπεία, το μοτέρ φτάνει τα 135 ps και τα 202 Nm ροπής που δεν αναιρεί τις εργοστασιακές εγγυήσεις που ακολουθούν τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
Τα 1.318 κιλά του αμαξώματος δεν επηρεάζουν τη δυναμική του μοντέλου της Nissan, που εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανό. Αξίζει να σημειώσουμε πως με 500 ευρώ επιπλέον, το Qashqai κερδίσει 20 ίππους και 12Nm ροπής. Με ένα ειδικό πακέτο βελτίωσης από την ελληνική αντιπροσωπεία, το μοτέρ φτάνει τα 135 ps και τα 202 Nm ροπής που δεν αναιρεί τις εργοστασιακές εγγυήσεις που ακολουθούν τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
Qashqai 1.2 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 |
Ισχύς (ίπποι) | 115 |
ΜxΠxΥ (χιλ.) | 4.377x1.806x1.590 |
Μεταξόνιο (χιλ.) | 2.646 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 406 |
Κατανάλωση (λιτ./100 χλμ.) | 5,6 |
Α/C | ναι |
Hλ. παράθυρα | 2 |
Ηλ. καθρέπτες | ναι |
Αισθητ. παρκαρίσματος | - |
Ζάντες αλουμινίου | - |
Navi | - |
SEAT Ateca 1.0 λτ. 115 ίπποι από 19.950 ευρώ
Το SEAT Ateca εντυπωσιάζει καθώς είναι το μοναδικό στην κατηγορία που χρησιμοποιεί κινητήρα μόλις 1.0 λτ.
Το μοναδικό χιλιάρι του είδους, είναι από τη SEAT με τον εξαιρετικό σε λειτουργικά χαρακτηριστικά τρικύλινδρο TSI. Με το 6άρι κιβώτιο να βοηθάει στην εκμετάλλευση των 115 ίππων και των 200 Nm της ροπής, τα 1.280 κιλά του αμαξώματος δεν φαίνονται πολλά σε καμία περίπτωση.
Ως πρόταση αγοράς, το Ateca δείχνει ανταγωνιστικό βάσει μεγέθους αμαξώματος σε πολλά και ικανά μοντέλα. Με το δυνατό χαρτί του μικρού σε κυβισμό κινητήρα όμως, το μοντέλο της SEAT ξεχωρίζει ως επιλογή με χαμηλό κόστος χρήσης.
Ως πρόταση αγοράς, το Ateca δείχνει ανταγωνιστικό βάσει μεγέθους αμαξώματος σε πολλά και ικανά μοντέλα. Με το δυνατό χαρτί του μικρού σε κυβισμό κινητήρα όμως, το μοντέλο της SEAT ξεχωρίζει ως επιλογή με χαμηλό κόστος χρήσης.
Ateca 1.0 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς (ίπποι) | 110 |
ΜxΠxΥ (χιλ.) | 4.363x1.841x1.601 |
Μεταξόνιο (χιλ.) | 2.638 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 510 |
Κατανάλωση (λιτ./100 χλμ.) | 5,2 |
Α/C | ναι |
Hλ. παράθυρα | 4 |
Ηλ. καθρέπτες | ναι |
Αισθητ. παρκαρίσματος | - |
Ζάντες αλουμινίου | - |
Navi | - |
Toyota C-HR 1.2 λτ. 116 ίπποι από 2.520 ευρώ
Με το CH-R η Toyota έδειξε ένα εντελώς νέο σχεδιαστικό πρόσωπο.
Είναι το πιο «φρέσκο» μοντέλο της Toyota και ξεχωρίζει, χάρη στην επιθετική του σχεδίαση με τις έντονες ακμές. Η αισθητική του το κάνει να φαίνεται μικρότερο από όσο είναι και οι χώροι που προσφέρει στους επιβάτες είναι πολύ καλοί. Το C-HR με τα 1.375 κιλά του, κινείται άνετα από τον 1.200άρη που αποδίδει 116 ίππους και 185 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ.
Από την εταιρεία που δημιούργησε την κατηγορία των SUV με το RAV-4 πριν από 23 χρόνια, τώρα φαίνεται πως αλλάζουν οι κανόνες. Αξίζει να θυμίσουμε πως το μοντέλο του 1994 είχε δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που απέδιδε 131 ίππους και 175 Nm ροπής.
Από την εταιρεία που δημιούργησε την κατηγορία των SUV με το RAV-4 πριν από 23 χρόνια, τώρα φαίνεται πως αλλάζουν οι κανόνες. Αξίζει να θυμίσουμε πως το μοντέλο του 1994 είχε δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που απέδιδε 131 ίππους και 175 Nm ροπής.
C-HR 1.2 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 |
Ισχύς (ίπποι) | 116 |
ΜxΠxΥ | 4.360x1.795x1.565 |
Μεταξόνιο (χιλ.) | 2.640 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 377 |
Κατανάλωση (λιτ./100 χλμ.) | 5,9 |
Α/C | ναι |
Hλ. παράθυρα | 4 |
Ηλ. καθρέπτες | ναι |
Αισθητ. παρκαρίσματος | - |
Ζάντες αλουμινίου | ναι |
Navi | - |
Peugeot 3008 1.2 λτ. 130 ίπποι από 24.900 ευρώ
Το Peugeot 3008 είναι το πρώτο SUV που κερδίζει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς.
Είναι το πιο premium της «παρέας» και ως τέτοιο δικαιολογεί την υψηλή του τιμή. Με 130 ίππους από τα 1,2 λίτρα, που εμφανίζει και ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. το 3008 κινείται άνετα σε κάθε είδους δρόμο. Το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων βοηθάει να «κρυφτούν» και τα 1.325 κιλά του αμαξώματος, δίνοντας την αίσθηση του μεγαλύτερου κινητήρα στο δρόμο.
3008 1.2 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Ισχύς (ίπποι) | 130 |
ΜxΠxΥ (χιλ.) | 4.447x1.906x1.624 |
Μεταξόνιο (χιλ.) | 2.675 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 591 |
Κατανάλωση (λιτ./100 χλμ.) | 5,1 |
Α/C | ναι |
Hλ. παράθυρα | 4 |
Ηλ. καθρέπτες | ναι |
Αισθητ. παρκαρίσματος | - |
Ζάντες αλουμινίου | - |
Navi | - |
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις