Test: Citroen C4 Cactus
20/7/2016
Το Citroen C4 Cactus συνδυάζει το ξεχωριστό design με τις δυναμικές επιδόσεις και απευθύνεται σε όσους ψάχνουν ένα "διαφορετικό" crossover.
Το C4 Cactus έχει ξεχωριστό design για τα δεδομένα των crossovers. Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό με τα μακρόστενα φωτιστικά και τον φουσκωμένο προφυλακτήρα. Οι ιδιαίτερες ράγες οροφής δίνουν τον απαιτούμενο περιπετειώδη αέρα στο C4 Cactus αλλά την διαφορά την κάνουν τα πλαϊνά “air bumps”, που δεν τίποτα άλλο παρά "φυσσαλίδες" αέρα που προστατεύουν το αμάξωμα από μικρογρατζουνιές και μικροεπαφές. Design και χρηστικότητα δηλαδή. Η Citroen πιστεύει πολύ στα "air bumps", τα έχει κατοχυρώσει στην παγκόσμια αγορά, ενώ σκέφτεται να τα τοποθετήσει και σε άλλα της μοντέλα μελλοντικά.
Εσωτερικό
Στη καμπίνα του Cactus ξεχωρίζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες και οι ιδιαιτερότητες. Μία ψηφιακή οθόνη υπάρχει πίσω από το τιμόνι (με ταχύμετρο, ένδειξη για αλλαγή σχέσης, οδόμετρο και δείκτη καυσίμου) και μία στην κεντρική κονσόλα (7 ιντσών αφής για τον χειρισμό του infotainment και του A/C). Οι ιδιαιτερότητες είναι αρκετές (π.χ. οι πίσω πόρτες δεν έχουν κλασική εσωτερική χειρολαβή, οι μπροστινές λαβές θυμίζουν χερούλια βαλίτσας, η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι μονοκόμματη, το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και τα πίσω παράθυρα ανοίγουν με μεντεσέ) αλλά τονίζουν την διαφορετικότητα του C4 Cactus. Τα εμπρός καθίσματα είναι τύπου πολυθρόνας, ιδιαίτερα άνετα και προσφέρουν απλως επαρκή πλευρική στήριξη. Οι χώροι είναι άνετοι για 4 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών είναι 358 λίτρα.
Κινητήρας
Το Cactus της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον βραβευμένο 3κύλινδρο, 1,2 λτ. Pure Tech turbo κινητήρα, που αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Στην πράξη έχει αρκετή δύναμη στις χαμηλές στροφές, έχει πολιτισμένη λειτουργία και είναι σχετικά ήσυχος. Συνεργάζεται με ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο και η κίνηση μεταδίδεται μπροστά.
Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του C4 Cactus είναι προσανατολισμένη στην άνεση. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του Cactus ευνοεί τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει αρνητικά την οδική συμπεριφορά. Οι 110 ίπποι του κινητήρα σε συνδυασμό με το μικρό βάρος, προσδίδουν στο Cactus ικανοποιητικές επιδόσεις. Η απόσταση από το έδαφος που είναι 130 χλστ. περιορίζει τις δυνατότητες κίνησης μακριά από την άσφαλτο, μπορεί όμως να κινηθεί απρόσκοπτα σε πατημένους χωματόδρομους ή… να ξεπεράσει τα σαμαράκια της πόλης.
Συμπέρασμα
Η πιο δυνατή έκδοση του C4 Cactus με τον βενζινοκινητήρα των 110 ίππων είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους ψάχνουν ένα "διαφορετικό" crossover, που συνδυάζει την μοντέρνα σχεδίαση με ζωντανές επιδόσεις.