H βασική έκδοση Μοtiva δεν παρουσιάζει καμία ουσιαστική έλλειψη και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, 6 αερόσακους, air condition, εμπρός ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα. Για τη συγκεκριμένη έκδοση μετά από έκπτωση και απόσυρση θα χρειαστεί να εκταμιεύσει κανείς 9.950 ευρώ.
Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση Acenta (11.030 ευρώ) προσφέρει επιπλέον της Motiva αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, αισθητήρας βροχής, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος.
Η κορυφαία Techna (12.500 ευρώ) προσφέρει επιπλέον της Acenta Σύστημα infotainment Nissan Connect με οθόνη αφής 5,8”, keyless entry, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδίου, Σύστημα μέτρησης του χώρου στάθμευσης και ζάντες αλουμινίου 15”.
Ένα Micra για κάθε γούστο
Διαθέτοντας μια ευρεία γκάμα επιλογών εξατομίκευσης, οι κάτοχοι του νέου Micra μπορούν να επιλέξουν από το χρώμα στα κεντρικά διακοσμητικά καπάκια των τροχών, μέχρι το χρώμα των καθρεπτών και των εξωτερικών λαβών των θυρών. Παράλληλα στο εσωτερικό του νέου Micra, μπορούν να προσωποποιηθούν ο επιλογέας ταχυτήτων, οι αεραγωγοί και τα ταπέτα
Κινητήρας - Επιδόσεις: Δεν καίει, δε ρυπαίνει
Το αλουμινένιο, τρικύλινδρο, μοτέρ του 1,2 λτ. έχει απόδοση 80 ίππους και 110 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Χάρη και στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ο κινητήρας είναι ζωντανός από χαμηλά και τα βγάζει πέρα με τις σχετικά μακριές σχέσεις του κιβωτίου, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπείς μετακινήσεις. Χάρη σε ειδικό άξονα εξισορρόπησης, το μοτέρ δεν εμφανίζει ιδιαίτερους κραδασμούς. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ.). Η μακριά κλιμάκωση δεν βοηθά τις ρεπρίζ (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 13,1 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 23,2 δλ.). Ο επιλογέας του κιβωτίου πάντως παραμένει κάπως χαλαρός και με μεγάλες διαδρομές.
Το μεγάλο ατού του Μicra πάντως είναι η οικονομία καυσίμου, αφού με 5,0 λτ./100 χλμ. (115 γρ CO2/χλμ.) είναι το οικονομικότερο 1.200άρι της αγοράς.
Στο δρόμο: Έμφαση στην ευελιξία και την ευχρηστία
Τίποτε δεν έχει αλλάξει σε δομικά στοιχεία του Μicra και κατά συνέπεια τίποτε δεν έχει αλλάξει και στην οδική του συμπεριφορά. Το πρώτο που θα λατρέψεις στο Micra είναι και το ζητούμενο από ένα μικρό αυτοκίνητο, ήτοι η ευκολία οδήγησης στην πόλη. Το τιμόνι “κόβει” εντυπωσιακά (κύκλος στροφής μόλις 9,3 μ.), η περιφερειακή ορατότητα είναι άριστη, ενώ το παρκάρισμα είναι παιχνίδι χάρη στο ελαφρύ τιμόνι (υπάρχει και το έξτρα Σύστημα Parking Slot Measurement, που ελέγχει αν το αυτοκίνητο χωράει στη θέση που εντοπίζεις).
Η V-Platform, όπως ονομάζεται η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία κτίστηκε το Micra, είναι πιο ελαφριά και άκαμπτη από την παλιά. Mαζί με τη χρήση μιας σειράς άλλων ελαφρύτερων υλικών σε διάφορα τμήματα του αυτοκινήτου (ρεζερβουάρ, μπροστινή ανάρτηση, καθίσματα και ταμπλό), έχει επιτευχθεί αρκετή μείωση του βάρους του οχήματος (-35 κιλά). Η ανάρτηση περιλαμβάνει την κλασική διάταξη των Γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω.
Αν πιέσεις το Micra θα διαπιστώσεις πως δίνει έμφαση στην άνεση και οι ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές για να ρουφά τις ανωμαλίας. Σαν αποτέλεσμα, οι κλίσεις στις στροφές είναι τονισμένες, η υποστροφή έρχεται σχετικά γρήγορα και δε λείπουν κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα. Σε κάθε περίπτωση οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες, ενώ το στάνταρ ESP διακόπτει άμεσα κάθε πιθανή τάση αποσταθεροποίησης. Στον ανοιχτό δρόμο το Micra είναι αρκετά σταθερό και δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους. Ο θόρυβος πάντως είναι αισθητός.
Συμπέρασμα *****
Το ανανεωμένο Nissan Micra απέκτησε φρέσκια εικόνα, που τόνισε κάπως τις χαμηλών τόνων, σχεδιαστικές γραμμές του. Παράλληλα, οι αλλαγές στο εσωτερικό άμβλυναν την «φτηνή» αίσθηση, που είχαμε κριτικάρει και το βελτιωμένο φινίρισμα έχει αλλάξει την εικόνα της καμπίνας. Προσφέροντας ευελιξία και άνεση στην πόλη, ασφάλεια και σταθερότητα μακριά από αυτή, οικονομία και προσιτή τιμή με πολύ καλό εξοπλισμό, το νέο Nissan Micra είναι ένα μικρό στο πνεύμα της εποχής.