Δοκιμή: Suzuki SX4 S-Cross 1,0 Boosterjet
Διαβάστηκε από 12108 αναγνώστες - 5/7/2017
Πάει “jet” - Με τον 1.000άρη Boosterjet της Suzuki κάτω από το καπό, το SX4 S-Cross πάει “jet” στο κομμάτι των επιδόσεων, χωρίς μάλιστα να «καίει».
Είδηση πια δεν είναι ότι ένας 1.000άρης κινητήρας μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα μικρομεσαίο SUV, αλλά ότι αυτός μπορεί και κινεί σβέλτα και οικονομικά το εκάστοτε μοντέλο. Στην περίπτωση του Suzuki SX4 S-Cross, ο 1,0 Boosterjet τα καταφέρνει καλά. Μάλιστα, η εν λόγω έκδοση είναι η αρχική στην γκάμα και κοστίζοντας 15.770 ευρώ έρχεται να αποτελέσει μια αρκετά ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία.
Κινητήρας
Ο 3κύλινδρος 1,0 Boosterjet που βρίσκεται κάτω από το καπό του ανήκει στη νέα οικογένεια τούρμπο κινητήρων βενζίνης της Suzuki και αποδίδει 112 ίππους και 170Nm ροπής. Αυτός πείθει με την λειτουργία του, αφού παρουσιάζει πολύ καλή απόκριση από χαμηλά και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής, ενώ παράλληλα διακρίνεται και για τον πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας, με τους κραδασμούς και το κροτάλισμα να είναι σε μειωμένα επίπεδα. Την καλή εικόνα έρχονται να επιβεβαιώσουν και οι επιδόσεις που είναι πολύ καλές για τα δεδομένα της κατηγορίας και του ανταγωνισμού. Τέλος, χαμηλή είναι και η κατανάλωση καθώς σε πραγματικές συνθήκες ανέρχεται στα 6,6 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικό-Χώροι
Περνώντας στο εσωτερικό, η ιαπωνική φίρμα ισχυρίζεται πως τα υλικά κατασκευής του ταμπλό είναι ποιοτικότερα και πιο μαλακά σε σχέση με πριν, κάτι που όμως δεν γίνεται αντιληπτό, τουλάχιστον με γυμνό μάτι. Η συναρμογή πάντως ικανοποιεί, ενώ η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων αν και δεν εναρμονίζεται πλήρως με την αισθητική, δείχνει και είναι τελικά καλή στη χρήση βοηθώντας στην εργονομία. Τέλος, οι χώροι ικανοποιούν 4 ή και 5 επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να έχει όγκο 430 λίτρων, τιμή που βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Οδηγώντας
Στο δρόμο το SX4 S-Cross προβάλλει άμεσο τον άνετο χαρακτήρα του μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να απορροφά αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες, από την άλλη όμως «χάνει» σε αίσθηση. Έτσι, αν ο οδηγός ξεπεράσει τον φραγμό που του θέτει το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι και πιέσει, θα έχει να αντιμετωπίσει αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος, ωστόσο η οδική του συμπεριφορά είναι ασφαλής και ουδέτερη. Από την άλλη εκτός της άνεσης, αυτή η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει την δυνατότητα και για εκτός δρόμου light διαδρομές.