Toyota RAV4 : Η 4η γενιά είναι εδώ
Διαβάστηκε από 8560 αναγνώστες - 13/6/2013
Το νέο, 4ης γενιάς, Toyota RAV4 ήρθε πιο ολοκληρωμένο από ποτέ για να συνεχίσει να δείχνει το δρόμο σε μια κατηγορία που ουσιαστικά, το ίδιο δημιούργησε…
+ Σχεδίαση, ποιότητα, ευρυχωρία και πρακτικότητα καμπίνας, ευελιξία, ευκολία οδήγησης, οδική συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου, ελαστικότητα κινητήρα
- Κόστος χρήσης λόγω 2λιτρου κινητήρα, αντίδραση πίσω ανάρτησης σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες
Το 1994, το RAV4 (Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive) ήταν το πρωτοποριακό μοντέλο της Toyota που άνοιξε το δρόμο για την κατηγορία των σύγχρονων SUV. Τo σημερινό, 4ης γενιάς, νέο μοντέλο δεν φιλοδοξεί να γίνει απλά το καλύτερο RAV4 που έγινε ποτέ, αλλά να δείξει ξανά το πώς ένα ιδανικό όχημα ελεύθερου χρόνου θα πρέπει να είναι.
Μεγαλύτερες διαστάσεις, δυναμική σχεδίαση
Το νέο Toyota RAV4 έχει μήκος 4,570 μέτρων, πλάτος 1,845 μ. και μεταξόνιο 2,660 μ. Έτσι, με τη γλώσσα των αριθμών, είναι 200 χλστ. πιο μακρύ (σε σχέση με τις εκδόσεις χωρίς εξωτερικό τροχό ανάγκης), 25 χλστ. πιο χαμηλό, 30 χλστ. πιο φαρδύ και με 100 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Μόνο το ύψος έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. για αισθητικούς (βλέπε πιο δυναμική σχεδίαση), αλλά και για ουσιαστικούς λόγους (μειωμένη αντίσταση στον αέρα για οικονομία και λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους).Όπως και να έχει πάντως, το νέο RAV4 δεν είναι απλά κομψό.
Είναι εντυπωσιακό και με όση αντικειμενικότητα μπορεί να έχει ένα σχόλιο για την εμφάνιση, το θεωρούμε ιδιαίτερα αρμονικό. Βασισμένο πάνω στη νέα φιλοσοφία «keen look» της Toyota που μας συνέστησε το νέο Auris, διαθέτει δυναμικά φώτα που δημιουργούν ένα ενιαίο πάνελ με τις γρίλιες της μάσκας. Το καπό τραβιέται προς τα εμπρός και το παρμπρίζ είναι λιγότερο κάθετο από το παρελθόν.
Αντίστοιχα στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά θυμίζουν λίγο από το νέο Auris, ωστόσο εδώ, η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών είναι εντελώς κάθετη για πρακτικούς λόγους.
Ο 2λιτρος κινητήρας του RAV4 αποδίδει 151 ίππους, τραβάει καλά και έχει πολιτισμένη λειτουργία. Μόνο του θέμα είναι το… φορολογικό.
Κοινοποίησέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Κινητήρες – Επιδόσεις: Του πάει και «πάει»
Το RAV4 που δοκιμάσαμε, «φορούσε» το γνώριμο βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων με 151 ίππους της εταιρείας που τα καταφέρνει μια χαρά. Είναι πολιτισμένος, (μόνο ψηλά γίνεται κάπως θορυβώδης), λόγω του διπλού μεταβλητού χρονισμού και του Valvematic (ταυτόχρονη ρύθμιση του χρονισμού και της βύθισης των βαλβίδων εισαγωγής) τραβάει χαμηλά πολύ καλύτερα από ό,τι τα 195 Nm στις 4.000 σ.α.λ. προϊδεάζουν και σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο με τον ακριβή επιλογέα, χαρίζει καλές επιδόσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.9 δλ., ενώ οι ρεπρίζ μπορεί να μην είναι αντίστοιχες ενός τούρμπο, αλλά είναι καθΆ όλα αποδεκτές. Η Toyota υπόσχεται κατανάλωση 7,2 λτ./100 χλμ., που δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα, αφού με συνετή οδήγηση είδαμε περί τα 8 λτ./100 χλμ., ενώ ακόμα και πιεσμένο, η ένδειξη στο ειδικό μας όργανο δεν ξεπέρασε τα 10,4 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 167 γρ./χλμ.
Εσωτερικό: Φουλ της ποιότητας και της πρακτικότητας
Το νέο εσωτερικό του RAV4 κερδίζει τις εντυπώσεις με την αφοπλιστική απλότητα του. Αισθητικά παραπέμπει σε μοντέλο της πιο premium «αδελφής» Lexus και ξεχωρίζει για το «δόντι», που χωρίζει σε δύο τμήματα την κεντρική κονσόλα και φιλοξενεί επάνω του τα χειριστήρια του κλιματισμού. Το μόνο που ενοχλεί είναι η αίσθηση πως το κάτω μέρος του ταμπλό «εισβάλλει» στην καμπίνα και στερεί χώρο από τους μπροστινούς επιβάτες.
Ποιοτικά πάντως, το νέο RAV4 προσφέρει καλά πλαστικά με κορυφαίο φινίρισμα και ανάλογη συναρμογή. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε στο κάτω μέρος του ταμπλό -κυρίως- επένδυση με μαλακό δέρμα αναδίδοντας μια πολυτελή νότα.
Σε χρηστικό επίπεδο, η εργονομία δε δημιουργεί προβλήματα, με εύχρηστους και εύκολα προσβάσιμους διακόπτες. Το interface του συστήματος πλοήγησης θέλει πάντως συνήθεια στο χειρισμό του, ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι άψογη χάρη και στους μεγάλους πλευρικούς καθρέφτες. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι χαρακτηριστικά πολλές ωφελώντας ιδιαίτερα την πρακτικότητα.
Χώροι: Για Όσκαρ
Οι αυξημένες διαστάσεις και το μακρύτερο μεταξόνιο ωφέλησαν ιδιαίτερα τους χώρους για τους επιβάτες. Οι πίσω ειδικά έχουν αυτοκρατορικούς χώρους για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Η θέση οδήγησης έχει χαμηλώσει και έχει γίνει πιο οδηγοκεντρική από το παρελθόν. Το πορτ-μπαγκάζ έχει πλέον κορυφαία χωρητικότητα 547 λτ. και περισσότερο όγκο κάτω από το δάπεδο (από 30 έως 100 λίτρα, ανάλογα με την ύπαρξη ρεζέρβας ή κιτ επισκευής).
Την πρακτικότητα αυξάνει το χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών αλλά και η πίσω πόρτα που πλέον ανοίγε ιπλέον προς τα πάνω και (έξτρα) ηλεκτρικά.
Σύστημα Integrative Dynamic Drive
Το σύστημα Integrated Dynamic Drive που διαθέτει στάνταρ το νέο RAV4 αποτελεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του Integrated Active Drive του προηγούμενου μοντέλου. Το σύστημα αυτό ενοποιεί τη λειτουργία του VSC (ESP), του ηλεκτρικού τιμονιού και του συστήματος 4κίνησης. Η ροπή μεταφέρεται στους πίσω τροχούς όχι μόνο όταν οι εμπρόσθιοι τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους, αλλά και όταν διαγνωσθεί υποστροφή μέσα στη στροφή. Εδώ έχει επίσης προστεθεί η επιλογή Sport, κατά την οποία μεταφέρεται από το 10%-50% της ροπής στον πίσω άξονα, ώστε το όχημα να κλείνει ομαλά την πορεία τους στις στροφές, διορθώνοντας τα λάθη εν τη γενέσει τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι, με την επιλογή Sport βαραίνει το τιμόνι κατά 20%, αυξάνεται η απόκριση του γκαζιού, ενώ στην περίπτωση παρουσίας αυτόματου κιβωτίου, αυτό αλλάζει σχέση σε πιο ψηλές στροφές.
Οδική Συμπεριφορά: Ακόμα καλύτερο σε κάθε έδαφος
Η ανάρτηση (με γόνατα μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω) είναι αρκούντως σφιχτή για να γέρνει λογικά στις στροφές, αλλά και για να βοηθά το αυτοκίνητο να κρατάει δυναμικά. Κλειδί για την κορυφαία πρόσφυση είναι και το σύστημα τετρακίνησης, στο οποίο παραμένει ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης, αλλά με μεγαλύτερο ηλεκτρονικό έλεγχο για την καλύτερη δυνατή διαχείριση.
Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα, όταν πιέσει κανείς το κουμπί Sport. Αυτά ισχύουν και εκτός δρόμου, όπου το RAV4 τα καταφέρνει περίφημα, ακόμα και πολύ πιο μακριά από εκεί που θα χρειαστεί να πάνε οι αγοραστές του. Σε πατημένο χώμα, λάσπες, και λοιπές light κακοτοπιές, απλά «δεν μασάει». Σε πιο δύσκολες εξερευνήσεις τα 187 χλστ. απόστασης από το έδαφος και η δυνατότητα «κλειδώματος» της τετρακίνησης με την πίεση του διακόπτη Lock, (η ροπή κατανέμεται ισόποδα ανάμεσα στους δύο άξονες έως τα 40 χλμ./ώρα) βγάζουν μια χαρά τη... μπουγάδα.
Συμπέρασμα
Το νέο RAV4 είναι μεγαλύτερο, πιο άνετο, πιο ασφαλές και πιο οδηγοκεντρικό από το μοντέλο που αντικαθιστά. Από την άλλη, παραμένει εξίσου ευέλικτο, αξιόπιστο και χρηστικό, ενώ οι κινητήρες του προσφέρουν πιο πολλές επιλογές και είναι πιο οικονομικοί, με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Έτσι, η εντυπωσιακή εμφάνιση είναι το απαραίτητο στοιχείο που έλειπε από την 3η γενιά του «πατέρα» των SUV και τώρα αποτελεί πλεονέκτημα. Είναι ο βασιλιάς της κατηγορίας.