Το diesel αυτοκίνητο παραδοσιακά, ήταν ιδανική επιλογή για κάποιον που ήθελε να κάνει αρκετά χιλιόμετρα με όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο. Οι Έλληνες ακολούθησαν την «dieselομανία» (πολλές φορές χωρίς λόγο) και πλέον ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς, διαθέτει ένα τέτοιο στην κατοχή του. Ο μεγαλύτερος σκόπελος που συναντούν οι βιομηχανίες για το μέλλον των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, είναι η τεχνολογία των μπαταριών, που προσφέρει μικρή αυτονομία και μεγάλο κοστολόγιο, αλλά και η έλλειψη υποδομών φόρτισης. Η σημερινή τεχνολογία των μπαταριών αλλά και η έλλειψη υποδομών, δεν είναι ικανή ώστε να μπορέσει να δώσει την ώθηση που θα ήθελαν στην «μόδα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η επικράτηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, εναντίον των ηλεκτρικών ξεκίνησε από την εποχή που παράχθηκε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Ναυπηγείο NEORION της Σάμου, για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Αλήθεια, όμως, πόσο έχει προχωρήσει σήμερα η τεχνολογία των μπαταριών, ώστε να μπορούμε να συζητάμε τόσο έντονα για τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων? Και αν ακόμα δεν είμαστε έτοιμοι για μια τόσο τεράστια αλλαγή, γιατί είναι τόσο έντονος ο πόλεμος εναντίων των diesel κινητήρων, και δεν εξελίσσουν οι εταιρίες συστήματα (όπως έκανε η Bosch) που θα μειώσουν τους ρύπους και τα NOx στους ήδη υπάρχοντες κινητήρες?
Dieselgate
Tο φθινόπωρο του 2015 σκάει το σκάνδαλο «dieselgate» με την παραποίηση των ρύπων. Οι αντιδράσεις ήταν τεράστιες και ίσως υπερβολικές, αλλά σίγουρα κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πολύ άσχημο κλίμα απέναντι στους πετρελαιοκινητήρες. Οι βιομηχανίες βρέθηκαν «με την πλάτη στον τοίχο», και αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε ανακοινώσεις πως οι diesel κινητήρες είναι δύσκολοι στην διαχείριση τους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αρχίζει να εξετάζει πιο σοβαρά το θέμα, μετά και τις Παγκόσμιες αντιδράσεις και ανακοινώνει νέο κύκλο μέτρησης ρύπων (RDE) με αποτέλεσμα να δημιουργήσει τρομερή αναστάτωση στα σχεδιαστικά γραφεία των βιομηχανιών. Μην ξεχνάμε πως όλο το downsizing των κινητήρων, που τόσο πολύ διαφήμισαν, ήταν δομημένο επάνω στον παλιό κύκλο μέτρησης ρύπων, και το αποτέλεσμα ήταν να βγαίνουν σχεδόν όλα τα μοντέλα ρυπογόνα. Κάπου εκεί κάνει την εμφάνιση του (και πάλι) η ιδέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι βιομηχανίες άνοιξαν και πάλι τα συρτάρια τους, και άρχισαν να επενδύουν σε ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, όπως ποτέ άλλοτε..
Ρύποι και Nox
Το κοινό είναι ήδη μπερδεμένο και πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν (με όσα διαβάζουν) πως ζούμε σε μια γυάλα γεμάτη καυσαέρια που υπεύθυνος γι αυτό είναι ένα diesel αυτοκίνητο. Τα καινούργια πετρελαιοκίνητα κυκλοφορούν με την προδιαγραφή EU-6 και περνούν κανονικά τις μετρήσεις των ρύπων. Ουσιαστικά δεν θα πρέπει να περιμένουμε πως θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα κυκλοφορίας οι ιδιοκτήτες τους ακόμα και μετά από χρόνια. Βέβαια καλό θα ήταν να ζυγίσουμε καλά την απόφαση της αγοράς μας, για όλους τους λόγους. Η άμεση «υβριδοποίηση» των πετρελαιοκινητήρων θα τους κάνει πιο φιλικούς προς το περιβάλλον, θα περνούν με άνεση τον κύκλο RDE, ενώ παράλληλα θα μειώνουν και τον μέσο όρο CO2.
Copyright © 2024 - autoagora.gr