Δοκιμή: SEAT Ateca 1,6 TDI 116 PS
4/7/2017
Αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα - Αντικειμενικά, με 116 άλογα και 19.950 ευρώ το 1.000άρι βενζινοκίνητο Ateca δεν σου αφήνει πολλά περιθώρια. Εκτός, αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα. Τότε, η diesel εκδοχή που δοκιμάζουμε αξίζει μια καλύτερη ματιά…
Το Αteca είναι το πρώτο αληθινό SUV της SEAT και δεν κρύβουμε πως η έκδοση με τον 1,0 ECO TSI των 116 ίππων και 19.950 ευρώ μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Με 116 ίππους ωστόσο προσφέρεται και η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 TDI, που υπόσχεται κορυφαία κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο κοστίζει 3.900 ευρώ παραπάνω, άρα συμφέρει αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα το χρόνο.
Κινητήρας
Ο 1,6 TDI αποδίδει 116 άλογα (όσα και ο 1,0 TSI), αλλά η ροπή είναι 250 Nm από τις 1.500 – 3.250 σ.α.λ. (έναντι 200 Nm στις 2.000 – 3.500 σ.α.λ. του 1,0 TSI). Αυτό φαίνεται στην πράξη ειδικά όταν το Ateca είναι φορτωμένο και ειδικά σε μια ανηφορική διαδρομή, όπου πιέζεται λιγότερο. Από εκεί και πέρα ο 1,6 TDI ακούγεται λίγο, αλλά οι κραδασμοί είναι περιορισμένοι. Οι επιδόσεις είναι παραπλήσια καλές, ενώ η μέση κατανάλωση στην πράξη είναι στα 5,9 λτ./100 χλμ., όταν στο TSI είναι γύρω στα 7. Η διαφορά, λοιπόν, δεν είναι πολύ μεγάλη, πράγμα που σημαίνει πως πρέπει να κάνεις πολλά χιλιόμετρα ανά έτος για να αποσβέσεις το έξτρα κόστος των 3.900 ευρώ σε εύλογο χρονικό διάστημα…
Εσωτερικό
Στην καμπίνα, η ποιότητα κατασκευής είναι καλή με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ δυνατό σημείο αποτελεί η σπορτίφ οδήγησης. Αναφορικά με τους χώρους, το μοντέλο μπορεί να καλύψει άνετα τις μεταφορικές ανάγκες 2 ή ακόμα και 3 επιβατών στο πίσω κάθισμα, διαθέτοντας αρκετό αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με όγκο 510 λτ.
Οδηγώντας
Το πετρελαιοκίνητο SEAT Ateca δεν κρύβει τις οδηγοκεντρικές του διαθέσεις. Το πλαίσιο δεν παίζεται, η ανάρτηση είναι σφιχτή και ορίζει σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά, το τιμόνι είναι ακριβές και καλό σε αίσθηση, ενώ τα φρένα προσφέρουν σιγουριά. Το αλλά της υπόθεσης έχει να κάνει με τα σχεδόν 100 επιπλέον κιλά σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση, που μάλιστα είναι συγκεντρωμένα μπροστά. Έτσι το μπροστινό μέρος δεν δείχνει την ίδια προθυμία και αμεσότητα, ενώ και η υποστροφή εμφανίζεται νωρίτερα, παραμένοντας ελέγξιμη και διακριτική. Σε κάθε περίπτωση το Ateca 1,6 TDI είναι ιδιαίτερα σταθερό σε ανοιχτό δρόμο με την κατευθυντικότητά του να είναι κορυφαία. H ηχομόνωση είναι μέτρια, ενώ η σφιχτή ανάρτηση μειώνει αρκετά τα επίπεδα άνεσης σε δρόμους με έντονες και συνεχείς ανωμαλίες.
Συμπέρασμα
To SEAT Αteca στη βασική του πετρελαιοκίνητη έκδοση μοιραία θα βρεθεί απέναντι στην βασική βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1,0 ECO TSI κινητήρα. Η τελευταία είναι πιο οδηγοκεντρική, αρκετά φθηνότερη και με καλύτερη φορολογική ασυλία. Η επιλογή του diesel αξίζει για όσους κάνω γύρω στα 30.000 χλμ. ετησίως…