autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Σταθερό και σβέλτο στον ανοιχτό δρόμο, το Rapid μπορεί να διατηρεί καλό ρυθμό και σε δρόμο με στροφές, αρκεί να οδηγείς «ρευστά».

Γεροδεμένο και καλά εξοπλισμένο το εσωτερικό του Skoda Rapid.

Το νέο Skoda Rapid προσφέρει άνετους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Ο 1.2 TSI κινητήρας έχει απόδοση 105 ίππους και κατανάλωση 5,4 λτ/100χλμ.

Skoda Rapid 1,2 TSI: Πληθωρικό

20/12/2013

Το νέο Rapid είναι ένα πληθωρικό μοντέλο για την ελληνική αγορά. Στην γκάμα της Skoda συμπληρώνει το κενό ανάμεσα στη μικρή Fabia και στη μεγαλύτερη πλέον Octavia, ως ένα μικρομεσαίο σεντάν. Παρά τις «μαζεμένες του διαστάσεις, προσφέρει εξαιρετικούς χώρους αλλά και ενδιαφέρουσες επιλογές κινητήρων, τονίζοντας τον value for money χαρακτήρα του.

Η Skoda έχει θέσει σαν στόχο 1,5 εκατ. συνολικές πωλήσεις μέχρι το 2018. Το νέο Rapid είναι ένα από τα ατού της Skoda για να πετύχει τον στόχο της. Βασίζεται σε δοκιμασμένα μηχανικά μέρη του VW group στο οποίο ανήκει η τσέχικη φίρμα και αυτό σημαίνει ότι έχει την δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικό σε τιμές, εκμεταλλευόμενο τις οικονομίες κλίμακας του ομίλου. Το πόσο σημαντικό είναι το Rapid για την Skoda αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι, στο μοντέλο αυτό λανσάρονται όλα τα χαρακτηριστικά της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της εταιρείας.
Μικρομεσαίο αλλά μεγάλο
Το Rapid φτάνει σε μήκος τα 4,483 μ. Δείχνει και έχει τις αναλογίες ενός κλασικού σεντάν, αλλά όπως και στην Octavia, υπάρχει πίσω 5η πόρτα. Το  ολοκαίνουριο σήμα στην αιχμή του καπό, η νέα στενή και με χρωμιωμένο περίγραμμα μάσκα, οι στενοί προβολείς και τα φώτα ομίχλης δημιουργούν ένα  μάλλον συντηρητικό, αλλά συνολικά καλαίσθητο σύνολο, που αν μη τι άλλο καταφέρνει να κρύψει τις πληθωρικές διαστάσεις του Rapid.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Ο κινητήρας των 1.197 κ.εκ., με συνδυασμό τούρμπο και με άμεσο ψεκασμό αποδίδει 105 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και έχει ροπή 175 Nm από τις 1.750 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα.
Στην πράξη, ο κινητήρας κινεί ικανοποιητικά τα 1.175 κιλά που ζυγίζει το Rapid και ο οδηγός, με σύμμαχο την ροπή του κινητήρα, δεν χρειάζεται να καταφεύγει σε συχνές αλλαγές ταχυτήτων, ειδικά μέσα στην κίνηση της πόλης. Η κατανάλωση είναι 5,4 λτ/100 χλμ και ο εκπομπές CO2 είναι στα 125 γρ/χλμ,  κάτι που μεταφράζεται σε 138 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Εσωτερικό :  Με γεροδεμένα πλαστικά

Η σχεδίαση στο εσωτερικό του Rapid είναι απλή, χωρίς εξάρσεις, και έχει δοθεί έμφαση στην πρακτικότητα. Τα υλικά κατασκευής είναι καλής ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά έχουν καλή συνοχή και φινίρισμα, χωρίς τριγμούς. Η πολύ καλή εργονομία δίνει άλλον αέρα στην καμπίνα του Rapid, ενώ θα λατρέψετε τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες.

Χώροι: Φαρδιά καμπίνα, μεγάλο πορτ μπαγκάζ

Το μεγάλο μήκος και το μεταξόνιο των 2.602 χλστ. εξαργυρώνεται με μπόλικο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά και με μεγάλο πορτμπαγκάζ. Στην προκειμένη περίπτωση, μιλάμε για 550 λίτρα, που φτάνουν τα 1.490 αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Η καμπίνα διαθέτει αρκετό φάρδος, αλλά οι πίσω επιβάτες αν είναι υψηλού αναστήματος δε θα βρουν αρκετό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους, λόγω της κλίσης της οροφής, που καταλήγει στην 5η πίσω πόρτα. Από την άλλη όμως, η τελευταία διευκολύνει τη φόρτωση μιας και ανοίγει διάπλατα.

Οδηγώντας:  Συγκροτημένο και άνετο

Το Rapid είναι ένα αρκετά άνετο αυτοκίνητο. Τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα είναι χαμηλά και η ανάρτηση έχει τον τρόπο να απορροφά τις ανωμαλίες. Αν και ο προσανατολισμός του δεν είναι σπορτίφ, είναι τόσο σφιχτό όσο χρειάζεται. Έτσι, σε δρόμο με διαδοχικές στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά μεγάλα, ενώ το στάνταρ ESP θα επέμβει αποτελεσματικά όταν ξεπεραστούν.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις