Είχαμε καιρό να δούμε τον ανταγωνισμό στη μικρή κατηγορία τόσο σκληρό. Δοκιμάζουμε συνεχώς νέα μοντέλα και κάθε φορά αναφωνούμε πως η μικρή κατηγορία έχει… ξεφύγει (!) με όλα αυτά που προσφέρει. Μια από αυτές τις περιπτώσεις μοντέλων, που έχουν εκτοξεύσει ψηλά τον πήχη, είναι το 5ης γενιάς SEAT Ibiza.
Η σχεδίαση του ισπανικού μικρού είναι αλλαγμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά παραμένει γνώριμη επειδή δανείζεται αρκετή από τη φιλοσοφία του Leon. Αναφορικά με τις διαστάσεις του, περιέργως το Ibiza δεν έχει μεγαλώσει σε μήκος, είναι μάλιστα οριακά πιο κοντό, αλλά έχει πάρει 87 έξτρα χιλιοστά σε πλάτος με ανάλογα οφέλη και στα μετατρόχια του. Τέλος, σημειώστε πως βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 και αυτή είναι η πρώτη εφαρμογή της σε μικρό μοντέλου του ομίλου, στοιχείο το οποίο αποτελεί μια καλή ψήφο εμπιστοσύνης προς την SEAT. Ας το δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά.
Κινητήρες
Σε ό,τι έχει να κάνει με τη γκάμα των κινητήρων συνόλων, η παλέτα του Ibiza αλλάζει ριζικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Πιο συγκεκριμένα, ο τρικύλινδρος 1.000άρης σε ατμοσφαιρική έκδοση με 75 ίππους, αλλά και ως TSI με 95 και 115 ίππους συνθέτει τις πρώτες επιλογές από την πλευρά της βενζίνης, ενώ top έκδοση αποτελεί ο τετρακύλινδροςς 1,5 TSI των 150 ίππων. Στους diesel, ένας 1.600άρης TDΙ με εκδοχές στους 80, 95 και 115 ίππους θα έρθει να δώσει καλό τράβηγμα από χαμηλά μαζί με οικονομία καυσίμου, ενώ κάπου ανάμεσα στα δύο «στρατόπεδα» θα τοποθετηθεί ένα αεριοκίνητο Ibiza με μοτερ CNG βασισμένο στον 1,0 λτ. TSI κινητήρα.Κατά την παρουσίαση του μοντέλου οδηγήσαμε τον 1,0 TSI των 95 και 115 ίππων, ο οποίος έδωσε για άλλη μια φορά τα διαπιστευτήριά του ως προς τον λόγο επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου.
Οδηγώντας
Το πάτημα του νέου Ibiza και ο τρόπος που η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες αποτελεί ένα από τα highlights του. Χάρη στα φαρδιά μετατρόχια μένει βιδωμένο στην άσφαλτο, ο πίσω άξονας δεν χοροπηδά ούτε είναι ασαφής, το τιμόνι είναι καθαρό στην πληροφορία που μεταφέρει, ενώ και η ποιότητα κύλισης παίρνει πολλά στοιχεία από την αμέσως επόμενη κατηγορία. Από την άλλη, ο TSI κινητήρας των 95/115 ίππων ακούγεται λίγο στην καμπίνα με το χαρακτηριστικό γουργουρητό των τρικύλινδρων συνόλων, όμως δεν ενοχλεί. Ανεβάζει πρόθυμα στροφές (ειδικά ο 115άρης), ενώ είναι πολύ πιο αιχμηρός όταν από τα προγράμματα οδήγησης (ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό) επιλεχθεί η Sport λειτουργία. Με λίγα λόγια, το νέο SEAT Ibiza είναι πιο ώριμο στο δρόμο από ποτέ, όμως ταυτόχρονα έχει διατηρήσει το νεανικό και απολαυστικό χαρακτήρα του.